نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

تماشا کنید: Where Water Tastes Like Wine یک بازی درباره سفر، اکتشاف و داستان سرایی است

در جریان مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی، استودیو دیم بالب گیمز، یک بازی بسیار دوست داشتنی به نام Where the Water Tastes Like Wine معرفی‌ کرد. با زومجی و جزئیات تکمیلی در رابطه با این بازی بسیار زیبا همراه باشید.
جمعه صبح مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی به اتمام رسید و در میان سورپرایز‌های بزرگ این مراسم، بازی Where the Water Tastes Like Wine نیز خودنمایی می‌کرد. استودیو دیم بالب گیمز، سازنده این بازی، توسط جوهانمان نوردهاگن، یکی‌ از کارکنان اسبق کمپانی‌های سرگرمی‌های کامپیوتری سونی، تو کی‌ مارین و سازنده بازی تحسین شده Gone Home تاسیس شده است. بنا به گفته‌ی سازنده بازی، Where the Water Tastes Like Wine یک بازی درباره سفر کردن، اکتشاف و داستان سرایی است که وقایع آن‌ در چشم اندازهای فوق‌العاده زیبا و رویا مانند آمریکا رخ می‌دهد.

تریلر معرفی بازی

بازیکنان در این بازی توانایی این را دارند که به راحتی‌ در دنیای بازی به گشت و گذار بپردازند، شهر‌ها و سازه‌های تاریخی‌ را پیدا کنند و با دیگر مسافران همراه شوند و داستان‌های آنها را بشنوند. نوردهاگن درباره این بازی می‌گوید:
همانطوری که تعدادی از افراد نکته‌بین فهمیدند، نام بازی اشاره مستقیمی‌ دارد به یکی‌ از آهنگ‌های محلی آمریکا. اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، به چندین آهنگ محلی آمریکا. فرهنگ عامه آمریکا، بر اساس همکاری، به اشتراک گذاری آهنگ‌ها و داستان‌ها با یک پیچش شخصی‌ بنا نهاده شده است. نکته جالب این فرهنگ این است که تلفیقی از فرهنگ‌های ‌قوم‌های مختلف دنیا است. مهاجران ‌اروپایی، برده‌هایی که مجبور بودند در اینجا کار و زندگی‌ کنند و کارگرانی که برای پیدا کردن موقعیت بهتر به اینجا آمده بودند و همچنین ساکنین بومی آمریکا، همه و همه در شکل گیری این فرهنگ عامه دست داشتند.
where_the_water_tastes_like_wine-3-600x404
بسیاری از داستان‌ها، آهنگ‌ها و اشعار فرهنگ عامه آمریکا به خصوص در سبک بلوز، در رابطه با سختی کشیدن است و بسیاری دیگر از آنها نیز درباره مسافرت درون این کشور پهن آور است. داستان جاده‌ای آمریکایی خودش برای خودش یک سبک است که از داستان‌های هاکلبری فین نوشته مارک تواین آغاز می‌شود و تا خوشه‌های خشم جان استاین‌بک و بر روی ‌جاده جک کرواک ادامه پیدا می‌کند. داستان‌های بسیار زیادی از خانه‌بدوشان و مسافران آمریکایی وجود دارد که هرگز گفته نمی‌شوند. مهاجرت افراد آفریقایی آمریکا از جنوب، جنبش مهاجرت مزرعه داران و مهاجرت اجباری بومیان، همه و همه دارای داستان‌های فوق‌العاده‌ای هستند. Where the Water Tastes Like Wine می‌خواهد تمام احساس این آهنگ‌ها، اشعار، داستان‌ها و ماجراجویی‌ها را در قالب یک بازی ویدیویی بازگو کند.
تصویرسازی‌های بازی توسط کلان جت انجام گرفته است که تلفیقی از تصاویر دو بعدی و سه بعدی است. برخی‌ از آهنگ‌هایی که بازی بر اساس آن‌ ساخته می‌شود را می‌توانید در صفحه رسمی‌ این استودیو در وب‌سایت This is My Jam گوش بدهید. بازی Where the Water Tastes Like Wine قرار است در سال ۲۰۱۶ برای رایانه‌های شخصی‌ ویندوزی و مک منتشر شود. احتمال اینکه انتشار بازی برای کنسول‌ها نیز تایید شود، وجود دارد. در پایان شما را به دیدن تصاویر زیبایی از بازی دعوت می‌کنیم:نظر شما درباره این بازی چیست؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده