نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

هفته نامه - قسمت ۴۵: از رویداد Playstation Experience تا تولد یک سالگی زومجی

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

یک سال از شروع فعالیت زومجی گذشت و هفته‌ی گذشته و در تاریخ ۱۶ آذر، زومجی یک ساله شد. زومجی در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین وب‌سایت‌های حوزه بازی‌های ویدیویی و سرگرمی‌های دیجیتال ایرانی است که روزانه بیش از ۳۲ هزار بازدیدکننده را پذیرا است. قطعا رسیدن به یک چنین آماری آن هم فقط در یک سال بدون حمایت از شما کاربران عزیز میسر نمی‌شد. زومجی به پشتوانه تحریریه با تجربه و صد البته، انتقال دانش و استاندارد سایت زومیت، توانسته سطح بالایی از کیفیت در مطالب و محتوا را منتشر کند که بیشتر آنها تا به حال و به این حجم در وب‌سایت‌های مشابه سابقه نداشته است.

1

تمام این تلاش‌های زومجی در راستای ارائه‌ی محتوایی است که گیمرهای ایرانی و همه‌ی کسانی که به بازی و حتی سینما علاقه‌ دارند، لایقش هستند و در مقابل، این حمایت شما است که باعث ایجاد انگیزه، شور و نوآوری در تیم زومجی شده و خواهد شد. در این یک سال مطالب بسیاری در زومجی منتشر شد. شاید نگاه به آمار و ارقام ما برای شما جالب باشد:

zoomg infography in last year

امیدواریم روزهای خوب و بزرگی را در کنار هم سپری کنیم. هفته نامه نیز همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و امیدوارم سال آینده از دو سالگی زومجی و اتفاقات تازه و پیشرفت‌های زومجی در این مدت صحبت کنم.

از آمار و ارقام فروش بازی‌ها در هفته‌ی گذشته صحبت کنیم. جایی که باز هم FIFA 16 درخشید و در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت. بنا بر گزارش منتشر شده توسط چارت- ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را دارد، این هفته و با وجود انتشار دو بازی Just Cause 3 محصول آوالانچ و Rainbow Six Siege محصول یوبی‌سافت، رتبه‌های اول تا سوم جدول دستخوش هیچگونه تغییری نشد.

2

FIFA 16 که هفته پیش به لطف روز بلک فرایدی توانسته بود دوباره مقام اول را کسب کند، این هفته نیز با وجود ۴۱ درصد افت فروش کماکان در مکان اول ایستاد تا برای ششمین بار از زمان انتشارش مقام اول این جدول را به دست آورد. Black Ops 3 نیز مانند فیفا هیچ تغییری را در جایگاه خودش مشاهده نکرد و با وجود ۳۲ درصد افت فروش، در مکان دوم باقی‌ ماند. Star Wars Battlefront، شوتر آنلاین دایس نیز مانند دو بازی قبلی‌، با وجود ۳۴ درصد افت فروش، تغییری در جایگاه خود ندید و در همان مکان سوم هفته گذشته ایستاد.

به تازگی استودیو ناتی‌داگ نسخه‌ی آزمایشی بخش چندنفره‌ی جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی بزرگ‌اش یعنی آنچارتد را در اختیار خریداران کالکشن ریمستر شده سه بازی قبلی قرار داده است. اگر این نسخه را تجربه نکردید و کنجکاو هستید تا با برخی از ویژگی‌های آن آشنا شوید، ویدیوی اختصاصی زومجی از بخش چند نفره‌ی آنچارتد ۴ را از دست ندهید:

|

در ادامه با ما همراه باشید تا به مهمترین اخبار و رویدادهای هفته‌ی گذشته بپردازیم:

هفته‌ی گذشته رویداد Playstation Experience سال ۲۰۱۵ برگزار شد. پیش از شروع مراسم افتتاحیه PSX 2015، شایعات زیادی مبنی بر حضور بازی‌های بزرگی مانند Red Dead Redemption 2 و نسخه جدید سری Ace Combat به گوش می‌رسید. اگرچه طبق انتظارها، Ace Combat 7 به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 و هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن معرفی شد اما شاید این تنها نقطه قوت کل کنفرانس ۲ ساعته سونی بود. سونی در مراسم خود تمرکز بسیاری روی بازی‌های مستقل داشت و بیشتر زمان خود را به این بازی‌ها اختصاص داد. این در حالی بود که پلی‌استیشن ویتا نیز در این بین بی‌نصیب نماند و بازی‌های کوچک و مستقل بسیاری برای این کنسول دستی معرفی شد. قیمت و تاریخ دقیق عرضه هدست پلی‌استیشن VR هم مشخص نشد تا طرفدارها همچنان منتظر بمانند.

maxresdefault_Fotor_Collage

 دانلود مراسم با رزولوشن 480p | دانلود مراسم با رزولوشن HD

سونی مراسم خود را با پخش تریلری از بازی Uncharted 4: A Thief’s End آغاز کرد. هرچند ویدیو با صحنه‌هایی احساسی آغاز می‌شود اما به سرعت این فضا جای خود را به صحبت‌های خنده‌دار آشنا در سری Uncharted می‌دهد.

|

نکته‌ مهم دیگر در این ویدیو نمایش گزینه‌های گفتگو برای انتخاب دیالوگ‌های نیتن با سم است. هرچند باید ببینیم انتخاب‌های ما چه تاثیری در جریان بازی خواهد گذاشت.

در مراسم سونی تریلر جدید از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Final Fantasy VII به نمایش درآمد که فوق‌العاده به نظر می‌رسد:

| دانلود با رزولوشن 720p

در بخش مربوط به این بازی همچنین عنوان شد که پورت پی‌سی مربوط به این بازی همین امروز برای کنسول پلی استیشن‌4 منتشر خواهد شد که البته نباید آن را با نسخه‌ی بازسازی که بعدا عرضه می‌شود اشتباه گرفت. شاید این نسخه بتواند تا حدودی به انتظار شما برای عرضه‌ی نسخه‌ی بازسازی شده پاسخ دهد.

در جریان رویداد PlayStation Experience 2015 یک تریلر جدید از بازی NiOh منتشر شد که نبرد‌های هیجان‌انگیز بازی را نشان می‌دهد:

|

بازی NiOh جدید‌ترین ساخته استودیو تیم نینجا است که پیش از این ساخت بازی Ninja Gaiden را در کارنامه دارد. این بازی که به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 معرفی شده بود، تلفیقی از Ninja Gaiden و Dark Souls است و تریلر جدید بازی هم نبرد‌های هولناک آن را نشان می‌دهد.

کمپانی اسکوئر انیکس تایید کرد که Hitman GO برای پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا عرضه خواهد شد. اسکوئر انیکس در سال ۲۰۱۴ بازی Hitman GO را برای اندروید و ios ارائه کرد و پس از مدتی آن را برای ویندوزفون و ویندوز ۸ نیز آماده کرد. اکنون پس از گذشت حدود دو سال شرکت تصمیم گرفته این بازی را برای پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا نیز عرضه کند. در این بازی شما مانند همیشه وظیفه‌ی کنترل مامور ۴۷ را دارید با این تفاوت که دوربین و نحوه‌ی کنترل او با سایر بازی‌های سری Hitman بسیار متفاوت است. شما باید با پشت‌سر گذاشتن نگهبانان و موانع، «نسخه مینیاتوری مامور ۴۷» را به نقطه‌ی مورد نظر برسانید.

استودیو استورم کلاد در جریان رویداد «پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۵» بازی جدید خود را برای کنسول پلی‌استیشن 4 معرفی کرد که Brutal نام دارد. این بازی در یک دنیای متفاوت و با سبک گرافیکی منحصر‌به فرد ساخته می‌شود که بیش از هر اثر دیگری، به بازی Tron شباهت دارد. همچنین همان‌طور که از نام بازی پیدا است، شاهد مبارزات خشن در جریان این اثر خواهیم بود.

3

تیم شِیفر، کارگردان و بنیانگذار استودیوی بازی‌سازی دابل فاین، رسما از نسخه‌ی بازسازی Day of the Tentacle HD برای پلی‌استیشن ویتا و همچنین پلی‌استیشن 4  رونمایی کرد. بازی Day of the Tentacle که اولین بار در سال ۱۹۹۳ با نام Maniac Mansion: Day of the Tentacle توسط لوکاس‌آرتز منتشر شد، اکنون با تلاش تیم شیفر و استودیوی دابل فاین باری دیگر انتظار هواداران را به دنبال خود آورده است. نسخه‌ی اصلی این بازی ماجراجویی دارای سبک اشاره و کلیک ( Point-and-Click) بود. اکنون بعد از یک سال در جریان PlayStation Experience 2015 شاهد رونمایی از نسخه‌ی ویتای بازی در کنار تاریخ عرضه آن هستیم.

استودیو های‌وایر گیمز که توسط جمعی از سازندگان سابق بازی‌های Halo و Destiny تشکیل شده است، اولین بازی خود را با نام Golem معرفی کرد که یک اثر مخصوص هدست‌های واقعیت‌مجازی است:

|

استودیو های‌وایر گیمز برای اولین بار در جریان مراسم E3 2015 معرفی شد که جمعی از اعضای سابق استودیو بانجی آن را تشکیل داده‌اند.

سونی در جریان کنفرانس خود اعلام کرد که قصد دارد نسخه‌ غربی بازی‌های Yakuza 0 و Yakuza 5، محصول سگا، را منتشر کند. اولین نسخه از مجموعه بازی‌های Yakuza اولین بار در سال ۲۰۰۵ برای کنسول پلی‌استیشن 2 منتشر شد که از آن زمان تا کنون توانسته است با گیم‌پلی و گرافیک خوب طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

استودیو سَن دیِگو سونی در جریان رویداد PlayStation Expereience 2015 بازی شبیه‌ساز بیسبال MLB 16: The Show را به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 معرفی کرد. البته بازی فعلا در مرحله ساخت است و در نتیجه نسخه نهایی گرافیک بهتری نیز خواهد داشت. کاور روی جلد بازی تصویر جاش دونالدسون، بازیکن تیم تورنتو بلو خواهد بود. این بازی در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ در دو نسخه معمولی و MVP به قیمت‌های ۶۰ و ۷۰ دلار برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

4

در جریان رویداد PlayStation Experience 2015، سونی اعلام کرد که بازی انحصاری Fat Princess Adventures هم‌اکنون برای کنسول پلی‌استیشن 4 در دسترس است. این بازی که یک اثر در سبک هک اند اسلش با دوربین ایزومتریک است، قابلیت بازی به صورت همکاری چند‌نفره، Co -op را نیز دارد.

در جریان رویداد PlayStation Experience در شهر سَن فرنسیسکو، استودیو لِوِل-۵ با حضور بر روی استیج سونی، به‌صورت رسمی از بازی Ni No Kuni II: Revenant Kingdom رونمایی کرد. پس از موفقیت‌های بی‌نظیر قسمت اول این بازی که به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 3 عرضه شد، مشخص بود استودیو ژاپنی Level-5 قسمت بعدی این بازی را هم تولید خواهد کرد.

|

پس از موفقیت‌های بی‌نظیر قسمت اول این بازی که به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 3 عرضه شد، مشخص بود استودیو ژاپنی Level-5 قسمت بعدی این بازی را هم تولید خواهد کرد.

نهم آذر ماه بود که شایعاتی پیرامون عرضه‌ی شماره هفتم از سری Ace Combat از طریق زومجی به اطلاع دوست داران این مجموعه رسید. اکنون سونی در جریان PlayStation Experience با نمایش ویدیویی چشم‌نواز تاییدی محکم بر شایعه‌ی منتشر شده زده است. این بازی برروی دو پلتفرم پلی‌استیشن 4 و هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن عرضه خواهد شد:

|

سازندگان Ace Combat 7 با اتکا به تمام دانش خود در ساخت بازی‌های مجموعه و استفاده از موتور گرافیکی آنریل 4، عناصر موجود در سری را در سطحی کاملا جدید با کمک قدرت نسل هشتم وارد Ace Combat 7 کرده‌اند. توسعه‌دهندگان همچنین برای ایجاد تجربه‌ای جدید از  شبیه‌سازی پرواز، این بازی را برای Playstation VR یا همان هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن توسعه داده‌اند.

در جریان کنفرانس خبری Playstation Experience 2015، در میان بازی‌های بسیار زیادی که برای هدست پلی‌استیشن VR معرفی‌ شد، بازی One Hundred Foot Robot Golf عجیب‌ترین این بازی‌های انحصاری بود.

|

این بازی که توسط استودیو نو گابلین ساخته شده است، شما را درون ربات‌های غول‌آسایی قرار می‌دهد که باید با آنها به انجام بازی گلف بپردازید!

5

آخرین نمایش مهم کنفرانس سونی، بازی جدید اپیک گیمز با نام Paragon بود. بازی Paragon که در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد، در سبک بازی‌های MOBA است. دوربین این بازی در حالت سوم‌شخص بوده و ایجاد استراتژی‌های مختلف در زمین مسابقه، یکی از عناصر مهم برای پیروزی در Paragon است. اگر دوست دارید بیشتر با محصول جدید اپیک گیمز آشنا شوید، بهار سال ۲۰۱۶ با پرداخت پول می‌توانید نسخه دسترسی زودتر (Early Access) را تجربه کنید. علاوه براین، تابستان سال ۲۰۱۶ تمام کاربران می‌توانند به نسخه آزمایشی این بازی دسترسی پیدا کنند.

پس از اتمام این رویداد، رئیس استودیوهای سرگرمی‌های کامپیوتری سونی، درباره‌ی اینکه چرا رویداد امسال PlayStation Experience در حد و اندازه‌ی بعضی انتظارات ظاهر نشده، صحبت کرده است. به گفته‌ی یوشیدا، انتظارات شکل‌گرفته از PlayStation Experience «کمی نادرست» بوده‌اند. وی با اشاره به اینکه سالانه رویدادهای مختلفی در زمینه‌ی گیمینگ برگزار می‌شوند، یادآوری کرد که PlayStation Experience بیشتر حکم نوعی گردهمایی دوستانه برای ارتباط با جامعه‌ی طرفداران پلی‌استیشن را دارد؛ ضمن اینکه با توجه به برگزاری این رویداد در ایالات متحده، آن را می‌توان فرصت مناسبی برای معرفی بازی‌هایی مانند MLB 16: The Show دانست. این در حالی است که بازی‌های بزرگ را می‌توان در نمایشگاه‌هایی مانند E3 معرفی کرد یا به نمایش گذاشت.

یوشیدا پس از پشت سر گذاشتن این رویداد، بیکار نماند و به سراغ تجربه‌ی بازی مورد انتظار No Man’s Sky رفت:

|

شوهی یوشیدا درحین بازی کردن No Man’s Sky، به جای آن‌که در محیط زیبای بازی گشت و گذار کند یا به حیات موجودات وحشی نگاهی بیاندازد، مستقیما با نگهبانان سیاره وارد مبارزه شد! به همین دلیل هم پس از چند لحظه بازی کردن به این شیوه،  wanted level یوشیدا مشابه بازی GTA به سطح دوم رسید و در نتیجه به دست نگهبانان عظیم‌الجثه کهکشان کشته شد! بازی No Man’s Sky یک اثر جهان باز در سبک تلاش برای بقا است که توسط استودیو هِلو گیمز ساخته می‌شود. این بازی اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2014 رونمایی شد و قرار است یک جهان وسیع و غنی را نمایش دهد. سازندگان این اثر در جریان کنفرانس سونی در هفته بازی‌های پاریس ۲۰۱۵، اطلاعات جدیدی از تاریخ انتشار آن منتشر کردند که بر اساس آن می‌توان در اوایل تابستان ۹۵ انتظار عرضه این بازی را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی داشت.

در زمان رونمایی بازی Farcry: Primal، هیچ ویدیویی از گیم‌پلی این بازی منتشر نشد.اما هفته‌ی گذشته یوبیسافت تریلری ۳۰ دقیقه‌ای از گیم‌پلی این بازی را به نمایش درآورد:

6

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p| دانلود ویدیو با رزولوشن 720p

بازی Far Cry: Primal شما را به دوران «عصر حجر»، جایی که ماموت‌های عظیم‌الجثه و ببرهای بَنگال مالک زمین بودند می‌برد. بازیکنان که در نقش شخصیتی با نام «تاکار» قرار می‌گیرند، آخرین بازمانده از گروه خود هستند و تنها هدف آن‌ها در منطقه‌ای با نام «اوروس»، زنده‌ماندن در برابر این دنیای وحشی است. بازی Far Cry: Primal که توسط استودیو یوبی‌سافت مونترال با همکاری شعبه‌های دیگری مانند تورنتو، شانگ‌های و کیِو تولید شده، در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ (چهارم اسفند) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و یک ماه بعد برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

بالاخره حق امتیاز مینی‌گیم قابل بازی در زمان لود شدن بازی اصلی به اتمام رسید که به این معنی است که بزودی تعداد زیادی از این مینی‌گیم‌ها را در سال‌های متمادی مشاهده خواهیم کرد. تصور کنید در فال‌اوت ۴ به جای هزاران بار مشاهده مجسمه Deathclaw می‌توانید Missile Command بازی کنید. در زمان لود شدن Doom  جدید امکان بازی کردن Doom 1 وجود داشته باشد. نامکو از سال ۱۹۹۵ حق امتیاز “مینی‌گیم‌های کمکی” را در اختیار دارد. این مینی‌گیم‌ها تحت تاثیر بازی اصلی بود و از هویتی مستقل برخوردار نبودند. از زمان ثبت این حق امتیاز صفحات لودینگ طولانی به خسته‌کننده‌ترین شکل ممکن درآمدند.

کمپانی مایکروسافت با انتشار اطلاعات جدید از بسته الحاقی Baba Yaga: The Temple of the Witch بازی Rise of the Tomb Raider، از دو DLC دیگر این بازی هم رونمایی و اطلاعاتی را در رابطه با آن‌ها منتشر کرد. بسته الحاقی Baba Yaga: The Temple of the Witch اوایل سال ۲۰۱۶ قرار است برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان منتشر شود. این محتوای اضافی بخشی از Season Pass سی دلاری این بازی است. با این حال علاقه‌مندان همچنان می‌توانند این بسته را به‌صورت جداگانه هم خریداری کنند. مایکروسافت همچنین اعلام کرده کاربران نباید نگران محتوای این بسته باشد، چراکه Baba Yaga: The Temple of the Witch «چندین و چند ساعت گیم‌پلی جدید» را به آن‌ها ارائه خواهد داد.

7

براساس گزارشاتی که به‌تازگی منتشرشده، استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد قصد دارد بازی Cyberpunk 2077 را اواخر سال ۲۰۱۶ روانه بازار کند. Cyberpunk 2077 در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ با یک تریلر سینمایی معرفی شد. مدیران سی‌دی پراجکت رد در گذشته گفته بودند تیم آن‌ها «تا اوایل سال ۲۰۱۷» در رابطه با این بازی صحبت نخواهد کرد. اگرچه هنوز اطلاعات چندانی از محصول جدید سی‌دی پراجکت رد منتشر نشده، اما آدام کیسینسکی، مدیرعامل این استودیو در گذشته گفته بود این پروژه جاه‌طلبانه‌تر و بزرگ‌تر از بازی ویچر 3 است. وی در ادامه صحبت‌های خود گفته بود Cyberpunk 2077 بدون شک بزرگ‌ترین پروژه تاریخ سی‌دی پراجکت رد است و وسعت و بزرگی آن از محصولات قبلی این استودیو بسیار بسیار بزرگ‌تر و پیچیده‌تر است.

خبر دیگری که از استودیوی سی‌دی پراجکت منتشر شد، مربوط به The Witcher 4 بود. یکی از اعضای این استودیوی اعلام کرده که عدم ساخت نسخه چهارم این بازی توهین به طرفداران بی‌شمار آن است. این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که چند ماه پیش، مارسین ایوینسکی، مدیر‌عامل استودیو سی‌دی پراجکت رد، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این استودیو هنوز هیچ ایده‌ای برای ساخت قسمت چهارم ویچر ندارد و طرفداران نباید به این زودی‌های منتظر این بازی باشند.

در حالی که شاید سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Halo 5: Guardians خیلی به مذاق برخی کاربران خوش نیاید، ولی طبق گزارشات، این اثر توانسته بیش از ۱ میلیون دلار از طریق این سیستم در‌آمد کسب کند. این بازی که توسط استودیو 343 اینداستریز ساخته شده است، از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بهره می‌برد و کاربران می‌توانند از طریق فروشگاه بازی، بسته‌های مختلفی را خریداری کنند که با نام REQ شناخته می‌شوند. با این حال مایکروسافت چندی پیش اعلام کرده بود هر چه درآمد حاصل از این سیستم بیش‌تر باشد، جوایز رقابت‌های جهانی این بازی را افزایش خواهد داد. همچنین استودیو 343 اینداستریز، قرار است تا مدتی طولانی با عرضه به‌روز‌رسانی‌های مختلف از این بازی بزرگ پشتیبانی کند و در همین راستا به‌روز‌رسانی بعدی بازی حالت ساخت و ساز و نقشه‌های جدید را به آن اضافه خواهد کرد.

8

سونی به مناسبت ۲۰ سالگی پلی‌استیشن، هشت بازی کنسول پلی‌استیشن 2 را برای پلی‌استیشن 4 عرضه کرده است. ولی این کمپانی اعلام کرده که این اقدام به معنی اضافه شده قابلیت پشتیبانی از بازی‌های قدیمی (Backward Compatibilty) نیست. پس از این‌که مایکروسافت قابلیت Backward Compatibility را با موفقیت بر روی کنسول ایکس‌باکس وان عرضه کرد، سونی نیز رسما تایید کرد که قصد دارد قابلیت استفاده از بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 2 را بر روی کنسول نسل هشتمی خود فراهم کند. در همین راستا طی خبری اعلام شد که هشت بازی قدیمی کنسول پلی‌استیشن 2، از جمله نسخه‌های سوم، Vice City و San Andreas بازی معروف GTA، بر روی پلی‌استیشن 4 قابل بازی هستند.

همچنین نهاد درجه‌بندی سنی معتبر ESRB، نسخه اول از سری بازی‌های Max Payne را برای کنسول پلی‌استیشن 4 درجه‌بندی سنی کرده که مهر تاییدی بر عرضه احتمالی این بازی برای کنسول سونی است. این اثر که در سال ۲۰۰۱ برای کنسول پلی‌استیشن 2 منتشر شد، یکی از خاطره‌انگیز‌ترین بازی‌های تاریخ است و حتی در کشور خودمان هم طرفداران بسیار زیادی دارد.

مدیرعامل جدید شرکت نینتندو در مصاحبه اخیر خود با مجله تایم گفته است نینتندو قصد ندارد خریداران Wii U را فراموش کند. با قوت گرفتن احتمال عرضه نسل بعدی کنسول‌های نینتندو موسوم به NX در سال آینده میلادی، تاتسومی کیمیشیما با تایید فروش پایین‌تر از حد انتظار Wii U می‌گوید بسیار مهم است که خریداران این کنسول احساس رضایت و پشتیبانی داشته باشند. او در مصاحبه اخیر خود با مجله تایم و در مورد زمان باقی ماندن Wii U به عنوان پلتفرم پایه شرکت نینتندو می‌گوید. با توجه به آمار فروش اخیر شرکت نینتندو، ۱۰.۷۳ میلیون دستگاه Wii U به فزوش رسیده است. در مقایسه با فروش این کنسول، بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه Wii حدود دو سال پیش فروخته شده است که از مجموع فروش کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 هم بیشتر بود. اواسط سال جاری میلادی و پس از تصمیم شرکت نینتندو برای ساخت بازی‌های ویژه پلتفرم موبایل از NX رونمایی شد. رونمایی از NX به صورت عمدی بود تا به طرفداران شرکت اطمینان داده شود که شرکت نینتندو همچنان به ادامه ساخت کنسول‌های بازی پایبند است و مدیرعامل سابق شرکت، ساتورو ایواتا (او در ۲۲ تیر ماه سال جاری از دنیا رفت) از NX به عنوان ایده‌ای جدید یاد کرده بود.

9

پس از مدت‌ها تبلیغات استودیو تک‌لند تاریخ انتشار بسته الحاقی Dying Light به نام The Following را ۹ فوریه ۲۰۱۶ (۲۰ بهمن ۱۳۹۴) اعلام کرد. همچنین این استودیو همزمان با رونمایی از تاریخ انتشار بازی از نسخه ویژه بازی به نام Dying Light Enhanced Edition پرده‌برداری کرد که برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. بسته‌های الحاقی The Following، حالت The Bozak Horde، حالت Be the Zombie، و ماموریت‌های چالشی Cuisine & Cargo به همراه تمام بروزرسانی‌های سال جاری میلادی در نسخه Enhanced Edition موجود خواهند بود. قیمت Dying Light Enhanced Edition نیز ۶۰دلار اعلام شده است.

مدت‌ها است که همه طرفداران بازی‌های رایانه‌ای منتظر انتشار نسخه جدیدی از بازی محبوب Half Life هستند. اخیرا تعدادی عکس از یک بازی لغو شده این مجموعه منتشر شده است. این بازی در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ در استودیو آرکین در حال ساخت بود اما به دلیل محدودیت‌هایی‌ که پایان بازی‌های قبلی‌ برای داستان آن‌ ایجاد می‌کرد، لغو شد.

مدت‌های مدیدی است که طرفداران Brutal Legend ، بازی اکشن با محوریت موسیقی راک، در انتظار قسمت دوم این بازی هستند و حال به نظر می‌رسد که ممکن است آنها به خواسته خود برسند. استودیو دبل‌فاین، سازنده بازی Brutal Legend امروز به طرفداران این بازی اکشن با محوریت موسیقی راک این مژده را داد که در صورت موفقیت Psychonauts 2، بازی جدید این استودیو، احتمال ساخته شدن قسمت دوم Brutal Legends وجود خواهد داشت. شیفر در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود جمع‌آوری این مقدار پول برای قسمت دوم بازی، کار بسیار مشکلی‌ خواهد بود. همچنین وی پیشتر گفته بود که بسیار مایل است که با انتشار یک بازی جدید یا یک بسته الحاقی برای بازی اصلی‌، جنبه‌های مختلف شخصیتی لاین‌وایت (یکی‌ از شخصیت‌های بازی Brutal Legend که صدا پیشگی‌اش توسط راب هلفورد، خواننده معروف یک گروه راک انجام شده بود) را بیشتر کشف کند. وظیفه صداپیشگی شخصیت اصلی‌ بازی بر عهده جک بلک، هنرپیشه و کمدین معروف هالیوود بود که او نیز برای صداپیشگی دوباره این شخصیت ابراز تمایل کرده بود.

10

پس از عرضه‌ی بازی Assassin’s Creed Chronicles: China، اخبار تازه‌ای منتشر شده است مبنی بر این‌که نسخه‌های Assassin’s Creed Chronicles: India و Assassin’s Creed Chronicles: Russia هم در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی برای دانلود در دسترس خواهند بود. طبق برنامه‌ریزی‌ها، نسخه‌ی India در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ماه) و نسخه‌ی Russia  در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) برای پلتفرم‌های پی‌سی، پلی استیشن ‌4 و ایکس‌باکس‌ وان منتشر خواهد شد. سه گانه‌ی Assassin’s Creed Chronicles که شامل نسخه‌ی پیشین China و دو نسخه‌ی جدید است، به صورت یک باندل دیجیتالی نیز برای هر سه پلتفرم در تاریخ ۲۰ بهمن عرضه خواهد شد.

فروشگاه اَپل (App Store) که هر ساله بهترین بازی منتشرشده در این فروشگاه را انتخاب می‌کند، بازی Lara Croft GO را بهترین بازی سال ۲۰۱۵ انتخاب کرده است. بازی Lara Croft GO که توسط شعبه مونترال کمپانی اسکوئر انیکس خلق شده، دوربین دو بعدی دارد و در سبک پلتفرمر است. Lara Croft GO هم‌اکنون برای سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است.

اچ‌تی‌سی اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی وایو که شریک رسمی‌ استیم وی‌آر است، در ماه آوریل سال ۲۰۱۶ (فروردین / اردیبهشت ۱۳۹۵) و پس از دو هدست آکیولوس ریفت و پلی‌استیشن VR عرضه خواهد شد. با این حساب، این هدست با تاخیر چندانی نسبت به تاریخی‌ که اچ‌تی‌سی‌ قبلا الام کرده بود، عرضه نمی‌شود. این کمپانی پیشتر گفته بود که در ماه دسامبر، وایو را به صورت محدود عرضه خواهد کرد و اوایل سال ۲۰۱۶ آن‌ را در اختیار عموم قرار خواهد داد.

11

نشست خبری «کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» صبح سه‌شنبه ۱۷ آذر در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل این بنیاد، دکتر جواد راستی دبیر کنفرانس و دکتر ناصر مشایخی معاون تجاری شرکت مخابرات استان اصفهان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جواد راستی در ابتدای مراسم به وضعیت ویژه این کنفرانس اشاره کرد و گفت: در کشور ما دید علمی کم‌تری نسبت به بازی‌های ویدئویی وجود دارد و عموما به عنوان یک سرگرمی صرف به بازی نگاه می‌شود.
وی به گسترش بازی‌های ویدئویی و درآمدهای هنگفت آن در جهان اشاره کرد و گفت: با رشد روزافزون بازی‌ها و پیش‌بینی درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۱۷ برای آن، لزوم نگاه علمی به این هنر-صنعت-رسانه وجود دارد که سعی داریم با کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای نقشی در این زمینه ایفا کنیم. لازم به یادآوری است کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در تاریخ ۲۸ الی ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در کنفرانس و ارسال مقاله به آن می‌توانند به وبسایت این کنفرانس مراجعه کنند.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده