نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵

جزئیات جدید از بازی Overwatch: قیمت، شخصیت‌های جدید و سایر ویژگی‌ها

همزمان با آغاز نمایشگاه بلیزکان 2015، کمپانی بلیزارد جزئیات تازه‌ای از بازی Overwatch را اعلام کرد. با متن کامل این خبر همراه زومجی باشید.
پس از شایعات و حرف‌وحدیث‌های مختلف، سرانجام روز گذشته نسخه‌های کنسولی بازی Overwatch رسما تأیید شدند. تعیین قیمت ۶۰ دلاری برای این نسخه‌ها مقداری غافلگیرکننده بود؛ چرا که بسیاری انتظار داشتند این بازی مانند Team Fortress 2 اثری رایگان (Free-to-Play) باشد. اکنون با خبرهای جدیدی که به‌تازگی و طی برگزاری نمایشگاه بلیزکان اعلام شده، علاوه بر این موضوع، جنبه‌های بیشتری از Overwatch برای ما مشخص شده است. اول به سراغ قیمت بازی برویم. وب‌سایت جدیدی که برای Overwatch راه‌اندازی شده، قیمت نسخه‌ی استاندارد (دیجیتالی) رایانه‌های شخصی را ۴۰ دلار اعلام کرده است. این در حالی است که دارندگان پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به این نسخه دسترسی ندارند و باید یکی از دو نسخه‌ی دیجیتالی Origins Edition یا فیزیکی Collector's Edition را تهیه کنند که آن‌ها هم مانند رسم معمول، دارای قیمت‌های بالاتر و در عوض، محتواهای اضافی برای طرفداران هستند. همچنین پیش‌خرید هریک از سه نسخه‌ی بازی، ظاهری اختصاصی را برای شخصیت Widowmaker آزاد خواهد کرد. بحث از شخصیت‌های بازی شد. بلیزارد سه شخصیت جدید را هم به جمع قهرمان‌های Overwatch اضافه کرده است:
  • گِنجی (Genji): یک نینجای سایبرنتیک و آدم‌کشی حرفه‌ای که سرعت بالایی دارد و با استفاده از شمشیرش می‌تواند گلوله‌های دشمنان را به خودشان بازگرداند. او مانند سایر نینجاها در مواقع لزوم از شوریکن هم استفاده می‌کند.
  • دی.‌وا (D.Va): از قهرمانان سابق گیمینگ که جهت دفاع از سرزمین‌اش، هدایت یک روبات جنگجو را به عهده گرفته است. همان‌طور که پیدا است، این شخصیت به‌خوبی می‌تواند توجه انیمه‌بازها، به‌ویژه علاقه‌مندان سبک مکا، را به خودش جلب کند.
  • مِی (Mei): یک اقلیم‌شناس چینی که با «یخ» میانه‌ی خوبی دارد و قابلیت نهایی‌اش Blizzard است! (شما را یاد کسی نمی‌اندازد؟)
به‌خوبی مشخص است که بلیزارد حساب ویژه‌ای روی گیمرهای آسیایی باز کرده و با معرفی این شخصیت‌ها در تلاش است تا ساخته‌ی جدیدش را برای آن‌ها به گزینه‌ای جذاب تبدیل کند. به هر حال، ویژگی‌های کامل شخصیت‌های جدید در وب‌سایت بازی قابل مشاهده است.
overwatch-blizzcon-2015-new-heroes شخصیت‌های جدید Overwatch
اما خبر دیگر این است که Overwatch قرار نیست از قابلیت بازی بین پلتفرمی (Cross-Platform) پشتیبانی کند. به گفته‌ی جرِمی کریگ (Jeremy Craig)، طراح ارشد بلیزارد، این تصمیم در راستای متعادل و منصفانه نگه‌داشتن بازی گرفته شده است. وی طی مصاحبه‌ای با گیم‌اسپات، ضمن مطرح کردن این موضوع گفت:
چنانچه گیم‌پلی را مد نظر قرار دهیم، [صرف وجود] ماوس و صفحه‌کلید اندکی برتری [برای بازیکن] به وجود می‌آورد؛ چرا که با آن‌ها می‌توان عمل چرخش را واقعاً سریع انجام داد. بازی ما ضرب‌آهنگ بسیار تندی دارد؛ [بنابراین] حسی به ما می‌گفت که [در اینجا] این برتری از حد قابل قبول‌اش فراتر می‌رود.
کریگ این‌طور ادامه داد:
به نظر می‌رسد که دارندگان کنسول‌ها تمایل داشته باشند که در برابر گیمرهای کنسولی قرار بگیرند؛ همان‌طور که کاربران پی‌سی علاقه‌مند هستند که با پی‌سی‌بازهای دیگر به رقابت بپردازند.
طراح ارشد بلیزارد همچنین عنوان کرد که نسخه‌های کنسولی و رایانه‌های شخصی بازی اساساً تفاوتی با یکدیگر ندارند و عملاً معادل «یک به یک» هم هستند. وی به جنبه‌ی دیگری از کار هم اشاره کرد و گفت که در زمان آغاز ساخت Overwatch، مدل تجاری خاصی برای آن تعیین نشده بود. از این‌رو بسیاری انتظار داشتند که این بازی مانند Team Fortress 2 اثری رایگان (Free-to-Play) باشد. کریگ در این‌باره گفت:
این برای من، به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، امری فوق‌العاده است. ما در بلیزارد این امکان را داریم که چنین بازی‌هایی را آن‌طور که می‌خواهیم شکل دهیم. [در اینجا] نوعی حس اعتماد وجود دارد؛ اعتماد به اینکه ما می‌توانیم بهترین راه را برای عرضه‌ی بازی به بازیکنان پیدا کنیم.
جف کاپلان، کارگردان Overwatch، هم صحبت‌هایی درباره‌ی این بازی داشت. وی عنوان کرد که عرضه‌ی نسخه‌ی کنسولی Overwatch از همان روز اول در دستور کار قرار داشته است. او همچنین اعلام کرد که به دلیل «دشواری بیش از حد»، دست‌کم در حال حاضر برنامه‌ای جهت انتشار بازی برای سیستم‌عامل مک وجود ندارد. کاپلان نسبت به معرفی ابزارهای مادسازی برای Overwatch هم ابراز امیدواری کرد و از اعتقاد «بی‌کم‌وکاست» گروه نسبت به مادسازی خبر داد. وی ضمن صحبت‌های‌اش، به «شگفت‌انگیز» بودن حالت همکاری دو-نفره آفلاین برای بازی هم اشاره‌ای داشت؛ هرچند که در حال حاضر طرحی برای اجرا کردن آن وجود ندارد. کاپلان همچنین تأیید کرد که شخصیت‌های تازه معرفی‌شده، طی هفته‌ی آینده وارد نسخه‌ی بتا خواهند شد. نسخه‌ی نهایی Overwatch قرار است تا پیش از ۲۱ ژوئن ۲۰۱۶ (یکم تیرماه ۹۵) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و سیستم‌عامل ویندوز منتشر شود. نظر شما درباره‌ی Overwatch و ویژگی‌های جدیدش چیست؟ آیا علاقه‌مند هستید تا آن را تجربه کنید؟ منابع: GameSpot /GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده