// دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

نسخه دمو بازی Rise of the Tomb Raider به فروشگاه ایکس‌باکس افزوده شد

نسخه‌ی دمو بازی Rise of the Tomb Raider در کمال تعجب شب گذشته به فروشگاه ایکس‌باکس وان افزوده شد. این اتفاق در حالی رُخ می‌دهد که در نسل حاضر زیاد شاهد موارد این‌چنینی نبوده‌ایم. در ادامه برای جزئیات بیشتر همراه زومجی باشید.

در نسل حاضر بر خلاف نسل‌های گذشته کمتر شاهد انتشار دمو بازی‌ها برای حالت تک‌نفره بوده‌ایم. با این حال اما تازه‌ترین ماجراجویی لاراکرافت از طریق فروشگاه ایکس‌باکس وان به صورت دمو در اختیار علاقمندان برای تجربه‌ای زیبا در دسترس قرار گرفته است.

نسخه‌ی دمو بازیThe Rise of the Tomb Raider دارای حجمی معادل ۲۰.۸ گیگابایت برروی ایکس‌باکس وان است که دقیقا با نسخه‌ی کامل بازی هم اندازه در نظر گرفته شده؛‌ بنابراین، در صورتی که شما از بازی خوشتان بیاید می‌توانید به راحتی با خریداری نسخه اصلی، بازی را به صورت کامل آزاد کنید.

مایکروسافت از سه شنبه ۲۲ دسامبر (یکم دی) فروش بزرگ آخر سال خود را آغاز می‌کند. به همین دلیل کاهش قیمت بازی The Rise of the Tomb Raider دور از انتظار نیست. هرچند The Rise of the Tomb Raider را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های نقد شده برای کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد با این حال، این بازی نتوانست در زمینه‌ی فروش به خوبی عمل کند.

کریستال داینامیکز در آخرین تلاش خود برای قرار دادن این بازی در لیست برترین‌های فروش طبق آمار نوامبر ان‌پی‌دی، با شکست روبرو شد. هرچند متوجه شدن دلیل این شکست زیاد مشکل نیست.

tomb-Raider-Rise-Demo

با توجه به توافق دو شرکت مایکروسافت و اسکوئرانیکس برای عرضه‌ی بازی The Rise of the Tomb Raider به صورت انحصار زمانی برروی ایکس‌باکس وان، طبیعتا امکان کاهش فروش به حداقل نصف پتانسیل فروش کل بازی قابل پیش‌بینی بود. اما برنامه‌ریزی ناشر زمانی دچار مشکل شد که شرکت بتسدا و اکتیویژن اقدام به رونمایی از دو بازی Fallout 4 و Call of Duty: Blackops 3 کردند. موضوع اصلی عرضه هر دو بازی‌ ذکر شده درست یک هفته قبل از The Rise of the Tomb Raider بود. ضربه نهایی را اما عرضه‌ی بازی Star Wars: Battlefront  یک هفته بعد از The Rise of the Tomb Raider زد، تا با قرار گیری لاراکرافت میان مثلث بتسدا، اکتیویژن و الکترونیک‌آرتز شاهد کاهش ناباورانه‌ی فروش این بازی با کیفیت باشیم.

با این حال، اکنون با توجه به کریسمس و تعطیلات سال نو زمان مناسبی برای انتشار دمو است. میلیون‌ها کاربر جدید ایکس‌باکس وان در هفته جاری آماده بازی می‌شوند و میلیون‌ها نفر نیز احتمالا قصد امتحان بازی‌ای جدید را خواهند داشت.

در این میان اما هواداران قدیمی و جدید لارا کرافت در پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی باید تا تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۶ برای تجربه The Rise of the Tomb Raider به انتظار بمانند. البته هفته‌ی گذشته شرکت آمازون فرانسه تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه های شخصی  را ۲۹ ژانویه ۲۰۱۶ (نهم بهمن‌ماه) اعلام کرد.

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده