نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵

طرح یک سوال: آیا هنوز هم اکتیویژن مالک کامل شخصیت «کرش بندیکوت» است؟

پس  از حضور شاون لایدن، مدیر بخش آمریکای سونی، با تیشرت کرش بندیکوت در مراسم پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۵، مجددا شایعات زیادی در مورد این شخصیت شکل گرفته است. با این حال به نظر می‌رسد که مالک این شخصیت محبوب فقط اکتیویژن نیست. با زومجی همراه باشید.

پس از انتشار بازی Tony Hawk's Pro Skater 5 توسط کمپانی اکتیویژن، طرفداران زیادی خواستار اضافه شدن شخصیت کرش بندیکوت به این بازی بودند. ولی این اتفاق هرگز رخ نداد و به نظر می‌رسد که مقصر اصلی این قضیه هم اکتویژن نباشد. دلیل ذکر این مطلب، صحبت‌هایی است که سازندگان بازی Tony Hawk's Pro Skater 5 در استودیو روبومِدو چندی پیش مطرح کردند. این استودیو در حساب توییتر خود در پاسخ به سوال یکی از کاربران در مورد احتمال اضافه شدن شخصیت کرش بندیکوت به بازی شبیه‌ساز اسکیت خود گفت:

ما از اکتیویژن خواستیم تا شخصیت کرش را به بازی اضافه کنیم. ولی این اتفاق هرگز رخ نداد.البته اکتیویژن مقصر این قضیه نیست. بلکه عواملی مثل زمان‌بندی نامناسب و همچنین مسائل حقوقی پیرامون شخصیت کرش باعث شد تا این شخصیت به بازی اضافه نشود.

حال همانطور که استودیو روبومِدو هم اشاره کرده، اضافه نشدن شخصیت کرش به دلیل مسائل حقوقی پیرامون این شخصیت بود که البته اکتیویژن هم تقصیری در این مورد ندارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد که یک مالک ناشناس دیگر باعث شده تا این استودیو نتواند از شخصیت کرش در بازی خودش استفاده کند. چرا که اگر اکتیویژن به تنهایی مالک این شخصیت بود، هیچ عامل دیگر نمی‌توانست مانع از اضافه شدن آن به بازی Tony Hawk's Pro Skater 5 شود.

شایعاتی که پیرامون شخصیت کرش شکل گرفته، احتمال مالکیت مجدد سونی را مطرح می‌کنند. ولی جالب است بدانید که شوهی یوشیدا، مدیر بخش سرگرمی سونی، اعلام کرده که این استودیو فعلا برنامه‌ای برای خریداری مجدد حق مالکیت شخصیت کرش ندارد.

به هر‌حال با این‌که هنوز مالک اصلی شخصیت کرش مشخص نیست، سال ۲۰۱۶ سالگرد ۲۰ سالگی عرضه اولین نسخه بازی برای کنسول پلی‌استیشن است و امیدواریم که در این سال شاهد عرضه یک بازی خوب با محوریت این شخصیت باشیم.

نظرات خود را در مورد حق مالکیت شخصیت کرش بندیکوت با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده