// یکشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

دفاع شوهی یوشیدا از نحوه‌ قیمت‌گذاری بازی‌های پلی‌استیشن 2 در پلی‌استیشن 4

طبق گفته‌ی شوهی یوشیدا پیاده‌سازی بازی‌های پلی‌استیشن 2 برروی پلی‌استیشن 4 با استفاده از شبیه‌ساز برخی هزینه‌ها را برای شرکت سونی به دنبال داشته و در نتیجه باعث قیمت‌گذاری بالای بازی‌ها شده است. در ادامه با زومجی برای جزئیات بیشتر همراه باشید.

شوهی یوشیدا، رئیس استودیو‌های سرگرمی سونی، طی سخنانی از قیمت‌‌های ارائه شده در طرح بازی‌های پلی‌استیشن 2 برروی پلی‌استیشن 4 دفاع کرده است. طبق این طرح برخی بازی‌های پلی‌استیشن 2 برروی پلی‌استیشن 4 با استفاده از شبیه‌ساز با قیمتی بین ۱۰ تا ۱۵ دلار فروخته می‌شوند که به اعتقاد برخی این قیمت‌گذاری در مواردی گران است.

یوشیدا که در پادکست پلی‌استیشن نِیشن سخن می‌گفت، به این موضوع اشاره کرد که فن‌آوری شبیه‌سازی (‌که امکان اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 2 برروی رزولوشن 1080p و ۶۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد.) و امکان پیاده‌سازی بازی‌های کلاسیک-با برخی ویژگی‌های پلی‌استیشن 4 مانند تروفی‌ها و قابلیت اشتراک‌گذاری- لزوما ارزان مهیا نشده‌اند. همچنین در کنار این‌ها صدور مجوز یا همان لایسنس و تضمین کیفیت بازی خود هزینه‌هایی را نیز به دنبال داشته است.

رئیس استودیو‌های سرگرمی سونی در این رابطه گفت:

ما همچنین تروفی‌ها را اضافه کردیم؛ برخی از مردم به واقع به تروفی‌ها اهمیت می‌دهند. بنابراین ما می‌توانسیم [امکان آورد تروفی‌ها] را فراهم کنیم. [اما] تضمین کیفیت، صدور مجوز، و همه چیز برای بازگرداندن این بازی‌ها، زمانی  را از کارکنان ما می‌گرفت. پس این کار برای ما زمان و هزینه دارد. بنابراین ما احساس کردیم که باید این کار (افزایش قیمت)‌ را انجام دهیم.

یوشیدا در ادامه افزود که فن‌آوری شبیه‌سازی «پلی‌استیشن 2 به پلی‌استیشن 4 » قادر نیست بازی‌های کلاسیک را با استانداردهای گرافیکی همتایان نسل حاضر اجرا کند. به گفته‌ یوشیدا پیشرفت‌ها به قدری خوب است که بازیکنان می‌توانند۲۰ تا ۴۰ ساعت یک بازی نقش‌آفرینی را انجام دهند و احساس خستگی نکنند.

هرچند امکان کاهش قیمت‌ها در طول زمان وجود دارد، اما این موضوع به طور رسمی اعلام نشده است. شما هم‌اکنون نیز در صورتی که مشترک پلی‌استیشن پلاس باشید قادر هستید تا بازی PaRappa the Rapper 2 را با تخفیف ۲.۵ دلاری به مبلغ ۷.۵ دلار خریداری کنید. علاوه بر PaRappa the Rapper 2 که هفته جاری به فروشگاه پلی‌استیشن اضافه شد، سونی تایید کرده است که بازی The King of Fighters 2000 نیز به زودی در قالب این طرح برروی پلی‌استیشن 4 منتشر‌ می‌شود. بازی Max Payne، ساخته راک‌استار نیز ممکن است در راه پلی‌استیشن 4 باشد. هرچند این موضوع رسما تایید نشده است.

اوایل ماه جاری شوهی یوشدا گفته بود که سونی برای عرضه‌ی منظم بازی‌های بیشتر از پلی‌استیشن 2 برروی پلی‌استیشن 4 به شکل «خستگی ناپذیر» تلاش خواهد کرد. این شرکت اخیرا از کاربران پلی‌استیشن خواسته است که پیشنهادات خود را برای اضافه شدن بازی‌های پلی‌استیش 2 برای پلی‌استیشن 4 را اعلام کنند.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده