نویسنده: حامد افرومند
// یکشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

هفته نامه: قسمت ۴۶ - از جدایی کوجیما از کونامی تا تاسیس استودیویی جدید و همکاری با سونی

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

مهمترین اتفاق هفته‌ی گذشته، جدایی کوجیما از کونامی و شروع همکاری تازه‌ی او با سونی بود. او حالا با تاسیس استودیو کاملا مستقل کوجیما پروداکشنز و رونمایی از لوگو رسمی آن، اعلام کرد که اولین پروژه این استودیو یک بازی انحصاری پلی‌استیشن خواهد بود. انتظار داشتیم که کوجیما نام دیگری برای استودیو مستقل خود انتخاب کند ولی حالا در کمال تعجب می‌بینیم که وی نام استودیو خود را از کونامی آورده و بر روی استودیو مستقل و جدید خود گذاشته است.همچنین کوجیما به همراه اندرو هاوس، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های کامپیوتری شرکت سونی، در ویدیویی این همکاری جدید را اعلام کردند:

لازم به ذکر است که استودیو Kojima Productions کاملا مستقل بوده و متعلق به سونی یا هیچ کمپانی دیگری نیست.  پَد پوئت، مدیر انجمن‌های سونی، یک پرسش و پاسخ با سونی در سایت Medium منتشر کرده که اطلاعات جدیدی از نحوه همکاری سونی و کوجیما ارائه می‌دهد. بر این اساس، بازی بعدی کوجیما برای مدتی در انحصار کنسولپلی‌استینش 4 خواهد بود و پس از آن برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه می‌شود. ولی سونی، به عنوان ناشر این بازی، هیچ برنامه‌ای برای عرضه آن بر روی کنسول ایکس‌باکس وان نخواهد داشت. به‌علاوه این بازی هیچ ارتباطی با سری‌های متال گیر یا سایلنت هیل ندارد و یک بازی کاملا جدید محسوب می‌شود.

1

همچنین کوجیما اولین مصاحبه رسمی خود را پس از تاسیس استودیو جدیدش در شهر توکیو ژاپن و با سایت IGN انجام داده است. با استناد به صحبت‌های وی، یوجی شینکاوا، طراح گرافیکی بازی Metal Gear Soild V: The Phantom Pain، و کِن ایمازومی، مدیر تولید بازی، کوجیما را در استودیو جدید همراهی خواهند کرد و مسوول بخش‌های طراحی هنری و تولید بازی‌ها خواهند بود. کوجیما در ادامه نامه‌ای خطاب به طرفدارانش با عنوان «ما کسانی هستیم که بازی می‌کنند» منتشر کرده است. کوجیما همچنین پس از انتشار این نامه و ثبت لوگوی جدید استودیو خود، سایت رسمی کوجیما پروداکشنز را نیز ثبت کرده است. در حال حاضر این سایت شامل چند آگهی استخدام برای جذب نیرو‌ در زمینه‌های مختلفی مثل آهنگساز، طراح شخصیت، سلاح و محیط و همچنین برنامه‌نویس است.

پس از جدایی رسمی هیدئو کوجیما از کونامی و تاسیس استودیو مستقل،‌ این کمپانی ژاپنی هم واکنش نشان داده و یک آگهی استخدام برای ساخت بازی بعدی سری Metal Gear Soild منتشر کرده است. کونامی پیش از این هم اعلام کرده بود که توانایی ساخت سری متال گیر را حتی بدون حضور هیدئو کوجیما هم دارد. با این حال شایعاتی هم مطرح شده که ممکن است بازی جدید یک باز‌سازی از نسخه‌های پیشین این سری باشد.

هفته‌ی گذشته همچنین بررسی ویدیویی  Just Cause 3 را در زومجی منتشر کردیم. تماشای آن را از دست ندهید:‌

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

در ادامه نیز به مرور مهم‌ترین اخبار و رویدادهای هفته‌ی گذشته می‌پردازیم:

این هفته و در تاریخ ۱ دی ماه، بسته الحاقی Jack The Ripper بازی Assassin’s Creed Syndicate منتشر خواهد شد. این بسته الحاقی، داستان ایوی فرای (یکی‌ از دو پروتاگونیست داستان) را روایت می‌کند که دنبال دستگیری Jack The Ripper (جک قصاب، یکی‌ از مرموزترین قاتلین تاریخ) است. داستان این بسته الحاقی ۲۰ سال پس از داستان بازی جریان دارد:

|

این بسته الحاقی با قیمت ۱۴.۹۹ دلار به صورت جداگانه برای خرید قرار خواهد گرفت. همچنین دارندگان سیزن پس ۲۹.۹۹ دلاری بازی می‌توانند این بسته را به محض انتشار، به صورت رایگان دریافت کنند.

با توجه به آگهی‌ استخدام منتشر شده برای استودیو جدید کن لوین، خالق مجموعه Bioshock، به نظر می‌رسد که بازی بعدی وی، یک بازی جهان باز اول شخص خواهد بود. این مساله چندان عجیبی‌ نیست. زیرا لوین پیش از این اعلام کرده بود که بازی بعدی‌اش یک روایت خطی‌ نخواهد داشت و یک بازی بسیار وسیع خواهد بود که به احتمال بسیار زیاد حال و هوایی‌ علمی‌ تخیلی خواهد داشت. با توجه به توضیحاتی که در این آگهی‌ استخدام آمده، لوین به یک طراح سیستم‌های گیم‌پلی نیاز دارد که در ساخت بازی‌های جهان باز یا نیمه جهان باز تجربه داشته باشد. در این آگهی از بازی‌های Middle-earth: Shadow of Mordor و Borderlands به عنوان بازی‌های نیمه جهان باز نام برده شده است.

2

کمپانی راک‌استار گیمز طی هفته جاری یک بسته‌الحاقی رایگان جدید برای بخش آنلاین بازی GTA V عرضه کرد که امکان ساخت باند خلافکاران را فراهم می‌کند. این بسته فقط برای نسخه‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌اسیتشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شد و کنسول‌های نسل هفتمی سونی و مایکروسافت آن را دریافت نخواهند کرد. بسته Executives and Other Criminals همچنین حالت‌های جدیدی به گیم‌پلی بازی اضافه می کند و شاهد آیتم‌های لوکس زیادی در بازی خواهیم بود. برای مثال، از این پس می‌توانید خانه خودتان را به شکلی دلخواه شخصی‌سازی کنید. شاید مهم‌ترین تغییر بسته‌الحاقی Executives and Other Criminals، اضافه شدن یک حالت بازی جدید با نام استخراج (Extraction) باشد. در این حالت اعضای یک تیم باید سعی کنند تا یک آیتم خاص را از هواپیمایی سقوط کرده پیدا کنند و تیم مقابل هم باید مانع دسترسی آن‌ها به این آیتم شود.

با اینکه هنوز آینده مجموعه Infamous مشخص نیست، اسکات رود، رییس استودیو‌های جهانی پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آنها قصد دارند در آینده بازی‌ دیگری از این مجموعه بسازند. اسکات رود، رییس استودیو‌های جهانی پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای که اخیرا با وب‌سایت کایندا فانی گیمز انجام داده، درباره برنامه‌های سونی برای آینده مجموعه Infamous صحبت‌هایی‌ کرد. همچنین رود در انتها درباره بازی در دست ساخت استودیو سونی بِند که وظیفه ساخت Uncharted: Golden Abyss را بر عهده داشت، صحبت‌هایی‌ کرد. این بازی قرار است برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شود و رود درباره آن‌ گفت که پروسه ساخت بازی پیشرفت‌های چشمگیری داشت است.

جدیدترین بسته الحاقی بازی Batman: Arkham Knight که می‌توان آن را بهترین آنها نامید، در تاریخ ۲۲ دسامبر (یکم دِی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. در این بسته بازیکنان شاهد چهار ماموریت Most Wanted جدید، لباس و البته چالش‌های کاملا جدید خواهند بود. مدیر ارتباطات راک‌استدی به مخاطبان گفته زمان به پایان‌رساندن ماموریت‌های جدید Most Wanted مانند ماموریت‌هایی که در بازی اصلی وجود دارد، خواهد بود. مبارزه با شخصیت راس اَلغول (Ra’s Al Ghul) را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این بسته دانست.

3

استودیو کَموفِلاج، خالق بازی جذاب République به‌تازگی در خبری تاریخ انتشار اپیزود چهارم این بازی را اعلام کرده است. قسمت چهارم بازی مخفی‌کاری و اکشن République که با نام «God’s Acre» شناخته می‌شود، در تاریخ ۱۷ دسامبر (بیست و ششم آذر) برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های موبایل اندروید و iOS منتشر خواهد شد.

دَن وادِرلایند، کارگردان استودیو دایس از طریق حساب توئیتری خود رسما تایید کرد که پروژه بعدی دایس بازی جدیدی از سری Battlefield است. دایس جدای از بازی‌های Battlefield قصد عرضه‌ی Mirror’s Edge Catalyst را در اوایل سال ۲۰۱۶ دارد. این در حالی است که این استودیو اکنون با انتشار موفق Star Wars Battlefront برروی انتشار بسته‌های جدید در قالب محتوای Season Pass کار می‌کند. با توجه به گفته‌‌های وادرلایند احتمالا تمرکز اصلی آینده‌ی این استودیو عرضه‌ی یک Battlefield جدید و بزرگ است.

دایس همچنین بسته الحاقی جدید و رایگان بازی Battlefield 4 با نام Legacy Operations را منتشر کرد. این بسته نقشه بازسازی شدهدِراگون وَلی (Dragon Valley) از بازی Battlefield 2، رفع مشکلات بازی و ایجاد تغییرات کلی و البته نقشه‌ای کاملا جدید که برای طراحی آن از نقشه نوشَهر بازی Battlefield 3 الهام گرفته شده است را به بازی می‌آورد. بدلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری کنسول‌های نسل هفتم (یا شاید بهانه‌ای برای سرمایه‌گذاری نکردن روی کنسول‌های قدیمی)، این بروزرسانی برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر نخواهد شد. علاوه‌بر اعضای پِرِمیموم بازی Battlefield 4، تمام کاربران بخش چندنفره بازی این DLC را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

بروزرسانی جدید بازی Halo 5: Guardians که قرار است طی روزهای آینده منتشر شود، علاوه‌بر محتویات جدید مانند قابلیت ساخت و ساز و نقشه‌های بیشتر، گزینه‌های پیشرفته جدیدی را برای قسمت کنترل بازی هیلو ۵ به بخش تنظیمات اضافه می‌کند. با اضافه‌شدن گزینه‌های جدید و پیشرفته به بخش تنظیمات بازی Halo 5: Guardians،  به‌عنوان مثال می‌توانید تغییراتی را در نحوه نشانه‌گیری سلاح‌های خود و سرعت آنها ایجاد کنید. ۳۴۳ اینداستریز تا تابستان سال آینده میلادی قصد دارد ۱۵ نقشه رایگان را در بخش چندنفره در اختیار خریداران بازی قرار دهد. به‌روزرسانی رایگان قبلی بازی هیلو ۵، حالت Battle of Shadow and Light، چهل و هشت بسته جدید از آیتم‌های REQ و همچنین چهار نقشه جدید با نام‌های دِدلاک (Deadlock)، بِیسین (Basin)، گیلوتین (Guillotine) و ریکِرو (Recurve) را به بخش چندنفره این بازی اضافه کرد.

سگا اولین ویدیوی طولانی بازی Yakuza 6 را منتشر کرد. در این ویدیو تصاویری از کازوما کِیریو، شخصیت اصلی داستان به همراه صحنه‌هایی از مبارزه و گیم‌پلی بازی را مشاهده می‌کنیم:

|

سونی در نمایشگاه بازی توکیو در کنار معرفی بازی Yakuza Kiwami از Yakuza 6، جدیدترین بازی سری Yakuza شرکت سگارونمایی کرد. این رُخداد در حالی بود که هنوز سونی نسخه‌ی غربی بازی Yakuza 5 را برای بازیکنان خارج کشور ژاپن منتشر نکرده بود. اکنون در نهایت بعد از عرضه‌ی Yakuza 5 در کشور‌های غربی در هفته‌ی گذشته، سگا اقدام به پخش اولین ویدیوی طولانی Yakuza 6 کرده است. بازی Yakuza 6 اکنون به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 مراحل توسعه را سپری می‌کند. این بازی مانند شماره‌های قبل ابتدا در کشور ژاپن در تاریخی نامشخص در پاییز سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. هنوز تاریخی در رابطه با عرضه‌ی نسخه‌ی غربی شماره ششم اعلام نشده است.

چندی پیش بود که استودیو آدرساید اینترتینمنت وب‌سایتی برای بازی System Shock 3 راه‌اندازی کرده بود که در آن‌ یک شمارش معکوس قرار داشت. حال با اتمام این شمارش معکوس، بازی سیستم شاک ۳ به صورت رسمی‌ معرفی‌ شد. اگر در حال حاضر به این وب‌سایت مراجعه کنید، علاوه بر نام بازی، آنتاگونیست معروف سری سیستم شاک را خواهید دید که یک هوش مصنوعی‌ به نام SHODAN است. در این صفحه یک فایل صوتی نیز وجود دارد که عبارت «آیا فکر کردی من تو را فراموش کردم حشره؟» را بازگو می‌کند. پاول نیوراث، موسس استودیو لوکینگ گلاس که وظیفه ساخت قسمت اول بازی را بر عهده داشت، موسس استودیو آدرساید نیز هست. این استودیو همچنین در حال کار بر روی یک دنباله معنوی برای بازی Ultima Underworld است.

4

کمپانی مایکروسافت با انتشار توییتی در حساب رسمی‌ خود با اعلام این خبر که در حال حاضر آنها هیچ برنامه‌ای‌ برای انتشار بازی دیگری غیر از Minecraft برای کنسول Wii U ندارند، به شایعات مطرح شده اخیر پایان داد. نسخه کنسول Wii U بازی ماینکرافت در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) منتشر خواهد شد. در سال ۲۰۱۴ کمپانی مایکروسافت با پرداخت مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار، امتیاز مجموعه Minecraft را از کمپانی موجانگ خریداری کرد.

نهاد درجه‌بندی سنی نرم‌افزارهای سرگرمی (ESRB) به تازگی نسخه‌ی اول بازی Super Mario Galaxy را برای کنسول Wii Uدرجه‌بندی کرده است، بنابراین احتمالا به زودی شاهد عرضه‌ی بازی روی این کنسول خواهیم بود. با توجه به اینکه Super Mario Galaxy شاید کاملاً با کنسول Wii U سازگار نباشد، کاربران این کنسول احتمالاً به کنترلر Wiimote برای بازی کردن نیاز داشته باشند. با اینکه این مورد هنوز تهیه نشده اما اگر قصد تهیه‌ی این بازی برای کنسول خود را دارید، بهتر است یک Wiimote همراه خود داشته باشید. در ضمن، احتمال نمی‌رود که نینتندو بازی را از لحاظ بصری بهبود داده باشد و آن را به همان سبک و سیاق قدیمی‌اش منتشر خواهد کرد.

یوبی‌سافت چندی پیش دامنه‌ای به نام Assassin’s Creed Collection ثبت کرد و این مساله باعث شد که شایعه ساخت یک کالکشن از این مجموعه توسط این کمپانی فرانسوی ایجاد شود. چندی پیش یکی‌ از کاربران وب‌سایت نیوگف متوجه ثبت دامنه‌ای به نام «assassinscreedcollection.com» شد که طی‌ بررسی‌های بیشتری که او از طریق وب‌سایت هو ایز انجام داد، پی‌ برد که این وب‌سایت توسط یوبی‌سافت و در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) ثبت شده است. با تمام این تفاسیر ممکن است این اقدام یوبی‌سافت فقط به دلیل رزرو کردن این نام برای آینده باشد و این احتمال وجود دارد که آنها در حال کار بر روی چنین مجموعه‌ای نباشند.

5

استودیو لایِن‌هِد اعلام کرده که نسخه بتای عمومی بازی Fable Legends را با تاخیری چند ماهه در بهار سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد کرد. بازی Fable Legends یک نسخه فرعی از سری بازی‌های Fable استودیو لایِن‌هِد است که به صورت رایگان (Free to Play) برایایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. این بازی در حال حاضر در مرحله بتای محدود است و پیش از این قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۵ وارد مرحله بتای عمومی شود.

وب‌سایت آمازون فرانسه با اضافه کردن نسخه رایانه‌های شخصی بازی Rise of the Tomb Raider، تاریخ انتشار این بازی را بر روی این پلتفرم ۲۹ ژانویه ۲۰۱۶ (۹ بهمن) اعلام کرد. تابستان گذشته کمپانی اسکوئر انیکس، ناشر بازی، اعلام کرده بود که نسخه رایانه‌های شخصی‌ Rise of the Tomb Raider که پیش از این در انحصار زمانی‌ کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان بود، اوایل سال آینده میلادی برای رایانه‌های شخصی‌ منتشر می‌شود. با این حال کسانی که می‌خواهند بازی را برروی کنسول پلی‌استیشن 4 تجربه کنند، حداقل یک سال دیگر باید صبر کنند.

کمپانی الکترونیک آرتز با انتشار تریلر جدیدی از بازی Unravel که بخش‌هایی از داستان آن‌ را نشان می‌دهد، تاریخ انتشار بازی را به صورت رسمی‌ اعلام کرد:

|

بازی Unravel که توسط مارتین ساهلین ساخته شده است، یک بازی در سبک پلتفرمر معمایی است که شما را در نقش یک عروسک نخی به نام یارنی قرار می‌دهد. گیم‌پلی بازی بر اساس نخی بودن این شخصیت طراحی شده و بسیاری از معماهای بازی نیازمند این هستند که شما با استفاده از نخ‌های شخصیت بازی، آنها را حل کنید و باید در اینکار استراتژی داشته باشید. بنا به گفته الکترونیک آرتز، بازی Unravel در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۶ (۲۰ بهمن) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی‌ وایکس‌باکس وان و فقط به صورت دیجیتالی و با قیمت ۱۴.۹۹ پوند / ۱۹.۹۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. هم‌چنین کاربران سرویس EA Access، یک هفته زودتر می‌توانند از طریق این سرویس انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان بازی را تجربه کنند و در صورت تصمیم به خرید بازی، از ده درصد تخفیف برخوردار شوند.

فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، اعلام کرده که کنترلر‌های الیت کنسول ایکس‌باکس وان فروشی عالی و فراتر از حد انتظار را تجربه می‌کنند.  مایکروسافت کنترلر‌های الیت کنسول ایکس‌باکس وان را آبان ماه و همزمان با عرضه بازیHalo 5: Guardians به بازار عرضه کرد. جالب است بدانید که اگر الان به فروشگاه رسمی مایکروسافت یا خرده‌فروشی‌هایی مثل گیم‌استاپ، تارگِت و آمازون مراجعه کنید، در مقابل نام این کنترلر برچسب «تمام شد» را مشاهده خواهید کرد! البته یک روش دیگر نیز برای به‌دست آوردن این کنترلر‌ها وجود دارد و آن خرید مدل الیت کنسول ایکس‌باکس وان است که طی ماه جاری عرضه شده است. این مدل از کنسول‌های نسل هشتمی مایکروسافت، هم‌اکنون به قیمت ۴۵۰ دلار قابل خرید است.

6

در حالی که مایکروسافت با افتخار می‌گوید فصل تعطیلات ۲۰۱۵ برترین لاین‌آپ تاریخ ایکس‌باکس خواهد بود، سونی نیز اعلام کرده که قوی‌ترین محتواهای تاریخ پلی‌استیشن را در این فصل ارائه خواهد دادمایکل افرایم مدیرعامل شعبه استرالیا سونی در مصاحبه با گیم‌اسپات اذعان کرد که سونی بر روی همکاری با شرکت‌های ثانویه در جهت بهبود وضعیت پلی‌استیشن 4 در دوره پایان سال تمرکز دارد.

همچنین  اندرو هاوس رئیس بخش سرگرمی‌ سونی، نیز صحبت‌هایی در مورد آینده‌ی پلی‌استیشن داشت. پلی‌استیشن 4 در دورانی توانست به موفقیت بزرگی دست یابد که برخی نسبت به بقای کنسول‌ها دچار شک و تردید بودند. هاوس باورد دارد که این موفقیت توانسته است اعتماد ناشرین و بازی‌سازان به کنسول‌ها را احیا کند. به اعتقاد او به دلیل وجود گیمرهایی که شیفته محتوای تازه هستند، کمپانی‌ها خطر را به جان خریده و بازی‌های جدید و خلاقانه تولید خواهند کرد. این بازی‌های  جدید «خون جاری در رگ‌های این صنعت هستند». همچنین هاوس تایید می‌کند که آشنایی بازی‌سازان با کنسول جدید و برداشتن گامی بزرگ، بین دو تا سه سال به طول می‌انجامد و پلی‌استیشن از زمان عرضه تاکنون همواره به دنبال خلاقیت و محتوای تازه بوده است.

بروزرسانی ویژه‌ی بازی  Rocket League برای تعطیلات سال نوی میلادی منتشر شد. بروزرسانی فوق، فضای بازی هاکی و آیتم‌هایی با حال‌وهوای تعطیلات سال نوی میلادی  را به Rocket League می‌آورد. آیتم‌های فوق تا ۴ ژانویه ۲۰۱۶ (۱۴ دی‌ماه)، مانند رسم معمول در پایان مسابقات به‌طور تصادفی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند. حالت Hockey Mode هم که در بروزرسانی اخیر معرفی شده، توپ غول‌پیکر Rocket League را با توپ هاکی جایگزین می‌کند و به‌جای زمین چمن، زمینی با سطح یخ‌زده را زیر چرخ‌های اتومبیل‌ها پهن می‌کند. بازی Rocket League ترکیبی عجیب و دلچسب از اتومبیل‌رانی و فوتبال است. این اثر که اخیراً توانست عنوان «بهترین بازی مستقل» و «بهترین بازی مسابقه‌ای-ورزشی» را در The Game Awards 2015 به خودش اختصاص دهد.

کرایتک، سازنده بازی‌های Crysis و Ryse: Son of Rome، با انتشار تریلری از یک بازی جدید واقعیت مجازی به نام The Climbرونمایی کرد. این بازی در انحصار هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید کرایتک بازی Robinson: The Journey را هم برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR در دست ساخت دارد. The Climb یک بازی صخره‌نوردی است که گیمر را در نقش صخره‌نوردی قرار می‌دهد که باید از صخره‌های خطرناکی بدون کمک گرفتن از هیچگونه طنابی صعود کند. شما در بازی کنترل دست‌های این صخره‌نورد را بر عهده دارید و می‌توانید با استفاده از کنترلر ایکس‌باکس وان (که در بسته‌بندی آکیولس ریفت قرار خواهد داشت) یا با استفاده از کنترلرهای لمسی آکیولس به کنترل این دست‌ها بپردازید:

|

بازی The Climb هنوز تاریخ انتشار مشخصی‌ ندارد و مشخص نیست که آیا در بین بازی‌های زمان عرضه هدست آکیولس ریفت (که قرار است در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ عرضه شود) قرار خواهد داشت یا خیر.

شخصی‌ به نام BubblesDelFuego موفق شد در زمان یک ساعت و ۹ دقیقه بازی نقش آفرینی پسا آخرالزمانی Fallout 4 را به اتمام برساند و رکورد دنیا را به نام خود ثبت کند. او  اعلام کرده که برای رسیدن به این رکورد، از هیچ‌گونه تقلب یا مادی استفاده نکرده است و تنها با استفاده از برخی‌ باگ‌های بازی، پروسه اتمام بخش داستانی را سرعت بخشیده است. با توجه به محبوبیت روز افزون اتمام بازی‌ها بخصوص بازی‌های نقش آفرینی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ما باید به زودی منتظر شکسته شدن رکورد بابلز دل فواگو توسط بازیکن دیگری باشیم.

۱۸ سال از عرضه اولین نسخه از سری Gran Turismo می‌گذرد و در این مدت شاهد ۱۰ نسخه از این بازی شبیه‌ساز رانندگی بودیم که آخرین آن‌ها Gran Turismo 6 است. حال فروش این نسخه به ۴.۷ میلیون نسخه رسیده که فروش کلی سری را به ۷۶.۵ میلیون نسخه می‌رساند. سری بازی‌های Gran Turismo ه طرفداران زیادی در سراسر جهان، علی‌الخصوص اروپا و آمریکای شمالی، دارند. این سری بازی پس از عرضه اولین نسخه خود در سال ۱۹۹۷، همراه با کنسول‌های خانواده پلی‌استیشن پیشرفت کرده و به عنوان یک شبیه‌ساز رانندگی گیمر‌ها را سرگرم کرده است. میزان فروش جهانی این مجموعه بازی در حال حاضر ۷۶.۴۹ میلیون نسخه است. همچنین چندی پیش و در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس ۲۰۱۵، استودیو پالی‌فانی نسخه بعدی بازی را با نام Gran Turismo Sports معرفی کرد که نسخه آزمایشی آن اوایل سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد و همانند نسخه‌های پیشین این سری، مسابقات بزرگ رانندگی جهان در آن شبیه‌سازی شده‌اند.

استودیوی تک‌لند یک تریلر جدید از بسته‌الحاقی The Following بازی Dying Light منتشر کرده که داستان مرموز آن را نمایش می‌دهد:

|

استودیو تک‌لند قرار است پس از گذشت تقریبا یک سال از عرضه بازی Dying Light، بسته‌الحاقی The Following را برای آن در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه کند. این بسته‌الحاقی ۱۴.۹۹ دلاری قرار است همانند نسخه اصلی داستان کایل کرین را روایت کند که به‌نظر می‌رسد این بار درگیر یک داستان مرموز شده است. چرا که کرین اخیرا یک مرد را نجات داده که نقشه منطقه هارِن را به وی نشان می‌دهد. این منطقه یک روزنه امید جدید برای انسان‌ها است، ولی در آن یک تهدید بزرگ هم انتظار کرین را می‌کشد. بسته‌الحاقی The Following برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

دَرِیل گَلِگِر، رییس استودیوی کریستال داینامیکس و همچنین مدیر بخش تولید و شعبه‌های غربی کمپانی اسکوئر انیکس، پس از ۱۰ سال تصمیم گرفته تا از این کمپانی و کریستال داینامیکس جدا شود. گَلِگِر به عنوان مدیر شعبه‌های غربی اسکوئر انیکس امسال نقش بسیار مهمی در انتشار بازی‌های Rise of Tomb Raider، Just Cause 3، Lara Croft Go و Life is Strange در بازار‌های غربی داشت. حال و پس از جدایی وی از کریستال داینامیکس، اسکات آموس و ران روسنبرگ، دو عضو با سابقه کریستال داینامیکس، با همکاری یکدیگر این استودیو را مدیریت خواهند کرد. البته هنوز جایگزین گَلِگِر در اسکوئر انیکس مشخص نشده است.

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

a (1) a (2) a (3) a (4) a (5) a (6) a (7) a (8) a (9) a (11) a (12)

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

اگر هم از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 هستید، به جامعه‌ی رسمی زومجی در شبکه‌ی PSN ملحق شوید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده