نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۵

بازی Rare Replay برای کنسول Wii U منتشر نخواهد شد

دیروز بود که مایکروسافت با انتشار توییتی رسمی‌ اعلام کرد که آنها قصد ندارند بازی Rare Replay را برای کنسول Wii U منتشر کنند. امروز نیز استودیو رر، سازنده بازی Rare Replay اعلام کرد که این بازی برای Wii U منتشر نخواهد شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

متاسفانه اینطور که به نظر می‌رسد کاربران کنسول Wii U نباید هرگز منتظر انتشار مجموعه فوق‌العاده ارزشمند Rare Replay برای کنسول محبوب خود باشند. اگر می‌خواهید بدانید که در ابتدا چه اتفاقی‌ باعث به وجود آمدن شایعات انتشار این بازی برای کنسول Wii U شد باید ذکر کنیم که در تاریخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر)، شخصی‌ در توییتر سوالی‌ مطرح کرد مبنی بر اینکه آیا این امکان وجود دارد که مایکروسافت بازی Rare Replay را برای کنسول Wii U منتشر کند که حساب استودیوهای مایکروسافت در پاسخ به این شخص گفت که او باید این پیشنهاد خود را به استودیو رر (سازنده بازی Rare Replay) بدهد. این دو توییت کوتاه باعث شد که برخی‌ این شایعه را به وجود بیاورند که مایکروسافت از این ایده که روزی بازی Rare Replay را برای کنسول Wii U منتشر کند، استقبال می‌کند.

روز گذشته، کمپانی مایکروسافت در حساب رسمی‌ توییتر خود اعلام کرد که در حال حاضر آنها هیچ برنامه‌ای‌ برای انتشار بازی به غیر از ماینکرافت برای کنسول Wii U ندارند. امروز نیز در ادامه تکذیب شدن شایعه انتشار بازی Rare Replay، استودیو انگلیسی‌ رر که در حال حاضر تحت مالکیت مایکروسافت قرار دارد با انتشار توییتی در حساب رسمی‌ توییتر خود گفت:

در روزهای اخیر سوالات بسیاری پیرامون کنسول Wii U مطرح شده است اما باید به شما بگوییم که Rare Replay یک بازی انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان است و تمام اعضای استودیو ما به سختی در حال کار بر روی بازی Sea of Thieves هستند. با این حال اشتیاق شما بسیار ستودنی است.

با تمام این تفاسیر انتظار انتشار این بازی بر روی کنسول Wii U زیاد انتظار غیر منطقی نیست زیرا اکثر بازی‌های موجود در این مجموعه در ابتدا برای پلتفرم‌های نینتندو از NES گرفته تا نینتندو 64 منتشر شده بودند. از طرف دیگر این این مساله که استودیو رر که در حال حاضر زیرمجموعه مایکروسافت است نخواهد برای کنسول یک کمپانی رقیب بازی بسازد، کاملا قابل درک است.

با این حال به نظر می‌رسد انتشار این بازی برای کنسولی غیر از ایکس‌باکس وان به ضرر دو کمپانی مایکروسافت و رر باشد زیرا آنها تبلیغات گسترده‌ای بر روی انحصاری بودن این بازی انجام داده بودند و اگر آنها تصمیم بگیرند بازی که این همه روی انحصاری بودن آن تأکید داشتند را برای کنسولی غیر از ایکس‌باکس وان منتشر کنند، مسلما به وجهه آنها صدمه وارد خواهد شد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p | تماشا در یوتیوب

بازی Rare Replay در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد و توانست مورد استقبال منتقدین و بازیکنان قرار بگیرد. ما نیز در زومجی به بررسی این بازی پرداختیم و به آن نمره عالی ۹ را دادیم و در نقد بازی گفتیم:

شاید بدون اغراق بتوان گفت که Rare Replay بهترین مجموعه‌ای از بازی‌های قدیمی است که تا به حال منتشر شده. حتی می‌توان این بازی را در بین ۵ بازی برتر انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان نیز قرار داد. فرقی نمی‌کند که با بازی‌های قدیمی استودیو رر خاطره دارید یا این بازی اولین تجربه شما از بازی‌های این استودیو است. اگر کنسول ایکس‌باکس وان دارید همین حالا این بازی را تهیه کنید. اگر هم تا به حال به دلایل مختلف این کنسول را خریداری نکرده‌اید، شک نکنید که همین یک بازی ارزش خرید کنسول ایکس‌باکس وان را خواهد داشت.

نظر شما درباره این خبر چیست؟ آیا از خبر منتشر نشدن بازی Rare Replay برای کنسول Wii U متاسف شدید؟

منبع: Attack of the Fan Boy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده