نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۷

توضیحات سازندگان Uncharted 4 در مورد تفاوت‌های نژادی شخصیت‌های بازی با بازیگرانشان

استودیوی ناتی‌داگ در جریان پنل اختصاصی بازی Uncharted 4: A Thief's End در رویداد پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۵، اعلام کرد که تفاوت‌های نژادی در انتخاب شخصیت‌ها هیچ تاثیر برای این استودیو ندارد. با زومجی و توضیحات کامل در این مورد همراه باشید.
در جریان افتتاحیه رویداد پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۵، استودیو ناتی‌داگ با انتشار تریلری از شخصیت «نادینا راس» برای حضور در قسمت چهارم آنچارتد رونمایی کرد که یک زن سیاه‌پوست است. نکته جالب در مورد وی این است که نقش این کاراکتر را، یک زن سفید‌پوست با نام لورا بیلی ایفا خواهد کرد. حال نیل دراک‌من، سازنده بازی و مدیر استودیو ناتی‌داگ، اعلام کرده که در انتخاب بازیگر برای این شخصیت هیچ توجهی با نژاد آن‌ها یا سیاه‌پوست و سفید‌پوست بودنشان نداشتند و فقط سعی کردند تا لایق‌ترین فرد را برای ایفای این نقش انتخاب کنند. وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد نادینا گفت:
وقتی اولین بار طراحی‌های شخصیت نادینا را دیدم، واقعا هیجان‌زده بودم. با این حال برخی اعضای استودیو اعلام کردند که شاید بازی کردن یک بازیگر سفید‌پوست در نقش یک کاراکتر سیاه‌پوست چندان مناسب نباشد و در نتیجه پیشنهاد تغییر این کاراکتر مطراح شد. ولی من دلیلی برای این کار ندیدم و در نتیجه شخصیت نادینا با بازی لورا بیلی وارد بازی شد. در حالت کلی، ما اعتقاد داریم که شکل ظاهری و رنگ پوست شخصیت‌ها، اصلا اهمیتی ندارد. چرا که اگر این‌گونه بود، تروی بیکِر هرگز نمی‌توانست نقش جوئل را در بازی The Last of Us ایفا کند. ولی این اتفاق رخ داد و همه هم از نتیجه کار رضایت داشتند. این مساله حتی در مورد بازی اشلی جانسون در نقش الی هم صدق می‌کند.
دراک‌من در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که در آینده یک شخصیت سفید‌پوست دیگر هم برای بازی معرفی خواهد شد که نقش آن را یک فرد سیاه‌پوست ایفا کرده است:
در زمان انتخاب بازیگر برای شخصیت‌های بازی، فقط به عملکرد آن‌ها توجه داشته و داریم و من کاملا به این مورد اعتقاد دارم که رنگ پوست شخصیت‌ها هیچ تاثیری در عملکرد آن‌ها ندارد و ما هرگز به این مسایل ظاهری اهمیت نمی‌دهیم.
نظرات خود را در مورد صحبت‌های نیل دراک‌من با زومجی در میان بگذارید. [alert variation="alert-info"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۵ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید.[/alert] منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده