نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۵

سونی: عرضه هشت بازی PS 2 برای پلی‌استیشن 4، به معنی پشتیبانی کامل از آثار قدیمی نیست

سونی به مناسبت ۲۰ سالگی پلی‌استیشن، هشت بازی کنسول پلی‌استیشن 2 را برای پلی‌استیشن 4 عرضه کرده است. ولی این کمپانی اعلام کرده که این اقدام به معنی اضافه شده قابلیت پشتیبانی از بازی‌های قدیمی (Backward Compatibilty) نیست. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.
پس از این‌که مایکروسافت قابلیت Backward Compatibility را با موفقیت بر روی کنسول ایکس‌باکس وان عرضه کرد، سونی نیز رسما تایید کرد که قصد دارد قابلیت استفاده از بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 2 را بر روی کنسول نسل هشتمی خود فراهم کند. در همین راستا طی خبری اعلام شد که هشت بازی قدیمی کنسول پلی‌استیشن 2، از جمله نسخه‌های سوم، Vice City و San Andreas بازی معروف GTA، بر روی پلی‌استیشن 4 قابل بازی هستند. ولی سونی شفاف‌سازی کرده که این خبر، هنوز به منزله اضافه شدن قابلیت Backward Compatibility به این کنسول نیست. شوهی یوشیدا، رییس بخش سرگرمی سونی، در این مورد گفت:
من هنوز هم اعلام می‌کنم که کنسول پلی‌استیشن 4 فاقد قابلیت Backward Compatinility است. تیم ما فقط چند بازی قدیمی پلی‌استیشن 2 را برای کنسول جدید عرضه کرده است. این بازی‌ها از رزولوشن 1080p پشتیبانی می‌کنند و قابلیت برنده شدن تروفی (Trophy) نیز به آن‌ها اضافه شده است. همچنین امکان استفاده از قابلیت‌های مخصوص پلی‌استیشن 4 مثل Share Play یا Remote Play نیز در این بازی‌ها وجود دارد.
البته یوشیدا یک خبر بد نیز برای طرفداران بازی‌های قدیمی داشت! اگر پیش از این هریک از ۸ بازی عرضه شده فعلی را برای کنسول پلی‌استیشن 3 خریداری کرده باشید، نمی‌توانید از آن‌ها بر روی پلی‌استیشن 4 نیز استفاده کنید. بلکه باید برای خرید بازی‌ها مجددا هزینه آن‌ها را به صورت تمام و کمال پرداخت کنید! منبع: Attack of the Fan Boy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده