نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

تماشا کنید: احتمال همکاری پیتر جکسون در سریال تلویزیونی Dr Who

پس از اینکه بالاخره کار ساخت مجموعه فیلم‌های هابیت تمام شد، بسیاری از طرفداران منتظر بودند تا ببیند پروژه بعدی پیتر جکسون چیست. حال به نظر می‌رسد وی قصد همکاری با عوامل سریال Dr Who را برای ساخت یکی از قسمت‌های آن دارد. با زومجی  و جزئیات خبر همراه باشید.
بسیاری از طرفداران پیتر جکسون منتظر بودند که ببینند پروژه بعدی این کارگردان صاحب نام و محبوب پس از اتمام پروژه سنگین هابیت چیست. به نظر می‌رسد با توجه به ویدیویی که اخیرا جکسون در صفحه رسمی‌ فیسبوک خود منتشر کرده، پاسخ این سوال به دست آمده است و وی قصد همکاری در ساخت سریال دکتر هو را دارد. ویدیوی منتشر شده در صفحه رسمی وی، جکسون را به همراه دخترش نشان می‌دهد که ناگهان یک مهمان ناخوانده برای آنها از راه می‌رسد:

|

استیون موفات، سازنده سریال دکتر هو‌ پیش از این از علاقه خود برای همکاری با جکسون در این سریال سخن گفته بود. در مصاحبه‌ای که وی ماه گذشته با روزنامه مترو انجام داده بود، به مواردی اشاره کرده بود که در ویدیو هم می‌توان آنها را دید:
پیتر یکی‌ از طرفداران واقعی‌، بزرگ و قدیمی‌ دکتر هو‌ است و وقتی‌ که ما به او ایمیل زدیم، به ما پاسخ نداد! من فکر می‌کنم برنامه او این است که ما به نیو زیلند (محل زندگی‌ جکسون) برویم و ۶ ماه در آنجا زندگی‌ کنیم و سریال را بسازیم. برنامه ما این است که او به کاردیف بیاید و طی‌ ۱۲ روز برنامه را بسازد. این تفاوت برنامه‌های ما است. من واقعا نمی‌دانم که کارگردانی مانند جکسون که هرکاری که دلش بخواهد می‌تواند انجام بدهد و بودجه برایش هیچ اهمیتی ندارد چگونه می‌تواند با بودجه محدود و برنامه‌ریزی فشرده ما کنار بیاید. کاری که ما باید بکنیم این است که خود را در جای وی قرار دهیم و وانمود کنیم که بودجه برای ما اهمیتی ندارد!
با اینکه ویدیو بالا به هیچ وجه کارگردانی قسمتی‌ از دکتر هو‌ توسط جکسون را تایید نمی‌کند اما از نوعی‌ همکاری بین او و سازندگان این سریال محبوب بریتانیایی قدیمی‌ خبر می‌دهد. ماه گذشته جکسون گفته بود که کار ساخت مجموعه هابیت بسیار سخت تر از آن چیزی بوده که فکرش را می‌کرده و در مواقعی وی برای فیلمبرداری اصلا آمادگی نداشته:
شما به عنوان یک کارگردان وارد صحنه فیلمبرداری صحنه‌های بسیار پیچیده‌ای‌ می‌شوید که هیچ استوری‌بوردی ندارند و شما باید همان‌جا و در لحظه صحنه‌ها را در بیاورید. عمده زمانی‌ که من در حال ساخت هابیت بودم این حس را داشتم که هیچ چیز تحت کنترل من نیست. حتی از لحاظ فیلم‌نامه نیز نسخه نهایی کاملا مورد رضایت من و دیگر نویسندگان فیلم نبود. خیلی‌ موقعیت پر فشار و پر استرسی بود.
نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا شما از طرفداران سریال دکتر هو‌ هستید و از شنیدن این خبر هیجان زده شده‌اید؟ منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده