نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵

تماشا کنید: ساخت شمشیرهای نوری واقعی جنگ ستارگان با استفاده از علم شیمی!

با اکران فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) به نظرمی‌رسد که فضای فیلم این مجموعه همه را تحت تاثیر قرار داده است. یک طرفدار عاشق علم شیمی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اقدام به ساخت شمشیرهای نوری واقعی این مجموعه کرده است. با زومجی همراه باشید.

یک طرفدار مجموعه جنگ ستارگان و عاشق علم شیمی که در وب‌سایت یوتیوب کانالی به نام سافیشنتلی ادونسد دارد، امروز ویدیویی در کانال رسمی خود منتشر کرد که در آن ویدیو وی نشان داد که چگونه با استفاده از علم شیمی توانسته لایت‌سیبر (شمشیر نوری معروف مجموعه جنگ ستارگان) را در دنیای واقعی بسازد. وی دسته این شمشیر را با نقره ساخته است و بر روی قسمت بالایی این دسته یک دریچه کنترل قرار داده است. برای جرقه زدن نیز وی از نیکروم استفاده کرده است. سوخت این شمشیر نیز تلفیقی از استون، متانول و بوتان است.

نتیجه این آزمایش علمی وی، یک لایت‌سیبر واقعی است که شما می‌توانید در ویدیو زیر این شمشیر را مشاهده کنید. وی همچنین برای ثابت کردن این مساله که این شمشیر واقعی است، چند تا بادکنک با طرح استورم‌تروپر را می‌ترکاند و در انتها نیز جار جار بینکس را به آتش می‌کشد!

به نظر می‌رسد اکران قسمت هفتم جنگ ستارگان باعث شده که قدرت خلاقیت همه فوران کند و هر کس در توان خودش به نوعی با الهام از این فیلم دست به ساخت ماد یا کنسول یا لایت سیبر واقعی بزند! چندی پیش بود که یکی از طرفداران بازی Fallout 4 مادی ساخته بود که لایت سیبرها را این به بازی آورده بود و یکی از طرفداران بازی GTA V نیز میلینیوم فالکون (سفینه معروف هان سولو در این مجموعه را) برای بازی ساخته بود. پیش از این نیز یک هنرمند فرانسوی با الهام از نبرد جاکوی فیلم، یک کنسول نینتندو 64 را به زیبایی هرچه تمام‌تر شخصی‌سازی کرده بود.

نظر شما درباره این ویدیو و به طور کل هایپی که توسط فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد ایجاد شده، چیست؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده