نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵

پیش فروش خیره کننده بیش از یک میلیون بلیط فیلم Star Wars: The Force Awakens در بریتانیا

تنها یک روز به آغاز اکران فیلم Star Wars: The Force Awakens باقی مانده است و تب این فیلم همه جا را فرا گرفته است، از خبر‌ها مختلف گرفته تا هجوم طرفداران برای پیش خرید بلیط‌ها. این تب گویا در بریتانیا خیلی بالا گرفته و بیش از یک میلیون بلیط این فیلم از همین حالا به فروش رفته است.

چهارشنبه زمان آغاز اکران فیلم مورد انتظار Star Wars: The Force Awakens در بریتانیا است و طرفداران جنگ ستارگان بی صبرانه منتظر دیدن قسمت جدید این فیلم هستند. اگر هنوز خبر‌های این فیلم به گوشتان نخورده باید بگویم که دنیا یک سونامی هایپ را از این فیلم به راه انداخته است که تاثیر آشکار آن را در پیش فروش بلیط‌های این فیلم مشاهده می‌کنیم. هفته‌ی پیش سایت سینمایی Vue خبر از پیش فروش ۲۹۰ هزار بلیط سینما برای فیلم جدید جنگ ستارگان داد و به دنبال آن خبر‌های جدیدتر را سایت The Hollywood Reporter منتشر کرد و که بر اساس آن این عدد به ۳۵۵ هزار بلیط رسیده بود. در آخرین آماری که انجمن سینمایی بریتانیا به نقل از سایت فروش بلیط Odeon منتشر کرد، پیش starwarsforceawakensheroesportraitvanityfair_largeفروش بلیط‌ها توسط این سایت به رقم ۵۰۰ هزار رسیده است. اگر آمار پیش فروش بلیطِ تمام باجه‌های فروش فیزیکی و دیجیتالی را برای این فیلم در بریتانیا در نظر بگیریم، این آمار قطعا از یک میلیون بلیط رد خواهد شد. با این اعداد ارقام باید گفت که جنگ ستارگان آمار پیش فروش فیلم جیمزباند: اسپکتِر در انگلستان را هم پشت سر گذاشته است و این رکورد اکنون به ساخته جی جی آبرامز تعلق دارد.

مدیر عامل اجرایی انجمن سینمایی بریتانیا هم در مصاحبه‌ای با اشاره به استقبال فوق‌العاده از این فیلم گفت که آمار این فیلم از هرچه که ما پیش از این در بریتانیا دیده بودیم هم جلو زده است. همین استقبال فوق‌العاده هم می‌تواند سینما‌های بیشتری را به این فیلم استقبال دهد تا برای علاقه‌مندان مشکلی پیش نیاید. این استقبال کار را به جایی رسانده که برخی از سینما‌ها حتی نوبت اکران شب را هم برای این فیلم در نظر گرفته‌اند.

پیش فروش این فیلم از همین حالا ۶.۶ میلیون پوند به جیب سازندگان ریخته و پیش‌بینی می‌شود که با این روند، جنگ ستارگان در بخش گیشه‌ی بریتانیا قطعا رکورد ۱۰۳ میلیون پوندی جیمز باند: سقوط آسمانی  را خواهد شکست. البته امیدواریم که دارت میکولایویچ، یکی از طرفداران پروپا قرص جنگ ستارگان که رسما خود را شبیه دارت ویدر (یکی از شخصیت های فیلم) کرده و روز‌های خود را در لباس کامل این شخصیت معروف سپری می‌کند، را هم به سالن سینما راه بدهند!

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده