نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵

جیمز آلارد: نشان تجاری ایکس‌باکس می‌توانست از لحاظ اعتبار با مایکروسافت برابری کند

جیمز آلارد، مدیر اجرایی پیشین بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که برند ایکس‌باکس پتانسیل این را داشت که از لحاظ اعتبار هم سطح با خود برند مایکروسافت شود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.
جیمز آلارد مدیر اجرایی پیشین بخش ایکس‌باکس و یکی از طراحان اصلی کنسول ایکس‌باکس 360 بود. وی اخیرا مصاحبه‌ای به مناسبت ۱۰ سالگی این کنسول داشته و اعلام کرده که نشان تجاری ایکس‌باکس می‌توانست روزی از لحاظ اعتبار هم‌سطح با مایکروسافت باشد و حتی به مایکروسافت ثانی تبدیل شود:
مایکروسافت یکی از با‌سابقه‌ترین کمپانی‌ها در زمینه تولید و طراحی نرم‌افزار‌ها است. ولی همواره در مواردی مثل خرده‌فروشی، ارتباط با مشتری، سخت‌افزار و بازی‌های ویدیویی نقص دارد. واحد ایکس‌باکس هم دقیقا از نقاط قوت این کمپانی بهره می‌برد و سعی می‌کرد تا نقاط ضعف آن را هم بهبود بخشد. در حالت کلی، دلایل متعددی وجود داشت که با استناد به آن‌ها برند ایکس‌باکس را مایکروسافت ثانی معرفی می‌کردیم. این بخش از مایکروسافت بر روی عواملی مثل ارتبط بهتر با مشتریان و ساخت سرگرمی‌های دیجیتالی تمرکز داشت و همچنین افراد خلاق زیادی در این مجموعه حضور داشتند. ولی متاسفانه رسیدن به اعتبار مایکروسافت هرگز برای ایکس‌باکس عملی نشد. البته این بخش کماکان به عنوان یک موفقیت بزرگ در تاریخچه مایکروسافت شناخته می‌شود. ولی من انتظار داشتم که بخش ایکس‌باکس بتواند به صورت جداگانه نسبت به مایکروسافت هم موفق باشد، برای مثال این واحد می‌توانست چیزی شبیه به اپل باشد که با تمرکز بر ساخت ابزار‌های سرگرمی و ارتباط مناسب با مشتریان و همچنین فعالیت کاملا مستقل از ساخت ابزار مرتبط با پی‌سی، به یکی از معتبر‌ترین برندهای جهان تبدیل شده است. در حالت کلی، همواره مجموعه ایکس‌باکس سعی داشت تا روزی از لحاظ موفقیت و اعتبار همتراز با مایکروسافت شناخته شود و بتواند از این طریق حتی به فروش بیشتر ویندوز‌های تولیدی این کمپانی نیز کمک کند. ما از همان ابتدا قصد داشتیم تا ویندوز و ایکس‌باکس را به نوعی ادغام کنیم.
لازم به ذکر است که آلارد پس از جدایی از ایکس‌باکس، به عنوان سرپرست یک تیم نرم‌افزاری با نام Project 529 فعالیت می‌کند. نظرات خود را در مورد صحبت‌های وی با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده