نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: فیفا 16 برای ششمین بار مقام اول را کسب کرد

‌برخلاف هفته گذشته که هیچ بازی بزرگی منتشر نشد، این هفته دو بازی Just Cause 3 و Rainbow Six Siege منتشر شدند و با اینکه این دو بازی وارد جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته انگلستان شدند، اما نتوانستند تزلزلی در مکان اول فیفا ۱۶ ایجاد کنند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی‌ به ۵ دسامبر (۱۴ آذر) همراه باشید.

بنا بر گزارش منتشر شده توسط چارت- ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را دارد، این هفته و با وجود انتشار دو بازی Just Cause 3 محصول آوالانچ و Rainbow Six Siege محصول یوبی‌سافت، رتبه‌های اول تا سوم جدول دستخوش هیچگونه تغییری نشد.FIFA 16 که هفته پیش به لطف روز بلک فرایدی توانسته بود دوباره مقام اول را کسب کند، این هفته نیز با وجود ۴۱ درصد افت فروش کماکان در مکان اول ایستاد تا برای ششمین بار از زمان انتشارش مقام اول این جدول را به دست آورد.

Black Ops 3 نیز مانند فیفا هیچ تغییری را در جایگاه خودش مشاهده نکرد و با وجود ۳۲ درصد افت فروش، در مکان دوم باقی‌ ماند. Star Wars Battlefront، شوتر آنلاین دایس نیز بسان دو بازی قبلی‌، با وجود ۳۴ درصد افت فروش، تغییری در جایگاه خود ندید و در همان مکان سوم هفته گذشته ایستاد.

Just Cuase 3، بازی جدید آوالانچ که کمپانی اسکوئر انیکس وظیفه نشر آن‌ را بر عهده دارد، در هفته اول انتشارش توانست به مکان چهارم دست پیدا کند. قسمت سوم این بازی نسبت به قسمت قبلی‌ آن‌، با ۴۶ درصد افزایش فروش در هفته اول انتشار مواجه شد که همین مهم Just Cause 3 را به موفق‌ترین بازی این مجموعه تبدیل کرده است. قرار گرفتن Just Cause 3 در مکان چهارم به این معنی‌ است که Fallout 4 که هفته پیش در مکان چهارم قرار داشت، با ۲۷ درصد افت فروشی که شاهدش بود، یک پله سقوط کند و این بازی نقش آفرینی بتسدا در مکان پنجم جدول این هفته قرار بگیرد. دیگر تازه وارد این هفته بازی Tom Clancy's Rainbow 6: Siege، بازی شوتر تاکتیکال یوبی‌سافت بود که هفته اول انتشارش را با قرار گرفتن در مکان ششم آغاز کرد. Minecraft: Story Mode، بازی اپیزودیک تل‌تیل گیمز که داستانش در دنیای ماینکرفت می‌گذرد نیز با ۱۶ درصد افزایش فروشی که داشت، فروش هفتگی خود را باز هم بهبود بخشید و مانند هفته قبل، به جایگاه هفتم رضایت داد. GTA V که به دیدن نامش در جدول پرفروش‌ترین‌ها عادت کردیم، با دو پله سقوط و کاهش فروش ۲۰ درصدی، به مکان هشتم رسید. یکی‌ دیگر از بازی‌های این هفته که سقوط زیادی را تجربه کرد، Uncharted: The Nathan Drake Collection بود که پس از یک بازگشت رویایی در هفته قبل و به لطف روز بلک فرایدی که باعث افزایش فروش ۹۹۹ درصدی‌اش شده بود، با ۳۶ درصد افت فروش در مکان نهم قرار گرفت. مکان دهم جدول هم در اختیار بازی WWE 2K16 قرار گرفت که به دلیل تبلیغات قوی سازندگانش، توانست در این هفته افزایش فروش ۳۵ درصدی را تجربه کند و دوباره به جدول پرفروش‌ترین باز‌ی‌ها برسد.

نکته جالب این هفته، انتشار Xenoblade Chronicles X، بازی انحصاری کنسول Wii U بود که علی‌‌رغم اینکه در هفته اول انتشارش در مکان ۲۸ جای گرفت، نسبت به نسخه قبلی‌ خودش که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده بود، ۷۳ درصد افزایش فروش را تجربه کرد.

در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی‌ به ۵ دسامبر (۱۴ آذر) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
FIFA 16
۴۱ درصد افت فروش و حفظ مکان اول

۲

۲
Call of Duty Black Ops 3
۳۲ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۳

۳
Star Wars: Battlefront
۳۴ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۴

-
Just Cause 3
اولین هفته انتشار و تبدیل شدن به موفق‌ترین بازی این مجموعه در هفته اول

۵

۴
Fallout 4
۲۷ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۶

-
Tom Clancy's Rainbow 6: Siege
هفته اول انتشار

۷

۷
Minecraft: Story Mode
۱۶ درصد افزایش فروش، ادامه دادن به فروش خوب خود و حفظ جایگاه هفته قبل

۸

۶
Grand Theft Auto V
۲۰ درصد افت فروش و سقوط ۲ پله‌ای

۹

۵
Uncharted: The Nathan Drake Collection
۳۶ درصد افت فروش و ۴ پله سقوط

۱۰

۱۴
WWE 2K16
افزایش فروش ۳۵ درصدی و ورود دوباره به جدول به لطف تبلیغات قوی سازندگانش

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته:

|

Just Cause 3

بازی Just Cause 3 از سال ۲۰۱۲ توسط استودیوی آمریکا آوالانچ در دست ساخت است. سازندگان بازی تلاش بسیار زیادی انجام داده‌اند تا یک دنیای مفرح را در اختیار گیمر قرار دهند که می‌تواند با استفاده از خلاقیت خود به شکلی آزادانه در آن کارهای دلخواهش را انجام دهد. کریستوفر ساندبِرگ در معرفی بازی اعلام کرده «Just Cause 3 یک اثر شبه سینمایی است که بیش‌تر از آن‌که یک تجربه واقعی باشد، یک بازی سراسر هیجان خواهد بود که شاید کمی نیز اغراق آمیز باشد.» این جمله مدیر استودیوی آوالانچ شاید به بهترین شکل ممکن بازی را توصیف کند که سعی دارد با ترکیب جذابی از گیم‌پلی دیوانه‌وار با جلوه‌های بصری سرشار از انفجار و تخریب، اثری سرگرم‌کننده تقدیم طرفداران کند. به هر حال سال ۲۰۱۵ قرار بود موفق‌ترین سال استودیوی آوالانچ باشد که Mad Max، اثر اول آن‌ها، به هیچ وجه نتوانست انتظارات را بر‌آورد کند و حال سازندگان امیدوار به Just Cause 3 هستند تا رویای شیرین‌شان از ۲۰۱۵ به یک کابوس تبدیل نشود! این بازی مورد‌انتظار در تاریخ ۱۰ آذر توسط اسکوئر انیکس بر روی پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد تا شاهد هنرنمایی ریکو رودریگز باشیم. همچنین ساخت سه بسته‌الحاقی نیز برای بازی تایید شده و بر‌خلاف شایعات اولیه، در این اثر خبری از «پرداخت‌های درون برنامه‌ای» نخواهد بود.

| دانلود ویدیو با رزولشون HD720p

Tom Clancy's Rainbow 6: Siege

Siege اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2014 معرفی شد. بازی دنباله رو آثار پیشین سری در ارایه یک شوتر تاکتیکی است که همچنان حول محور گروه ضد‌تروریستی رِینبو روایت می‌شود.

این بازی در تاریخ ۱۰ آذر برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شد و خریداران آن بر روی کنسول مایکروسافت، نسخه‌های اول و دوم Rainbow Six Vegas را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. همچنین یوبی‌سافت با مرور زمان محتویات جدیدی را به صورت رایگان به بازی اضافه خواهد کرد.  در بازی شاهد «خرید‌های درون برنامه‌ای» نیز خواهیم بود که البته قرار نیست باعث به هم خوردن تعادل بازی شوند. در مجموع مواردی مثل تنوع بالای گیم‌پلی و حالت‌های بازی، اهمیت تخریب در موفقیت، نیاز به داشتن برنامه‌ریزی و تاکتیک مناسب و همچنین گرافیک و مخصوصا فیزیک واقع‌گرایانه بازی همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا این بازی جدید شوتر تاکتیکال یوبی‌سافت، تبدیل به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ژانر خودش شود.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی سایت Chart-Track


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده