نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

فردی ۳۰ هزار دلار برای بازی Star Citizen خرج کرده است

اوایل سال جاری خبری منتشر شد که شخصی‌ در حدود ۲۲ هزار دلار برای بازی Star Citizen خرج کرده است. جدیدا مشخص شد که شخص دیگری در حدود ۳۰ هزار دلار برای این بازی خرج کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
چندی پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شخصی در حدود ۲۲ هزار دلار برای بازی شبیه‌ساز فضایی Star Citizen کریس رابرتز خرج کرده است. به نظر می‌‎رسد وی تنها کسی نبوده که چنین پولی برای این بازی مورد انتظار پرداخت کرده است. شخصی به نام کریس که در فضای مجازی با نام Ozy311 شناخته می‌شود و نزدیک به ۴۰ سال سن دارد، یکی‌ از پی‌‌سی‌ گیمرهای قدیمی‌ است. وی در مصاحبه‌ای که اخیرا با وب‌سایت پی‌سی‌ گیمر داشته، اعلام کرد که در حدود ۳۰ هزار دلار برای بازی Star Citizen خرج کرده است. وی در باره اینکه با پرداخت این مقدار پول چه چیز‌هایی‌ در این بازی به دست می‌آورد، به این وب‌سایت گفت:
من به معنای واقعی‌ کلمه از هرچیزی که در بازی منتشر می‌شود، چندین تا دارم. من گران‌ترین بسته موجود در بازی را که نامش The Completionist with the Million Mile High است را خریداری کرده‌ام. این بسته به تنهایی‌ ۱۵ هزار دلار قیمت دارد. البته لازم به ذکر است که ابتدا قرار نبود چنین مقداری برای بازی خرج کنم اما هنگامی که دیدم با گذشت زمان این محصول چقدر خوب شده است، به این نتیجه رسیدم که Star Citizen ارزشش را دارد.
کریس در ادامه گفت که وی برای یک شرکت بسیار بزرگ که در زمینه کارهای کامپیوتری فعالیت دارد کار می‌کند و اضافه کرد که این مقداری که برای بازی خرج کرده است، از درآمدش از این شرکت نبوده است بلکه پولی‌ است که از طریق کارهای ثانویه به دست آورده است. علاوه بر این وی افزود که این مقدار پول را از طریق اعتبار خود خرج نکرده است زیرا به نظر وی، این کار بسیار احمقانه است:
برخی‌ از مردم قایق‌های واقعی‌ می‌خرند و من ترجیح دادم که قایق پیکسلی بخرم!
Star Citizen هنگامی که از وی سوال شد که بستگان و دوستان وی درباره اینکه وی چنین پولی‌ برای یک بازی خرج کرده است، آیا از کریس سوال نمی‌کنند که چرا چنین پولی‌ را برای موارد مجازی پرداخت کرده است، او در پاسخ گفت که همسر و فرزندانش می‌دانند و چون از او شناخت دارند، چیزی نمی‌گویند اما او چیزی در این مورد به پدر و مادرش نگفته است زیرا فکر می‌کند که آنها این موضوع را درک نمی‌کنند:
من فکر می‌کنم هنگامی که شما بزرگ شدید، می‌توانید هرگونه که دوست دارید پول خود را برای سرگرمی‌ای که به آن‌ علاقه دارید خرج کنید و نباید توسط افراد دیگر مورد قضاوت قرار بگیرید.
در ادامه این مصاحبه کریس افزود که او در جوانی پول زیادی را برای ماشین‌های گران قیمت خرج کرده است و مسلما پولی‌ که وی برای علاقه‌اش در جوانی خرج کرده، بسیار بیشتر از این ۳۰ هزار دلاری است که برای بازی Star Citizen پرداخت کرده است:
این دو باهم هیچ تفاوتی‌ نمی‌کنند. من به شما اطمینان می‌دهم پولی‌ که من برای ماشین‌های هوندای خود در جوانی خرج کردم، بسیار بیشتر از این ۳۰ هزار دلاری است که برای بازی پرداخت کردم.
یکی‌ از نکات جالب بازی Star Citizen برای کریس، جنبه‌ اجتماعی‌ بازی و همچنین طرفداران بازی است که از لحاظ سنی‌، از میانگین گیمر‌های بازی‌های دیگر، بزرگ‌تر هستند.
من ده سال از زندگی‌ خودم را صرف بازی World of Warcraft کردم و در طی‌ این زمان با دوستان فوق‌العاده‌ای آشنا شدم. به همین دلیل فکر می‌کنم که Star Citizen بیشتر شبیه یک جامعه است و جنبه‌ اجتماعی‌ بازی برای من از اهمیت بالایی‌ برخوردار است. همچنین تمام کسانی‌ که من تا به حال در بازی با آنها مواجه شدم (او اضافه می‌کند که در بازی وی عضو سازمانی به نام COVE است) همه انسان‌های بزرگ، قابل احترام و فوق‌العاده‌ای هستند. مانند مجموعه بازی‌های Call of Duty, تعدادی بچه عضو جامعه این بازی نیستند.
در انتها کریس خاطر نشان کرد که با انتشار محتوای جدید توسط کلاود ایمپریوم گیمز (سازنده بازی) برای Star Citizen، وی مطمئنا پول بیشتری برای بازی خرج خواهد کرد. کمپین سرمایه‌گذاری جمعی‌ Star Citizen در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ آغاز شد و تا به حال توانسته مبلغی بالغ بر ۹۴ میلیون دلار از طریق کمک‌های مردمی جمع کند. این رقم بازی را با فاصله بسیار زیاد تبدیل به موفق‌ترین کمپین سرمایه‌گذاری جمعی‌ در تمام تاریخ کرده است. در راستای دیگر اخبار مربوط به بازی، چندی پیش مشخص شد که تعدادی از هنرپشگان معروف مانند گری الدمن، اندی سرکیس و مارک همیل در بخش داستانی بازی حضور خواهند داشت. نظر شما درباره این خبر چیست؟‌ آیا به نظر شما بازی Star Citizen ارزش چنین مقدار پولی را دارد؟ منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده