نویسنده: محمد رستمی
// یکشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

بهترین اپلیکیشن های آموزش کودکان

تاکنون پیش آمده بخواهید کودک‌تان را با بازی‌های موبایل، تبلت یا کنسول‌های بازی سرگرم کنید و نگران محتوای موجود در آن‌ها باشید؟ با زومجی همراه باشید تا شما را با لیستی از بهترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی برای کودکان آشنا کنیم.

حتما وقت‌هایی بوده که به فرزندتان اجازه دهید با موبایل یا تبلت بازی کند فقط به‌خاطر اینکه چند دقیقه آرام و ساکت باشد! اما بازی‌هایی که کودک با آن‌ها سرگرم می‌شود ممکن است حاوی اطلاعات و آموزش‌هایی باشند که دوست ندارید با آن‌ها آشنا شود. شما می‌توانید بازی‌هایی در موبایل یا حتی کنسول بازی‌تان نصب کنید که اطلاعات مفیدی را در اختیار کودک قرار دهد و حتی می‌تواند ازطریق همین بازی‌ها آموزش‌های صحیح و مفیدی ببیند. در ادامه می‌توانید با برخی از این بازی‌ها آشنا شوید:

hungryfish

۱. Hungry Fish

این بازی درواقع نوعی بازی و ریاضی است که در آن باید به کمک انتخاب اعداد درست به ماهی غذا بدهید. در این بازی باید با جمع و تقسیم کردن اعداد، عدد مناسب را به‌دست آورید. این بازی به کودکان شما کمک می‌کند بهتر ریاضی را فرا بگیرند. این بازی از سطح بسیار ابتدایی برای کودکان ۴ تا ۶ سال آغاز می‌شود و تا سطوح حرفه‌ایی برای بزرگسالان نیز پیش می‌رود. مسئله اصلی انتخاب بهترین گزینه در کمترین زمان ممکن است. یعنی جدا از اینکه ذهن کودک برای یافتن جواب درست مشغول می‌شود، او باید در کمترین زمان ممکن این جواب را بیابد که این خود چالش بزرگی برای کودک است و ذهن او را پرورش می‌دهد.

dino-tales

۲. Dino Tales

در Dino Tales می‌توانید همراه‌با ۷ بچه دایناسور دوست داشتنی در جزیره‌ایی باستانی و جادویی به کاوش بپردازید. دنیای دایناسورها را بررسی کنید، حقایق شگفت‌انگیزی در مورد زندگی دایناسورها یاد بگیرید و هر ماجراجویی را برای خود به یک داستان منحصربه‌ فرد تبدیل کنید. این بازی آموزشی به فرزندان‌تان اجازه می‌دهد از نگاه بچه دایناسورهای دوست داشتنی به بررسی جزیره‌ایی باشکوه بپردازند. در این بازی می‌توانیدآزادانه در محیط به گشت‌و‌گذار بپردازید، برای کشف فسیل‌ها زمین را حفر کنید، نکته‌های جالبی در مورد طبیعت یاد بگیرید و همه سوالات خود را از یک دایناسور سخنگوی دانا به نام داروین بپرسید. Dino Tales جدا از یک بازی سرگرم کننده، یک کتاب داستان زیبا و یک دانشنامه غنی درباره حقایق ژوراسیک هم است.

doulingo

۳. Duolingo

اپلیکیشن بعدی Duolingo نام دارد. این اپلیکیشن درکنار هزاران راه دیگر به کودکان شما کمک می‌کند زبان‌های خارجی را بیاموزند. در این اپلیکیشن جامع زبان‌های زیادی گنجانده شده است، این زبان‌ها شامل اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، ایتالیایی و انگلیسی می‌شود. این برنامه‌ی جالب واژه‌های زبان‌های مختلف را در دسته‌های مختلفی همچون حیوانات، غذاها، عبارات و اصول دسته‌بندی کرده است که می‌توانید به آسانی واژه‌های مربوط‌به هردسته را بیاموزید. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید به‌صورت درس‌به‌درس و با کمک تصاویر به یادگیری زبان خارجی بپردازید. با تمام کردن کلمه‌های هر بخش نیز مدال طلایی کسب خواهید کرد. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به رایگان بودن آن، نداشتن تبلیغات و عدم نیاز به هرگونه هزینه اضافه اشاره کرد.

دانلود دولینگو از آیتونز | دانلود دولینگو از گوگل‌پلی

Path-to-Luma_

۴. Path to Luma

بازی داستان ربات کوچکی است که با استخراج انرژی‌های پاک در سیاره‌های در حال نابودی، زندگی را به مردم آن‌ها باز می‌گرداند. این ربات به کمک اطلاعاتی که در اختیار دارد ازطریق حل پازل‌ها منابع انرژی پاک را در اختیار ساکنین سیاره قرار می‌دهد و سیاره‌ها را یکی یکی از شر آلودگی‌ها خلاص می‌کند. بازی The Path To Luma به سفارش NRG که‌ در زمینه ی تولید انرژی پاک فعالیت می‌کند ساخته شده است و هیچ پرداخت درون برنامه‌ایی هم ندارد.

دانلود پث تو لوما از آیتونز

educational-games-for-kids

۵. Educational Games for Kids

این بازی یک بازی آموزش پازلی برای کودکان پیش دبستانی است. به کمک این بازی فرزند شما حروف الفبا، اعداد، رنگ‌ها، اشکال، روزهای هفته، ماههای سال، سیارات منظومه شمسی، فضا و بسیاری موارد دیگر را می‌آموزد. این بازی به کودکان پیش دبستانی کمک می‌کند حروف را بیاموزند و با صدای حروف آشنا شوند، رنگ‌ها را بشناسند، تشخیص دهند، با سیارات منظومه شمسی آشنا شوند و بسیاری موارد دیگر را بیاموزند.

دانلود اجوکیشنال گیمز فور کیدز از گوگل‌پلی

picsart-kids

۶. PicsArt Kids

بازی پیکس آرت در سبک نقاشی و رنگ آمیزی است. با کمک این بازی کودکان شما می‌توانند تصاویر از پیش کشیده شده را رنگ آمیزی کنند، در صفحه سفید نقاشی جدید بکشند و در صفحه‌ایی پر از اَشکال مختلف موارد جدیدی را در مورد شکل‌ها و رنگ‌ها بیاموزند. به‌صورت پیش فرض در برنامه قلم‌ها، فرچه‌ها و رنگ‌های زیادی برای نقاشی کشیدن قرار داده شده است. در پایان نیز می‌توانید نقاشی‌هایتان را در گالری موبایل ذخیره کنید و بعدا دوباره آن‌ها را مرور کنید و از خاطراتتان لذت ببرید.

Project_Spark_BK-600x337

۷. Project Spark

این بازی فوق‌العاده به شما اجازه می‌دهد خودتان بازی بسازید. بازی پروجکت اسپارک به تخیلات جان می‌دهد. این بازی یک بازی با محیط باز است که به همه این امکان را می‌دهد که هرچه را تصور می‌کنند بسازند. پس از ساخت بازی می‌توانید خودتان هم با آن بازی کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. واقعا شگفت انگیز است! Project spark با موتور قدرتمند خود امکان شکل دادن و رنگ‌آمیزی محیط دلخواه شما را فرآهم می سازد. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد به‌جای اینکه درگیر زبان های برنامه‌نویسی متنی شوید بدون نیاز به آن‌ها خلاقیت‌های خود را به تصویر کشیده و استعداد‌های‌تان را پرورش دهید. در پایان نیز باید به این موضوع اشاره کنیم که این بازی فقط مختص بزرگسالان نیست بلکه بسته به سطح توانایی و تخیلات ذهنی حتی کودکان نیز می‌توانند به اندازه توانایی‌هایشان به ساخت بازی بپردازند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده