نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۹

تماشا کنید: گیم‌پلی بازی Dream استودیو Rare که هرگز ساخته نشد

چند روز پیش، استودیو انگلیسی‌ رر، ویدیویی منتشر کرد که در آن‌ گیم‌پلی‌ای از بازی Dream که هرگز منتشر نشد و پیش از سری Banjo-Kazooie در دست ساخت بود و به نوعی منبع الهام ساخت این بازی شد، منتشر کرد. با زومجی، جزئیات خبر و تماشای این ویدیو همراه باشید.

استودیو بریتانیایی رر، یکی‌ از قدیمی‌ترین استودیوهای بازیسازی که بازی‌های خاطره انگیزه بسیار زیادی را ساخته، در حال حاضر در حال کار بر روی Sea of Thieves است. اما بازی Sea of Thieves اولین بازی با حال و هوای دزدان دریایی‌ نیست که این استودیو مشغول ساخت آن بوده است. چند روز پیش این استودیو ویدیویی منتشر کرد که در آن‌ ویدیوهایی از گیم‌پلی اولیه اولین نسخه Banjoo-Kazooie به همراه بخش‌هایی‌ از Dream، بازی نقش آفرینی استودیو رر که هرگز ساخته نشد را مشاهده می‌کنیم:

|

در زمان ساخت بازی Rare Replay (که به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شده بود و مجموعه‌ای بود از بهترین بازی‌های این استودیو)، استودیو رر ویدیوهایی از بازی Dream کشف کرد. آنها می‌خواستند با ساخت Dream، یک بازی شبیه به Final Fantasy VI و Chrono Trigger با استفاده از گرافیک بازی Donkey Kong Country بسازند.

بر خلاف دیگر بازی‌های این استودیو که بیشتر با در نظر داشتن مخاطبین کم سن و سال ساخته می‌شد، Dream قرار بود که برای افراد بزرگسال مناسب باشد. این بازی در ابتدا در حال ساخت برای کنسول Super Nintendo بود اما پس از مدتی‌ کنسول بازی عوض شدو قرار شد بازی برای Nintendo 64 ساخته شود. در هنگام گرفتن این تصمیم و ساختن بازی برای Nintendo 64، استودیو رر تصمیم گرفت که فضای بازی را از فانتزی به دزدان دریایی‌ تغییر دهد. گرگ میلز، طراح بازی در این‌باره گفت:

ما احساس کردیم که با استفاده از استیل خاص استودیو خودمان، می‌توانیم یک بازی جذاب با فضای دزدان دریایی‌ بسازیم و در این حال سعی‌ کنیم که بازی ما برای مخاطبین بزرگ‌تر جذاب باشد.

نهایتا، پروتاگونیست اصلی‌ بازی که یک پسر بود، تبدیل شد به بانجو. همچنین رر اعلام کرد که حتی در مقطعی آنها تصمیم گرفته بودند یک خرگوش را به عنوان شخصیت اصلی‌ قرار دهند. در انتها آنها به این نتیجه رسیدند که پروژه Dream بسیار پروژه جاه‌طبانه‌ای است و آنها تصمیم گرفتند که پروژه ساخت بازی را لغو کنند و یک بازی پلتفرمر بسازند. میلز در ادامه گفت:

ما خیلی‌ از آن‌ ‌خرس خوشمان آمد. در حقیقت کاری که ما کردیم این بود که شخصیت بانجو را از بازی Dream برداشیم و آن‌ را در یک بازی دیگر قرار دادیم که در نهایت به مجموعه بانجو تبدیل شد.

نظر شما درباره این ویدیو چیست؟ آیا به نظر شما جالب نیست که چگونه یک بازی لغو شده، منبع الهام یکی‌ از ماندگارترین پلتفرمرهای تاریخ بازی‌های ویدیویی شد؟

منبع:‌ Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده