نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

با فروش ۴.۷ میلیون نسخه‌ای Gran Tursimo 6، فروش کلی این سری به ۷۶.۵ میلیون نسخه رسید

۱۸ سال از عرضه اولین نسخه از سری Gran Turismo می‌گذرد و در این مدت شاهد ۱۰ نسخه از این بازی شبیه‌ساز رانندگی بودیم که آخرین آن‌ها Gran Turismo 6 است. حال فروش این نسخه به ۴.۷ میلیون نسخه رسیده که فروش کلی سری را به ۷۶.۵ میلیون نسخه می‌رساند.

استودیوی پالی‌فانی دیجیتال، سازنده سری بازی‌های Gran Turismo، اخیرا یک بازبینی کلی در مورد ظاهر سایت رسمی خود داشته و جلوه جدیدی به آن بخشیده است. البته این استودیو ضمن انجام این کار، بخش گزارش فروش سری بازی‌های Gran Turismo را نیز به‌روز کرده که می‌توان اطلاعات جالبی از آن کسب کرد. با استناد به گزارش رسمی پالی‌فانی دیجیتال،‌سری بازی‌های Gran Turismo تا به امروز در سراسر جهان در حدود ۷۶.۵ میلیون نسخه فروش کرده‌اند:

سری بازی‌های Gran Turismo امروزه طرفداران زیادی در سراسر جهان، علی‌الخصوص اروپا و آمریکای شمالی، دارند. این سری بازی پس از عرضه اولین نسخه خود در سال ۱۹۹۷، همراه با کنسول‌های خانواده پلی‌استیشن پیشرفت کرده و به عنوان یک شبیه‌ساز رانندگی گیمر‌ها را سرگرم کرده است. میزان فروش جهانی این مجموعه بازی در حال حاضر ۷۶.۴۹ میلیون نسخه است.

آخرین نسخه عرضه‌شده از این سری، Gran Turismo 6 است که ۱۵ آذر سال ۱۳۹۲ برای کنسول پلی‌استیشن 3 عرضه شد و در این مدت تقریبا دو ساله توانسته ۴.۷ میلیون نسخه فروش کند. در ادامه می‌توانید جدولی از فروش تک‌تک نسخه‌های سری Gran Turismo را مشاهده کنید که بر‌اساس میزان فروش مرتب شده‌اند:

 

رتبه

نام بازی

میزان فروش

۱
Gran Turismo 3: A-Spec
۱۴ میلیون و ۸۹۰ هزار نسخه
۲
Gran Turismo 5
۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار نسخه
۳
Gran Turismo 4
۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار نسخه
۴
Gran Turismo
۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار نسخه
۵
Gran Turismo 2
۹ میلیون و ۳۷۰ هزار نسخه
۶
Gran Turismo 5 Prologue
۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نسخه
۷
Gran Turismo 6
۴ میلیون و ۷۱۰ هزار نسخه
۸
Gran Turismo PSP
۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نسخه
۹
Gran Turismo Concept Series
۱ میلیون و ۵۶۰ هزار نسخه
۱۰
Gran Turismo 4 Prologue
۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه

 

همان‌طور که در جدول هم مشاهده می‌کنید، نسخه سوم بازی پر‌فروش‌ترین و محبوب‌ترین اثر در بین طرفداران است و نسخه مقدمه قسمت چهارم هم در پایین‌ترین رتبه جدول قرار می‌گیرد.

همچنین چندی پیش و در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس ۲۰۱۵، استودیو پالی‌فانی نسخه بعدی بازی را با نام Gran Turismo Sports معرفی کرد که نسخه آزمایشی آن اوایل سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد و همانند نسخه‌های پیشین این سری، مسابقات بزرگ رانندگی جهان در آن شبیه‌سازی شده‌اند.

نظرات خود را در مورد میزان فروش بازی‌های Gran Turismo با زومجی در میان بگذارید.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده