نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

سرپرست تیم توسعه‌دهنده‌ی Fox Engine به کمپانی باندای نامکو می‌پیوندد

مدیر ارشد پیشین کونامی و یکی از افراد کلیدی در ساخت موتور بازی‌سازی فاکس قرار است تا چندی دیگر به کمپانی باندای نامکو بپیوندد. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

ژولین مرکرون (Julien Merceron)، مدیر ارشد سابق بخش فناوری کونامی، با باندای نامکو به توافق رسیده و قرار است به زودی در این کمپانی مشغول به کار شود. وی که قبلاً به‌عنوان سرپرست توسعه‌دهندگان موتور بازی‌سازی فاکس انجام وظیفه می‌کرد، قرار است در کمپانی جدید هم در جایگاهی مشابه سمت قبلی‌اش فعالیت کند؛ سمتی که پیش‌تر در اسکوئر انیکس هم بر عهده‌ی او بود. بنا به گزارش‌ها، مرکرون در ماه سپتامبر (شهریورماه)، کمی پس از انتشار Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، کونامی را ترک کرده بود.

به گفته‌ی مسئولین باندای نامکو، توانایی‌های مرکرون در زمینه‌ی «توسعه‌ی فناوری‌های بنیادین» جهت تولید محتوا برای پلتفرم‌های مختلف به کار گرفته خواهند شد. البته اعلام نشده که وی مستقیماً در چه پروژه‌هایی مشارکت خواهد داشت. او در این‌باره می‌گوید:

از بابت آنکه [چنین] فرصتی به من داده شده بسیار هیجان‌زده‌ام؛ فرصتی برای آنکه درون گروه شگفت‌انگیز باندای نامکو (که با سری‌های شاخص‌اش به‌خوبی شناخته شده است) تغییری ایجاد کنم.

وی این‌طور ادامه می‌دهد:

بی‌صبرانه چشم‌به‌راه آن هستم تا تیم‌هایی را که با آن‌ها همکاری خواهم کرد تقویت کنم و به رشد، نوآوری و خلاقیت [مجموعه] سرعت ببخشم. حیطه‌ی کاری این گروه از [ساخت و انتشار] بازی فراتر می‌رود. این یک گروه چندرسانه‌ای و سرگرمی[ساز] حقیقی است؛ بنابراین می‌دانم که [ضمن کار، نکات] فراوانی هم فرا خواهم گرفت. همکاری با این تعداد از افراد و دوستان کارآزموده و تمرکز کردن بر روی بازه گسترده‌تری از قالب‌های سرگرمی فرصتی است که کمتر در طول زندگی پیش می‌آید!

در این میان، هاجیمه ناکاتانی، مدیرعامل باندای نامکو، هم در رابطه با پیوستن مرکرون به کمپانی‌اش می‌گوید:

از اینکه به آقای مرکرون خوش‌آمد می‌گویم بسیار خرسندم. [به این شکل] استودیو به سرعت بخشیدن به تلاش‌های‌اش در سطح جهان ادامه خواهد داد.

ناکاتانی این‌طور ادامه می‌دهد:

هم‌راستا با دگرگونی فناوری[های] اطلاعاتی-ارتباطی، سرویس‌های خلاقانه‌ای در زمینه‌ی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت اشیاء در حال تهیه هستند. [در این میان] فرصتی در برابر ما قرار دارد؛ فرصتی که سبکی از زندگی و سرگرمی را بسازیم که قبلاً هرگز تصور نشده است. در چنین دورانی که پر از دگرگونی است، برای تولید کردن بهترین محصول در سطح جهان، می‌خواهیم تا در کنار آقای مرکرون استودیو را [هم] دگرگون کنیم.

منابع: MCVUK / EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده