نویسنده: تیم زومجی
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۱

بهترین بازی مسابقه‌ای سال ۲۰۱۵

نسخه دوم (یا به عبارتی سوم، با احتساب بازی Forza Horizon 2) و نسل هشتمی مجموعه بازی‌های رانندگی Forza، امسال با نام Forza Motorsport 6 به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شد. این بازی برای اینکه در دل هواداران قدیمی‌ این مجموعه جا باز کند، کار سختی پیشرو داشت زیرا Forza Motorsport 5 که اولین تجربه استودیو ترن تن در ساخت بازی رانندگی‌ نسل هشتمی است، نتوانسته بود انتظار طرفداران را آن‌ طور که باید و شاید برآورده کند و خیلی‌ از بازیکنان با ترس و لرز منتظر عرضه بازی بودند.

مقالات مرتبط

بالأخره در اواخر تابستان بازی منتشر شد و ترن تن به همگان ثابت کرد که از اشتباهات خود درس گرفته و خوب بلد است که چگونه یک بازی شبیه ساز رانندگی بسازد. وجود بیش از ۴۵۰ ماشین، اضافه کردن حالت رانندگی‌ در شب و در هوای بارانی (که در بعضی مواقع تشخیص واقعی‌ بودن باران واقعا مشکل می‌شد)، توجه فوق‌العاده زیاد به جزئیات (چه در طراحی مسیرها و چه در طراحی ماشین‌ها) و وجود بخش‌های متنوعی که ارزش تکرار و ادامه دادن بازی را بسیار بالا می‌برد، همه و همه باعث شد که این بازی به تنهایی‌ دلیلی‌ باشد برای کشاندن طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای به کنسول ایکس‌باکس وان. از دیگر دست‌آوردهای بازی، علاوه بر گرافیک خیره کننده و گیم‌پلی بسیار شبیه به واقعیت، می‌توان به رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بازی اشاره کرد که باعث می‌شد نزدیک‌ترین تجربه به رانندگی‌ واقعی‌ برای بازیکنان فراهم شود. به تمام این‌ها باید هوش مصنوعی‌ فوق‌العاده‌ی بازی به نام درایواتار را که از Forza Motorsport 5 به این مجموعه راه پیدا کرد و در این بازی به کمال رسید، اضافه کنیم. این هوش مصنوعی‌ باعث شده بود که هیچ‌کدام از دو مسابقه‌ای که شما انجام می‌دهید، حتی به صورت آفلاین، شبیه هم نباشند و تمام ماشین‌هایی که کنترلشان بر عهده شما نیست، بر طبق رانندگی‌ دیگر بازیکنان واقعی عمل کنند.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

هرچند که امسال برای به دست آوردن لقب بهترین بازی سبک مسابقه‌ای، Forza Motorsport 6 رقیب چندان سرسختی نداشت، اما نکته حائز اهمیت این است که اگر سال ۲۰۱۵ حتی سالی‌ بود پر از بازی‌های مسابقه‌ای خوب و فوق‌العاده، باز هم شانس Forza Motorsport 6 برای کسب مقام اول از همه بیشتر بود. شاید تنها بازی‌ای که بتوان آن‌ را یک رقیب جدی محسوب کرد، بازی Dirt Rally بود که به دو دلیل عمده نتوانست فورزا را پشت سر بگذارد. یک اینکه فعلا و در حال حاضر فقط به صورت انحصاری در اختیار پلتفرم رایانه‌های شخصی‌ است و دو اینکه بازی دیر منتشر شد. حال باید صبر کنیم و ببینیم که در سال آینده که Dirt Rally برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر می‌شود، می‌تواند انتظارها را برآورده کند و در لیست برترین بازی‌های مسابقه‌ای سال ۲۰۱۶ قرار بگیرد یا خیر. از طرف دیگر، بازی Need For Speed، امسال و پس از یک سال غیبت منتشر شد اما متاسفانه نتوانست آنطور که درخور نام این سری است، انتظارات را برآورده کند و گیمرهای قدیمی که خاطرات بی‌شماری با این مجموعه دارند را در انتظار سال‌های آتی و نسخه‌های بعدی بگذارد. با تمام این تفاسیر، به احتمال زیاد سال بعد، سال بهتری برای این ژانر خواهد بود و باید ببینیم که ترن تن که دیگر عادت کرده‌ایم هر سال یک بازی از مجموعه Forza از آنها ببینیم (احتمالا سال آینده بازی‌ای از مجموعه Horizon منتشر می‌شود) باز هم می‌تواند مقام اول را به نام خود ثبت کند یا رقابت را به بازی دیگری واگذار می‌کند. این بازی توانست در بررسی اختصاصی زومجی نمره ۸.۵ را دریافت کند.


حالا نوبت شما است تا بهترین بازی مسابقه‌ای سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده