نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

امیدواری مدیرعامل نینتندو به موفقیت درخشان کمپانی در سال ۲۰۱۶

امروز وب‌سایت رسمی‌ نینتندو، پیغام رسمی‌ جدید تاتسومی کیمیشیما را که خطاب به سرمایه‌گذاران و سهام‌داران بود، منتشر کرد. در ادامه با زومجی و خواندن پیغام جدید رئیس یکی‌ از قدیمی‌ترین کمپانی‌های صنعت بازی همراه باشید.

وب‌سایت رسمی‌ نینتندو (در هر دو زبان انگلیسی‌ و ژاپنی) امروز پیغام جدیدی از تاتسومی کیمیشیما، رئیس فعلی‌ نینتندو و جانشین ساتورو ایواتای فقید را منتشر کرد. پیغام منتشر شده به شرح زیر است:

خطاب به سهام‌داران و سرمایه‌گذاران

از زمان عرضه کنسول سیستم‌ کامپیوتری خانواده (یا همان FamCom که در خارج ژاپن به آن‌ سیستم سرگرمی نینتندو یا NES می‌گفتند) در سال ۱۹۸۳، کمپانی نینتندو به طور مداوم در حال عرضه محصولات مرتبط با سرگرمی چه در بخش نرم‌افزار و چه در بخش سخت‌افزار بوده است. در بخش سرگرمی‌های خانگی، صنعت بازی‌های ویدئویی یکی‌ از معدود صنایعی است که از ژاپن کار خود را آغاز کرده و سپس به دیگر نقاط جهان راه یافته است و نینتندو توانسته در طی این مدت خود را به عنوان یک نام تجاری بزرگ که کارش گسترش فرهنگ بازی‌های ویدئویی است در سطح دنیا مطرح کند.

ما باور داریم که می‌توانیم با عرضه محصولات و سرویس‌های مختلف، لبخند را بر لبان مردم سرتاسر دنیا بیاوریم. در تمام این مدت هدف و استراتژی اصلی‌ ما گسترش دادن جمعیت گیمرها از طریق عرضه محصولاتی که توسط تمام افراد بتواند استفاده شود، بوده است. اکنون ما می‌خواهیم که یک مرحله فراتر برویم و به همین منظور برنامه داریم که محصولات خود را برای افراد بیشتری در دسترس قرار دهیم.

ما در حال حاضر محصولات خود را به طرق مختلفی‌ عرضه می‌کنیم تا نه تنها بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های ویدئویی، بلکه تمام مصرف کنندگان (چه کسانی‌ که قبلا بازی می‌کردند و دیگر این کار انجام نمی‌دهند و چه کسانی‌ که تابه حال تجربه‌ای در رابطه با بازی‌های ویدیویی ندارند) به محصولات نینتندو راحت‌تر دسترسی‌ داشته باشند.

از طرف دیگر، ما همیشه کنسول‌های مختلفی‌ را عرضه کرده‌ایم و در حال حاضر نیز در حال کار بر روی نینتندو NX هستیم که یک مفهوم کاملا جدید است و کاملا با سیاست‌های ما هم‌خوانی دارد. علاوه بر این، به دلیل اینکه می‌خواهیم افراد بیشتری به محصولات نینتندو دسترسی‌ داشته باشند، چندی پیش اعلام کردیم که قصد داریم وارد ساخت نرم‌افزار‌های موبایل شویم و علاوه بر درآوردن سود، همکاری‌ای با این بخش نیز داشته باشیم.

Tatsumi Kimishima

همچنین، ما چندی است که محصولی به نام آمیبو (Amiibo) را معرفی‌ کردیم (شخصیت‌های نینتندو در شکل عروسک‌ها یا کارت‌هایی‌ که قابلیت تعامل با بازی‌های ویدئویی را دارند). این محصول با استقبال بسیار خوب مصرف کنندگان روبرو شد. لازم به ذکر است که  ما تمام تمرکز خود را بر روی بازی‌های ویدئویی نگذاشته‌ایم. ما قصد داریم که در آینده نزدیک اجازه استفاده از شخصیت‌های نینتندو را به شهربازی‌های مختلفی بدهیم. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، ما قصد داریم که راه‌های جدیدی برای مصرف‌کنندگان ابداع کنیم تا آنها بتوانند در زندگی‌ روزمره خود نیز با شخصیت‌های معروف و محبوب نینتندو در تماس باشند.

به همین دلیل، ما می‌خواهیم که نحوه استفاده از شخصیت‌های تحت مالکیت نینتندو را به روش‌های مختلفی‌ گسترش دهیم. برنامه دیگری که ما برای درست کردن یک رابطه دو طرفه با مصرف‌کنندگان خود داریم، راه‌اندازی سرویس جدیدی به نام My Nintendo و یک سیستم حساب کاربری جدید است که در حقیقت به عنوان یک پل ارتباطی‌ بین کنسول‌های ما و دیگر دستگاه‌ها عمل می‌کند. این دو سرویس جدید، به کاربر اجازه می‌دهد که راحت‌تر با محصولات مرتبط با نینتندو در تماس باشند.

نینتندو قصد دارد که با نشان دادن انعطاف‌پذیری، خود را با بازار جدیدی که مدام در حال تغییر است، وفق بدهد و همیشه عبارت «ارزش اصلی‌ سرگرمی به منحصر به فرد بودن آن است» را سرلوحه خود قرار دهد و به همین منظور ما به ساخت و عرضه محصولات و سرویس‌هایی که باعث خوشحالی‌ مردم سر تا سر دنیا بشود، ادامه خواهیم داد.

نینتندو قصد دارد که با حمایت و تشویق سهام‌دران و سرمایه‌گذاران خود، به پیشرفت کردن ادامه دهد.

این پیغام، به صورت مختصر اشاره‌ای به NX، کنسول مرموز و جدید نینتندو کرده است و همچنین درباره ورود این کمپانی به بخش تلفن‌های همراه نیز صحبت کرده است. با تمام این تفاسیر، انتظار می‌رود سال ۲۰۱۶، سال هیجان‌انگیز و جالبی‌ برای این کمپانی کهنه‌کار ژاپنی باشد.

نظر شما درباره سخنان تاتسومی کیمیشیما چیست؟

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده