نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

به روایت تصویر: بازی Crysis این بار با چاشنی رزولوشن 4K

سری بازی‌های Crysis استودیو کرایتک، همواره از لحاظ گرافیکی یکی از زیبا‌ترین آثار زمان خود بودند. حال یکی از علاقه‌مندان بازی تصاویری با رزولوشن 4K از نسخه اول آن منتشر کرده که می‌توانید در ادامه مطلب زومجی آن‌ها را تماشا کنید.

زمانی که نسخه اول کرایسیس در سال ۲۰۰۷ برای رایانه‌های شخصی عرضه شد، یک اثر کاملا چالش بر‌انگیز برای پی‌سی‌های وقت بود و کم‌تر سیستمی توانایی اجرای آن را داشت. قدرت CryEngine در خلق محیط‌های جنگلی بازی و شبیه‌سازی بی‌نظیر آب و طراحی‌های مثال‌زندی بافت‌های بازی باعث شده تا حتی پس از گذشت ۸ سال از عرضه بازی هم بتوان از تماشای گرافیک آن لذت برد.

در حالت کلی می‌توان Crysis را یک بازی گرافیک‌محور معرفی کرد که شاید اگر جلوه‌های بصری آن تا این حد زیبا نبودند، هرگز نمی‌توانست به یک اثر فوق‌العاده تبدیل شود. محبوبیت این اثر به حدی بالا است که اخیرا یکی از علاقه‌مندان آن با استفاده از یک سری تنظیمات گرافیکی تصاویری 4K از آن ثبت کرده که واقعا زیبا هستند.

در ادامه می‌توانید تعدادی از این تصاویر را تماشا کنید که البته از نسخه‌های اول و  Warhead بازی گرفته شده‌اند: (برای تماشای تصاویر در رزولوشن 4K به سایت منبع مراجعه کنید):

همان‌طور که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، میدان دید بازی (FOV) در این تصاویر نسبت به حالت پیش‌فرض بسیار بیش‌تر است و همچنین خبری از سلاح هم نیست. برای رسیدن به حالتی این‌چنینی و ثبت تصاویر بهتر، باید چند کد را در قسمت کنسول بازی وارد کنید که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید به این‌جا مراجعه کنید. به‌علاوه در ثبت این تصاویر تنظیمات گرافیکی متفاوتی استفاده شده است که می‌توانید آن‌ها را از این‌جا دانلود کنید.

نظرات خود را در مورد این تصاویر با زومجی در میان بگذارید.

منبع: PCGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده