نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

صحبت های طراح ارشد بازی Uncharted 4 در رابطه با رها کردن این مجموعه

همان‌طور که حتما می‌دانید، بازی Uncharted 4: A Thief's End آخرین بازی تولیدشده توسط استودیو ناتی داگ از این مجموعه است. در ادامه با زومجی همراه باشید تا صحبت‌های طراح ارشد این بازی را در رابطه با دلیل انجام این کار جویا شوید.

اگرچه آنچارتد ۴ آخرین بازی ناتی داگ در این سری محبوب است، اما لزوما نمی‌توان این بازی را آخرین محصول تولیدشده از این مجموعه دانست.

رابِرت کوبِرن، طراح ارشد مجموعه آنچارتد در صحبت‌های خود گفته دلایل زیادی وجود دارد که تیم آن‌ها تصمیم به ترک این مجموعه گرفته است. با این حال دلیل اصلی این اتفاق، «ارائه ایده‌های جدید و متنوع» برای هر قسمت است که چالش زیادی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند:

Uncharted 4: A Thief's End چهارمین بازی ما از این مجموعه است. با شخصیتی مانند نیتن دریک و دنیایی که در هر قسمت باید عناصر جدیدی داشته باشد، ساخت این‌گونه بازی‌ها سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

اگر می‌خواستیم قسمت‌های بعدی این سری را تولید کنیم، چالش‌های زیادی برای گسترش دنیای آنچارتد برای ما پیش می‌آمد.

کوبرن در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با مکانیک‌های بازی و مشکلاتی که اکثر بازی‌سازان با آن روبه‌رو می‌شوند صحبت کرده است:

این چهارمین باری است که ما به سوال‌هایی که در ادمه مشاهده میکنید پاسخ می‌دهیم: چگونه مبارات تن‌به‌تن را واقعی نشان دهیم؟ چه کاری انجام دهیم که بالانس لازم را در مبارزات ایجاد کنیم؟ چه پازل‌های جالبی را می‌توانیم تولید کنیم که بازیکنان در روند داستانی با آن‌ها مواجه شوند؟

به‌عنوان یک استودیو، دیگر از پاسخ‌دادن به این سوال‌ها در این دنیای تخیلی خسته شدیم. بررسی ایده‌های جدید برای یک بازی کاملا جدید برای ما جذاب و کاری متنوع خواهد بود.

طراح ارشد مجموعه آنچارتد در ادامه صحبت‌های خود گفت موفقیت بازی The Last Of Us که کاملا با مجموعه آنچارتد متفاوت است نشان داد که آن‌ها توانایی تولید بازی‌های دیگر و موفقیت در انجام این کار را دارند.

uncharted 4_2

Uncharted 4: A Thief's End نه تنها آخرین قسمت از این مجموعه قدیمی خواهد بود، بلکه این بازی پایانی بر سفر طولانی شخصیت محبوب و دوست‌داشتنی نیتن دریک است.

کوبرن در ادامه صحبت‌های خود گفته تیم آن‌ها در گذشته «ایده‌های شگفت‌انگیزی» برای قسمت‌های بعدی این مجموعه داشته است. با این حال وی به‌شدت تاکید کرده بعید است این ایده‌ها روزی به یک محصول کامل تبدیل شوند. جاش شِر، نویسنده بازی آنچارتد ۴ در گذشته گفته بود تصور این مجموعه بدون نیتن دریک کار بسیار دشواری است.

ماه گذشته در طی مصاحبه‌ای که با آرن مِیِر، مدیر ارتباطات ناتی داگ انجام شد، از وی در رابطه با مقصد بعدی ناتی داگ پس از بازی Uncharted 4 پرسیده شد. وی در پاسخ به این سوال گفته بود ناتی داگ در حال‌حاضر «یک بازی کامل» دیگر را (به‌صورت کلی آن‌ها تولید سه بازی مختلف را درنظر دارند) برای کنسول پلی‌استیشن 4 در دست تولید دارد.

طی مصاحبه‌ای که در ماه سپتامبر با نِیل دِراکمَن، نویسنده و مدیر نوآوری بازی Uncharted 4: A Thief's End و The Last Of Us انجام شد، وی اعلام کرد تیم آن‌ها ایده‌ای برای تولید قسمت دوم این بازی دارد. با این حال دراکمن تایید کرد تولید قسمت دوم بازی The Last Of Us هنوز آغاز نشده است.

uncharted 4_5

دراکمن در این مصاحبه همچنین از دلیل اصلی اتمام ماجراجویی‌های دریک در قسمت چهارم صحبت کرد:

سه بازی اول مقدمه‌ای برای قسمت چهارم و پایانی این مجموعه بودند.

بازی Uncharted 4: A Thief's End از ابتدا با هدف اتمام ماجراجویی‌های دریک در این سری تولید شده است.

مجموعه آنچارتد یکی از دارایی‌های سونی است که تاکنون فروشی بالغ بر ۲۱ میلیون نسخه کسب کرده است. اگرچه ناتی داگ به تولید قسمت‌های بعدی این سری نخواهد پرداخت، اما احتمالا استودیوهایی دیگر با یک «شصخیت کاملا جدید» این مجموعه را ادامه خواهند داد.

بازی Uncharted 4: A Thief’s End که آخرین ماجراجویی‌های دریک در این مجموعه قدیمی را به بازیکنان نشان خواهد داد، در تاریخ ۲۷ اسفند به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در گذشته بازی آنچارتد کالکشن را خریداری کردند، هم‌اکنون درحال آزمایش نسخه آزمایشی این بازی هستند. نسخه بتای Uncharted 4 دارای دو نقشه و یک حالت با نام Team Deatmatch است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده