// دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۸

زومجی یک ساله شد

زومجی امروز، ۱۶ آذر ۱۳۹۴ یک ساله شد. درست سال گذشته در یک چنین روزی بود که وب‌سایت زومجی متولد شد تا بتواند  گام بلند و متفاوتی در حوزه بازی‌های ویدیویی و سرگرمی بردارد. در ادامه با ما همراه باشید تا یک سال حضور زومجی را مرور کنیم.

ption id="" align="alignleft" width="363"]vitrin اولین پوستری که سال پیش به مناسبت تولد زومجی روی سایت قرار گرفت.

زومجی در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین وب‌سایت‌های حوزه بازی‌های ویدیویی و سرگرمی‌های دیجیتال ایرانی است که روزانه بیش از ۳۲ هزار بازدیدکننده را پذیرا است. قطعا رسیدن به یک چنین آماری آن هم فقط در یک سال بدون حمایت از شما کاربران عزیز میسر نمی‌شد. زومجی به پشتوانه تحریریه با تجربه و صد البته، انتقال دانش و استاندارد سایت زومیت، توانسته سطح بالایی از کیفیت در مطالب و محتوا را منتشر کند که بیشتر آنها تا به حال و به این حجم در وب‌سایت‌های مشابه سابقه نداشته است. تمام این تلاش‌های زومجی در راستای ارائه‌ی محتوایی است که گیمرهای ایرانی و همه‌ی کسانی که به سرگرمی و حتی سینما علاقه‌ دارند، لایقش هستند و در مقابل، این حمایت شما است که باعث ایجاد انگیزه، شور و نوآوری در تیم زومجی شده و خواهد شد.

زومجی ۱۶ آذر ۱۳۹۳ پا به دنیای بزرگ اینترنت گذاشت. خوب به یاد داریم که ماه‌ها قبل از تولد زومجی، خانواده زومیت تصمیم به توسعه‌ی بخش پرطرفدار بازی‌های ویدیویی گرفت و همین تصمیم سبب شد تا پی‌ریزی سایتی متفاوت و استاندارد در این حوزه پدید بیاید. وب‌سایتی که هدف اولش، ارتقا سطح دانش پارسی‌ زبانان در حوزه پرطرفدار بازی‌های ویدیویی است. انتشار ۷۶۷۷ مطلب در طول یک سال تاسیس زومجی، نشان‌دهنده‌ی تلاش شبانه‌روزی تیم زومجی در ارائه‌ی محتوا است. ما سعی کردیم با بررسی موشکافانه‌ بازی‌ها، شما را از نقاط ضعف و قوت محصولات روز دنیای گیم آگاه کنیم. از طرفی، رو به بررسی ویدیویی بازی‌ها آوردیم که طرفداران بسیار پیدا کرد و تبدیل به مشخصه‌ای بزرگ باری زومجی شد. بررسی متنی ۹۶ بازی تا به امروز و در کنار آن‌ها، ۲۴ بررسی ویدیویی، نشان‌دهنده‌ی اهمیت ویژه‌ی این بخش برای زومجی است.

در کنار بررسی بازی‌ها، ما نگاهی به محصولات و سخت‌افزارهای مرتبط هم داشتیم و در طول این مدت، ۲۱ بررسی تخصصی سخت‌افزار و محصول داشتیم که از بین آنها می‌توانیم به بررسی پی‌سی گیمینگ ROG G20AJ ایسوس یا بررسی گیمینگ گوشی گلکسی اس‌۶ سامسونگ اشاره داشته باشیم.

زومجی نگاه ویژه‌ای به بازی‌های ایرانی دارد و در طول یک‌ سال گذشته، به معرفی و بررسی بازی‌های ایرانی بسیاری پرداخته شده است. ما تمام سعی خود را کرده و می‌کنیم تا با بررسی موشکافانه و دقیق بازی‌های ایرانی، به سازندگان و توسعه‌دهندگان داخلی کمک کنیم و نقاط ضعف و قوت آنها را با تمام دقت بازگو کنیم تا ما هم سهمی در پیشرفت صنعت گیم ایران داشته باشیم.

ما در زومجی به خوبی پی بردیم که نه فقط گیمرهای کنسولی و رایانه‌های شخصی، بلکه عامه‌ی مردم با گوشی‌های هوشمند در ارتباط هستند و بیشتر آنها هم به بازی با دستگاه‌شان مشغولند. از همان شروع کار، تصمیم گرفتیم تا در حوزه‌ی سرگرمی‌های موبایل گام جدی برداریم و معرفی بازی‌های روز موبایل و همچنین بررسی بازی‌های موبایل را در دستور کار خود قرار دادیم. تا به امروز ما در زومجی ۱۶۵ بازی موبایل معرفی کردیم که به ذخیره‌ای ارزشمند از بازی‌های با کیفیت برای موبایل‌ دوستان تبدیل شده است.

البته در این میان جای دارد تا از بخش ویکی‌زوم هم بگوییم که با تمرکز روی بازی کلش آو کلنز و معرفی جز به جز این بازی، خود را جزو پرمخاطب‌ترین مطالب زومجی جای داده است.

یکی از بخش‌های زومجی که به خاص شدن آن کمک شایانی کرد، آیتم‌های ویدیویی مانند نیم‌نگاه و زوم‌کست بود. دوربین زومجی و آیتم‌های ویدیویی اینچنینی، بخش‌های پرطرفداری از سایت هستند که با استقبال خوب شما مخاطبان عزیز مواجه شد و این نوید را می‌دهیم که در آینده، قوی‌تر و با کیفیت‌تر از قبل آنها را ادامه دهیم.

پوشش نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بزرگ و کوچک بازی‌های ویدیویی چه در ایران و چه در سایر نقاط دنیا، از کارهایی بود که زومجی توانست در سال اول تاسیس خود اجرایی کند. E3 ۲۰۱۵، GDC 2015، گیمزکام ۲۰۱۵، نمایشگاه بازی ژاپن، The Game Awards 2015 و پلی‌استیشن اکسپرینس از جمله مراسم‌ها و نمایشگاه‌های خارجی بودند که پوشش کامل خبری و لحظه به لحظه‌ی آنها را در یک سال اخیر در زومجی داشتیم. با این حال از نشست‌ها و جشنواره‌های داخلی چشم برنداشتیم که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به جشنواره بازی‌های تهران و جشنواره‌ بازی‌های مستقل اشاره کنیم که زیر پوشش خبری و تحلیلی زومجی قرار گرفتند.

نگاه ما در زومجی فقط معطوف به بازی‌های ویدیویی نیست. خوب می‌دانیم که سرگرمی‌های دیجیتال، بخش اعظم زندگی ما را اختصاص می‌دهد و به همین منظور، سعی کردیم تا در حوزه محبوب سینما هم گام‌های جدی برداریم. بخش گیشه که به معرفی فیلم‌های روز دنیا می‌پردازد، مورد استقبال شما کاربران عزیز قرار گرفت و تا به امروز توانستیم دقیقا ۴۸ فیلم را معرفی کنیم. ۷۴۴ خبر سینمایی، حاصل تلاش تحریریه زومجی در ارائه‌ی رویدادهای روز دنیای سینما و تلویزیون است. از طرفی، ما نگاه ویژه‌ای هم به سریال‌های محبوب تلویزیونی داریم و سعی می‌کنیم تا در مورد سریال‌هایی که شما مخاطبان زومجی دوست دارید، مطالب بیشتری تهیه کنیم. برای نمونه، سریال‌های The Walking Dead و Game of Thrones جزو محبوب‌ترین آثاری هستند که مطالبشان در زومجی مخاطبین زیادی دارد.

اما بخش راهنما خرید کامپیوتر که از فروردین امسال راه‌اندازی شد، کم کم جایگاه خود را در زومجی پیدا کرد و هر ماه شاهد انتشار ۴ مقاله‌ هستیم که به ۴ بازه قیمتی می‌پردازد و در کنار اعلام دقیق قیمت‌ سخت‌افزارهای بازار، بهترین انتخاب‌ها را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهیم تا اگر قصد خرید پی‌سی داشته باشند، زومجی آنها را به بهترین شکل راهنمایی کند.

آمار بازدید زومجی چگونه است؟

زومجی از بدو تولد خود، شاهد بازدید بالایی بوده و سیر صعودی پیشرفت سایت نشان‌ دهنده‌ی اسقبال کاربران است. فقط در ماه گذشته به طور روزانه ۳۲ هزار نفر از زومجی بازدید داشتند. جمع آمار بازدید یک سال زومجی عدد ۱۴٫۲۷۲٫۰۲۰ (چهارده میلیون و دویست و هفتاد و دو هزار و بیست) را نشان می‌دهد و ۵٫۷۲۴٫۹۲۹ (پنج میلیون و هفتصد و بیست و چهار هزار و نهصد و بیست و نه نفر) در طول یک سال گذشته از زومجی بازدید داشته‌اند که برای سال اول یک سایت بازی‌های ویدیویی عددی امیدوارکننده و ارزشمندی است.

در انتها از شما دوستان همیشگی زومجی خواستاریم تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات ارزشمند خود را در رابطه با زومجی و کیفیت مقالات وب‌سایت با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده