نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

تماشا کنید: کشف مرموزترین ایستر اگ بازی Battlefield 4

سال گذشته، جکفرگز، یکی‌ از بازیکنان متعصب  Battlefield 4 یکی‌ از ایستر اگ‌های عجیب بازی را کشف کرد. امسال نیز او دوباره و با تلاش فراوان، یکی‌ دیگر از مرموزترین و سخت‌ترین ایستر اگ‌های Battlefield 4، شوتر اول شخص دایس را کشف کرده است. با زومجی همراه باشید.

جک‌فرگز، یکی‌ از بازیکنان حرفه‌ای و متعصب Battlefield 4 که کانالی هم در یوتیوب دارد و ویدیوهای مربوط به بازی را در آنجا منتشر می‌کند، چندی پیش مرموزترین ایستر اگ بازی را کشف کرد. برای به دست آوردن این ایستر اگ که در نقشه Dragon Valley وجود دارد، باید یک پازل منطقی‌ فوق‌العاده سخت را حل کنید. این معما ابتدا با تعدادی فانوس چشمک زن آغاز می‌شود که شامل یک پیغام مورس کد هستند. رمزگشایی این پیغام، جمله‌ای به زبان بلاروسی به شما می‌دهد که ترجمه آن‌ عبارت است از «آیا دلت برای من تنگ شده بود؟ برایت آرزوی موفقیت می‌کنم، JJJU.» این پیغام به صورت مستقیم به جولین مانولوف، طراح و معمار ایستر اگ‌های قرار داده شده در بازی اشاره دارد.

پس از اینکه این پیغام را کشف کردید، باید در نقشه Dragon Valley به دنبال ۷ کلید بگردید که هرکدام از آنها فانوس‌هایی‌ را در اطراف یک ساختمان روشن می‌کنند. هر کدام از این کلیدها، برخی‌ از فانوس‌ها را روشن و برخی‌ دیگر را خاموش می‌کنند. نکته مهم درباره این پازل این است که برای هر بازیکن، این کلیدها، فانوس‌های مختلفی‌ را به صورت تصادفی روشن و خاموش می‌کنند و به همین دلیل هیچگونه راه حل مشخصی برای حل کردن این بخش وجود ندارد و شما باید خودتان با آزمایش کردن کلید‌های مختلف، این پازل را حل کنید که مسلما کار چالش برانگیزی خواهد بود.

|

پس از اتمام این بخش، شما به یک صفحه کلید واقع بر روی یک ستون چوبی دسترسی‌ پیدا می‌کنید که دوباره پیغامی را با استفاده از مورس کد به شما می‌دهد. پس از ترجمه این مورس کد، پیغامی با مضمون «هنگامی که شب در کارخانه قدیمی فرا برسد، رازی‌ در بخش باز جنگل‌های شمالی (Northern Woods) خود را نمایان می‌کند. برای به دست آوردن کد مربوطه، حروف طولانی‌ترین کلمه و کلمه طولانی بعدی را در هم ضرب کنید.» دریافت می‌کنید.

این پیغام به نقشه Zavod: Graveyard Shift اشاره دارد. وقتی‌ که به بخش ذکر شده در این نقشه رفتید، هنگامی که نزدیک به یک سنگ مشخص شدید، صدایی می‌شنوید. مرحله بعد نیازمند این است که شما صدای شنیده شده را با استفاده از یک نرم‌افزار ویرایش صدا، سرعتش را زیاد کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، جمله «I`ve got little birdy legs»(من پاهای کوچکی شبیه به پرنده دارم) را می‌شنوید. طولانی‌ترین کلمه این جمله little و کلمه طولانی‌ بعدی آن‌ birdy است. در این مرحله با شما باید معادل عددی هر کدام از حرف‌های این دو کلمه را به آنها اختصاص دهید (به طور مثال، معادل عددی A، عدد یک، B عدد ۲ و همین‌طور تا آخر است). سپس با ضرب کردن این دو عدد در همدیگر، به عدد ۸۳۹۸۰۸۰۰۰۰۰ دست پیدا می‌کنید. حال این عدد را در صفحه کلیدی که پس از حل کردن معمای فانوس‌ها ظاهر شده بود وارد کنید تا باز هم پیغام مورس کدی دریافت کنید که به شرح زیر است:

برای اینکه جایزه خود را دریافت کنید، به یک بازی رتبه‌ای کانکوئست بپیوندید و در غرب چاهی که واقع در شمال غربی برج آب قرار دارد، به مدت ۲ دقیقه بایستید. در انتها کد زیر را وارد کنید: ۱۳۱۹۲۹۶۶۴.

لازم به ذکر است که کد بالا منحصر به فرد است. یعنی هر بازیکنی کد مخصوص به خود را دریافت می‌کند و برای به دست آوردن این کد، باید تمام مراحل بالا را طی‌ کرده باشید.

به هر حال پس از طی‌ کردن مراحل بالا و ایستادن به مدت دو دقیقه در نزدیکی‌ برج آب، دکمه‌ای پدیدار می‌شود. با زدن دکمه، یک صفحه کلید دیگری نمایان می‌شود که شما باید کدی که در مرحله آخر به دست آوردید را در آن‌ وارد کنید. هنگامی که کد را با موفقیت وارد کردید، یک پیغام صوتی می‌شنوید که در آن‌ شخصی‌ فریاد می‌زند «شما ترفیع گرفتید!»

پس از اتمام راند مسابقه، به منو شخصی‌سازی وسایل خود بروید و به انتهای این بخش اسکرول کنید. در آنجا است که یک گزینه جدید با عنوان DICE LA Camo مشاهده می‌کنید که پیش از این فقط برای سازندگان بازی Battlefield 4 در دسترس بود و به جایزه خود که یک پوسته است، دسترسی پیدا می‌کنید.

با اینکه پوسته‌ به دست آمده خیلی‌ زیبا نیست، اما دانستن این واقعیت که چه مسیری را برای به دست آوردن آن‌ طی‌ کردید و سخت‌ترین معمای دایس را برای رسیدن به آن حل کردید، قطعا فوق‌العاده لذت‌بخش است!

نظر شما درباره این ایستر اگ چیست؟

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده