نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰

اعتیادآور بودن Fallout 4، باعث جدایی همسر و از دست دادن شغل گیمر روسی شد

یک مرد روسی زندگی‌اش را پای فال‌اوت 4 گذاشته؛ به‌شکلی که کارش به جاهای باریک کشیده و حالا می‌خواهد از سازندگان بازی شکایت کند! با شرح ماجرا همراه زومجی باشید.

گاهی یک بازی آنقدر خوب است که ممکن است چند روزی ما را از کار و زندگی بیندازد. اما موردی که به‌تازگی برای طرفدار روسی فال‌اوت 4 پیش آمده جدی‌تر از این حرف‌ها است. این طرفدار «سابق» مردی ۲۸ ساله از کراسنویارسک (واقع در سیبری) است که اطلاعی از نام او نداریم؛ اما می‌دانیم که آن‌قدر خودش را وقف بازی محبوب بتسدا کرده که شاید دیگر جز نام‌اش چیزی برای‌اش باقی نمانده باشد!

به گزارش راشا تودی علاقه‌ی افراطی این مرد سیبریایی به فال‌اوت 4 به اندازه‌ای بوده که بر روی کار و ارتباطات اجتماعی او اثر منفی گذاشته است. در نتیجه، گیمر روسی شغل‌اش را از دست داده و در این میان، همسرش هم تصمیم گرفته تا از او جدا شود. همچنین گویا بازی کردن بیش از حد، وضعیت تغذیه و خواب وی را هم تحت تأثیر قرار داده و سلامتی او را با مشکل روبه‌رو کرده است.

این اتفاقات باعث شد تا گیمر سیبریایی در نهایت تصمیم بگیرد تا از بتسدا و کمپانی توزیع‌کننده‌ی فال‌اوت 4 در روسیه، شکایت و ۵۰۰ هزار روبل (۷ هزار دلار) را به‌عنوان خسارت درخواست کند! درواقع او بر این باور است که سازندگان باید در مورد اعتیادآور بودن فال‌اوت 4 به خریداران آن هشدار می‌دادند. وی می‌گوید:

اگر می‌دانستم که این بازی می‌تواند تا این اندازه اعتیادآور باشد، بسیار بیشتر مواظب می‌بودم. [در این صورت، اصلاً] آن را نمی‌خریدم یا آنکه به‌جز روزهای تعطیل یا تعطیلات آغاز سال نو، سراغ‌اش نمی‌رفتم.

البته بعید است که این شکایت نتیجه‌ای داشته باشد؛ چرا که سوای نامعمول بودن آن، گویا دستگاه قضایی روسیه هم چندان علاقه‌ای به درگیر شدن با اختلافات پیش‌آمده بین مشتری‌های معمولی و کمپانی‌های خارجی، در رابطه با دریافت غرامت در ازای بروز خسارت‌های معنوی، ندارد.

در سال ۲۰۱۰ و در موردی مشابه، یک مرد ساکن هاوایی از کمپانی ان‌سی‌سافت بابت اعتیادآور بودن بازی Lineage II شکایت کرده بود که البته به نتیجه‌ای نرسید.

نظر شما درباره‌ی این ماجرا چیست؟ چه راه‌هایی برای رعایت تعادل در بازی کردن سراغ دارید؟

منبع: AttackoftheFanboy

[alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به بازی Fallout 4 هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این بازی را در صفحه Fallout 4 مشاهده کنید.[/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده