نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

گزارش: تقریبا نیمی از مردم آمریکا طرفدار بازی‌های ویدیویی هستند

موسسه تحقیقاتی پِیو (Pew)، اخیرا یک نظر‌سنجی تلفنی در کشور آمریکا انجام داده که بر اساس آن، ۵۰ درصد مردم این کشور به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستند. البته فقط ۱۰ درصد این افراد دوست دارند تا خود را یک گیمر معرفی کنند! با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

نظر‌سنجی تلفنی موسسه پیو، بین ۲۰۰۱ فرد بزرگسال آمریکایی صورت گرفته است و نتایج بسیار جالبی در پی دارد. بر اساس نتایجی که این موسسه ارایه داده، ۵۰ درصد از مردان و ۴۸ درصد از زنان آمریکایی علاقه زیادی به بازی‌های ویدیویی دارند. البته ۶۰ درصد افراد حاضر در این نظر‌سنجی، اعلام کرده‌اند که مردان علاقه بیش‌تری به بازی‌های ویدیویی دارند. این ادعا همچنین از طرف ۵۷ درصد از زنان حاضر در این نظر‌سنجی نیز مطرح شده که از قضا خود گیمر هستند!

یکی دیگر از نتایج جالب این نظر‌سنجی این است که تنها ۱۵ درصد از مردان و فقط ۶ درصد از زنان علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی خود را یک گیمر معرفی می‌کنند. همچنین در بازه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۳۳ درصد از مردان و ۹ درصد از زنان به گیمر بودن خود اعتراف می‌کنند. با تمام این آمار و ارقام، شاید مهم‌ترین نتیجه نظر‌سنجی موسسه پیو این باشد که اکثر علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی در آمریکا، بازی‌کردن را یک سرگرمی مفید و بی‌ضرر معرفی می‌کنند که جنبه‌های مثبت بسیار زیادی دارد. آماری که پیو در این زمینه ارائه کرده به شرح زیر است:

  • ۳۵ درصد از علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی و ۵۳ درصد افرادی که خود را یک گیمر معرفی می‌کنند، اعتقاد دارند که بازی‌های ویدیویی زمان آن‌ها را تلف نمی‌کنند و یک سرگرمی مفید هستند. نکته جالب در این مورد این است که ۱۳ درصد از افرادی که هیچ علاقه‌ای به این سرگرمی ندارند هم اعتقاد مشابهی دارند.
  • ۳۳ درصد از علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی و ۴۶ درصد افرادی که خود را یک گیمر معرفی می‌کنند، اعلام کرده‌اند که بازی‌های ویدیویی هرگز با هدف تحقیر قشر خاص یا اقلیتی ساخته نمی‌شوند. البته ۹ درصد از علاقه‌مندان نیز اعلام کرده‌اند که شاهد تبعیض‌های نژادی در بازی‌های ویدیویی بودند.
  • ۲۶ درصد از علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی و ۳۵ درصد افرادی که خود را یک گیمر معرفی می‌کنند، اعتقاد دارند که در بازی‌های ویدیویی شاهد تحقیر یا ضعیف نشان‌دادن زنان نبودند. البته در نقطه مقابل این نظریه،‌ ۱۶ درصد از علاقه‌مندان اعلام کردند که زنان در بازی‌های ویدیویی تحقیر می‌شوند.

پیو همچنین در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرده که درصد بالایی از مردم آمریکا اعتقاد دارند که خشونت مشاهده شده در این کشور، به دلیل خشونتی است که در بازی‌های ویدیوی وجود دارد. علاوه بر این، بخش زیادی از مردم هنوز در مورد مفید با مضر بودن این بازی‌ها مطمئن نیستند.

نظر شما در مورد مسایلی مثل تبعیض نژادی یا تحقیر زنان در بازی‌های ویدیوی چیست؟ آیا شما دوست دارید خودتان را به عنوان یک گیمر معرفی کنید؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده