نویسنده: تیم زومجی
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۲

بهترین بازی تیراندازی سال ۲۰۱۵

سال‌های سال است که بازی‌های اول شخص تیراندازی جای بسیار محکم و استواری را در صنعت گیم برای خود دست و پا کرده‌اند. بازی‌های نظیر Call of Duty یا Battlefield که هر بار با عرضه خود میلیون‌ها میلیون پول برای سازندگان خود پارو می‌کنند.

یا تیراندازی‌های جدیدی مانند Star Wars: Battlefront یا Titanfall که گیم‌پلی جذاب خود را دارند. اما در بین تمامی تیراندازی‌های ریز و درشتی که عرضه می‌شوند، Halo جایگاه ویژه و خاص خود را دارد.

مقالات مرتبط

اثر تیراندازی اول شخصی که هر زمانی که عرضه شده است، گیم‌پلی بسیار غنی و تکمیلی را به بازیکن ارایه داده و فاصله خود را نسبت به دیگر تیراندازی‌های تکراری حفظ کرده است. از اولین سال عرضه این بازی تا امروز، با پشتوانه مالی بزرگ مایکروسافت شاید افت خیلی ناچیزی از آن دیده باشیم و هر بار روند رو به رشد را در این سری شاهد هستیم. امسال نیز این کمپانی همراه با استودیو 343 اینداستریز نسخه‌ پنجم سری بازی‌های Halo به نام Guardians را عرضه کردند. نسخه‌ای که دارای گیم‌پلی بسیار غنی‌تر و بخش چند نفره بسیار عظیم‌تر نسبت به دیگر نسخه‌های این سری و حتی دیگر بازی‌های اول شخص تیراندازی است. در این نسخه با بازتر بودن دست استودیو 343 اینداستریز برای ساخت یک Halo جدید و به دور از ستون‌های ماندگار استودیو بانجی در این سری، شاهد اثری هستیم که تحولات بسیار بیشتری را وارد گیم‌پلی خود کرده است. در این قسمت علاوه بر مسترچیف، شخصیت بزرگ دنیای Halo، شاهد حضور شخصیت‌های جدیدی هستیم که قصد دارند داستان بازی را بسیار غنی‌تر و جذاب‌تر کنند. علاوه بر این موضوع، شاهد المان‌های جدید گیم‌پلی هستیم که باز هم جذابیت بیشتری را برای بازی به ارمغان آورده‌اند.

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

شاید این بازی فقط و فقط یک مشکل داشته باشد و آن هم روایت بد داستانی است. روایت نامناسبی که اصلا در حد و اندازه سری Halo نبوده است. حضور کم رنگ مسترچیف، روایت نامعلوم برای افرادی که تازه به سمت این بازی آمده‌اند یا کوچک شمردن نقش شخصیت‌های محبوبی مانند آربیتر باعث شد تا Halo 5: Guardians از نظر روایت داستانی یک سر و گردن از سه‌گانه اول این سری پایین‌تر باشد. هرچند که پایان شوکه کننده این بازی در سطح سختی Legendary نوید داستانی بسیار بهتر و پیچیده‌تر را در نسخه‌های بعد می‌دهد، اما همین نسخه پنجم نیز می‌توانست بسیار بهتر از این عمل کند. اما چیزی که به خوبی این مشکل را پوشاند، بخش بسیار بزرگ و پر محتوای چند نفره آنلاین بازی است.

Halo 5 با دو بخش آرنا و وارزون شما را به دنیایی شلوغ، سرگرم کننده و صد البته معتاد کننده دعوت می‌کند. بخش آرنا به چند دسته Slayer، King of the Hill، Swat و چندین و قسمت دیگر تقسیم می‌شود. همچنین وارزون تا به امروز یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های چند نفره Halo است که ۲۴ نفر به شکل هم زمان در نقشه‌های عظیم شروع به مسابقه می‌کنند. به هر حال با چشم پوشی از این نکته منفی، قسمت پنجم مجموعه Halo با گیم‌پلی فوق‌العاده و بخش چند نفره عالی، بی‌نقص و پر محتوا، توانست دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها بی‌اندازد و به عنوان برترین بازی تیراندازی سال ۲۰۱۵ از نگاه زومجی لقب بگیرد.


حالا نوبت شما است تا بهترین بازی تیراندازی سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده