نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

بلیزارد: ساخت یا عدم ساخت Warcraft 4 کاملا وابسته به نظرات طرفداران است

کمپانی بلیزارد طی همایش بلیز‌کان، اعلام کرد که ساخت یا عدم ساخت بازی‌هایی مثل Warcraft 4 کاملا مبتنی بر درخواست طرفداران سری است و در صورتی که این افراد خواستار ساخت بازی شوند،‌ بلیزارد نیز این کار را انجام خواهد داد. با زومجی همراه باشید.
تیم مورتِن، سازنده بازی Starcraft II در مصاحبه‌ای مفصل با سایت گیم‌اسپات اعلام کرده ساخت بازی‌هایی مثل Warcraft 4 و یا Starcraft 3 کاملا وابسته به درخواست‌ طرفداران است:
فعلا تمرکز اصلی ما بر روی محتویات چند قسمتی جدید بازی Starcraft است که سال آینده عرضه خواهند شد. با این حال آینده کاری ما کاملا مبتنی بر درخواست‌های هواداران خواهد بود. ما عاشق سبک استراتژی همزمان هستیم و بازی‌هایی مثل Starcraft یا Warcraft داستان‌های زیادی در دل خود نهفته دارند که می‌توان بازی‌های جدیدی بر اساس آن‌ها ساخت. ما مشتاق هستیم که نظرات طرفداران را در مورد این بازی‌ها بدانیم، چرا که خودمان آن‌قدر مشغول ساخت Legacy of the Void و محتویات جدید «استارکرفت» بودیم که فرصت تصمیم گیری را در این مورد نداشتیم. ولی درخواست هواداران تاثیر مستقیمی بر تصمیم‌گیری‌های ما خواهد داشت و ممکن است منجر به ساخت ادامه نسخه استراتژیک «وارکرفت»‌ شود.
مورتِن در ادامه دلیل چند‌قسمتی بودن محتویات جدید استار‌کرفت را درخواست طرفداران اعلام کرد و گفت:
دلیل عرضه محتویات چند‌قسمتی به جای ساخت یک سه‌گانه جدید یا بازی کامل، فقط درخواست طرفداران بود که تمایل نداشتند داستان بازی تمام شود. آن‌ها از انجام بخش داستانی و ماموریت‌های بازی لذت می‌برند و خواستار محتویات بیش‌تری از این جنس هستند. به همین دلیل هم ما شخصیت «نووا» را معرفی کردیم که داستانش قابلیت تبدیل شدن به یک بازی چند قسمتی را داشت. این بازی در سه قسمت ارایه خواهد شد که هر‌یک ۳ ماموریت مختلف دارند. پس از اتمام این بازی، ما بازخورد‌های طرفداران را بررسی خواهیم کرد که آیا خواستار بازی‌های اینچنینی هستند یا دنبال بازی‌ها کاملا جدیدی می‌گردند.
پس با استناد به صحبت‌های تیم مورتِن، درخواست‌های طرفداران تاثیر زیادی در تصمیم بلیزارد برای ساخت دنباله سری وارکرفت خواهد داشت. نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده