نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

صحبت‌های جالب کارگردان بازی‌های God of War درباره دشواری‌های بازی‌سازی

کوری بارلوگ، کارگردان سری بازی‌های محبوب  God of War به‌تازگی در اظهارنظری به ویژگی‌های متناقض کار بازی‌سازی اشاره کرده است. با زومجی همراه باشید تا صحبت‌های وی را در این‌باره بخوانید.
بازی‌سازها هم مانند هر قشر دیگری دغدغه‌های خاص خودشان را دارند؛ دغدغه‌هایی که حتی شاید برای بسیاری از طرفداران پر و پا قرص‌شان هم ملموس نباشد. کوری بارلوگ (Cory Barlog)، مدیر نوآوری استودیوی سانتامونیکای سونی و کارگردان نسخه‌های دوم و سوم بازی God of War، یکی از کسانی است که اخیراً سفره‌ی دل‌اش را باز کرده و از دشواری‌های ساخت بازی‌های رایانه‌ای صحبت کرده است. وی می‌گوید:
چندی پیش، نقل‌قولی از سید میِر (Sid Meier، خالق بازی‌های Civilization) را خواندم… متن نقل‌قول از این قرار بود: «بازی کردن، مجموعه‌ای از تصمیم‌گیری‌های جالب است و بازی‌سازی مجموعه‌ای از کوتاه آمدن‌های اندوه‌بار.» این [جمله‌ها] به نظر من فوق‌العاده بود [و هست]؛ چرا که واقعاً حقیقت دارد. ساختن بازی‌ها کار بسیار بسیار شگفت‌انگیزی است؛ ولی از طرفی انجام دادن‌اش مطلقاً جان‌فرسا است. شما برای چندین سال بر روی [ساخت بخش‌های مختلف بازی] کار می‌کنید و هر از گاهی پیش می‌آید که دید کلی از فعالیت‌های‌تان را از دست بدهید. [در همین حال] افراد زیادی را [اطراف‌تان] دارید که بسیار مشتاق هستند تا هرکدام‌شان بخشی [از بازی] را در دست بگیرند و آن را به وضعیت بهتری برسانند… یافتن اینکه هر جزء باید در چه جایی قرار بگیرد [و به کجا برسد]، گاهی [بیشتر] به آزار دادن بچه‌گربه‌ها شباهت پیدا می‌کند!
Cory Barlog of SCE Santa Monica Studio کوری بارلوگ
بازی‌سازها در موارد بسیاری ناچار می‌شوند نتیجه‌ی هفته‌ها یا ماه‌ها فعالیت خودشان یا همکاران‌شان را رها کنند و با محدودیت‌های مختلف کنار بیایند. آن‌طور که از صحبت‌های بارلوگ پیدا است، ظاهراً این موضوعی است که وی را آزار می‌دهد. شما در زمینه‌ی ساخت بازی تجربه‌ای داشته‌اید؟ نظرتان درباره‌ی صحبت‌های بارلوگ چیست؟ منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده