نویسنده: تیم زومجی
// دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۸

بهترین بازی انحصاری ایکس‌باکس وان سال ۲۰۱۵

زمانی بود که مایکروسافت در سال‌های آخر کنسول ایکس‌باکس 360 تعداد بسیار کمی از بازی‌های انحصاری را عرضه می‌کرد و این تنها Halo و Gears of War بودند که این کنسول را سر پا نگه داشتند. اما در کنسول ایکس‌باکس وان این رویه به اتمام رسید و مایکروسافت هر سال با دستی پُر بازیکنان خود را از نظر بازی‌های انحصاری پشتیبانی می‌کند. در سال ۲۰۱۵ کنسول ایکس‌باکس وان بازی‌های بسیار بزرگ و به نامی مانند Forza Motorsport 6، Halo 5: Guardians و اثر تحسین شده Ori And Blind Forest را در کارنامه خود داشت. اما در این بین مایکروسافت خیلی ناگهانی نسخه جدید Rise of the Tomb Raider را برای کنسول خود به شکل انحصاری زمانی عرضه کرد تا کمبود یک بازی اکشن ماجراجویی را در بین آثار خود احساس نکند.

مقاله مرتبط

حال جالب است که با کمک و همکاری استودیو بازی‌سازی مایکروسافت و کریستال داینامیکس اثری فوق‌العاده خلق و عرضه شد. Rise of the Tomb Raider از بسیاری جهات یکی از بهترین‌ها در سری خود است که نه تنها یکی از بهترین و طبیعی‌تری شخصیت‌های نسل هشتم را در خود جای داده است، بلکه به ریشه‌های اصلی خود نزدیک شده و یک ماجراحویی ناب را ارایه می‌دهد. داستان این قسمت درست بعد از بازماندن لارا کرافت از جزیره مرموز یاماتای است و او در پی ماجراجویی‌های پدرش به دنبال رمز و راز جاودانگی در یکی از مناطق سیبری است. بر خلاف شماره قبل، ما با تنوع محیطی بسیار گوناگونی رو به رو هستیم که وسعت بسیار بیشتری را در اختیار بازیکن برای ماجراجویی و گشت و گذار قرار می‌دهد. همچنین معابد و معماهایی که در نسخه‌های اخیر این بازی فراموش شده بودند، دوباره جایگاه خود را به دست آورده‌‌اند و بازیکن را به خوبی درگیر خود می‌کنند. گیم‌پلی بازی با ابزار جدید و قدیمی لارا گسترش یافته و شاهد سکوبازی‌های به مراتب درگیر کننده‌تری هستیم. بخش مبارزات بازی به دو صورت مخفی‌کاری و اکشن تقسیم شده که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

شاید این بازی مشکلات کوچکی مانند سیستم مبارزات ضعیف و صداگذاری نامناسب را برای اسلحه‌های خود داشته باشد، اما در مقابل، نقاط قوت بسیار فراوانی مانند طراحی فوق‌العاده لارا کرافت، طراحی هنری بسیار زیبای بازی، داستان و شخصیت‌ پردازی مناسب که همه و همه در دنیایی زیبا با اتمسفرهایی گوناگون رخ می‌دهند، Rise of the Tomb Raider را به یک بازی عالی تبدیل کرده‌اند. خیلی سخت است که در بین بازی‌های بزرگی مانند Halo 5: Guardians و Forza Motorsport 6 بتوان جایگاه اول را در بین بهترین بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان به دست آورد، اما Rise of the Tomb Raider همراه با لارا کرافت هیچ هراسی از رو به رو شدن با مسترچیف در Halo و هیچ وحشتی از غرش ماشین‌های Forza نداشت و توانست در لیست برترین‌های زومجی جایگاه اول را کسب کند. کریستال داینامیکس توانست با ساخت این بازی نشان دهد که می‌توان علاوه بر Uncharted بازی‌های اکشن ماجراجوی بسیار خوب و قوی دیگری ساخت که طرفداران این سبک از بازی‌ها را به خوبی ارضا کند.

حالا نوبت شما است تا بهترین بازی انحصاری ایکس‌باکس وان سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده