نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

صحبت های یوشیدا در رابطه با هدست PlayStation VR و بازی‌ هایش

شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای سرگرمی سونی که همیشه رابطه خوبی با طرفداران داشته، در پادکست جدید پلی‌استیشن در رابطه با هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن و بازی‌هایی مانند Gran Turismo Sport و DriveClub VR که برای  این تکنولوژی منتشر خواهند شد صحبت کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
در ادامه می‌توانید قسمت‌های مهم صحبت‌های یوشیدا را مشاهده کرده و نظرات خود را در رابطه با آن‌ها با ما در میان بگذارید:
  • به نظر سونی استقبال طرفداران از بخش آنلاین و آفلاین هدست PlayStation VR بسیار قوی بوده است.
  • حرکت‌کردن و تکان‌دادن دست‌ها در زمان تجربه PlayStation VR، احساس فوق‌العاده خوبی را به انسان می‌دهد. در زمان تجربه این تکنولوژی، احساس می‌کنید جلوی شخصی ایستاده‌اید.
  • استودیو سوپِرمَسیو گیمز بازی Until Dawn: Rush of Blood را از ابتدا و پایه برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن طراحی کرده است. در این بازی که روی یک رِیل قرار دارید، تنها برخی از مناطق و جزئیات بازی آنتیل دان را مشاهده خواهید کرد و تمام قسمت‌های دیگر بازی، یک محصول کاملا جدید است. به نظر یوشیدا Until Dawn: Rush of Blood برای تمام سلایق بسیار جذاب خواهد بود.
  • از آن‌جایی که استودیو کِرایتِک در بازی‌های رایانه‌ای اُستاد گرافیک است، بازی Robinson: The Journey یک محصول بسیار زیبا است.
  • بازی Gran Turismo Sport یک برداشت کاملا جدید از مجموعه گرن توریسمو است. دموی قابل‌بازی DriveClub برای PlayStation VR هم بسیار جذاب بوده است.
  • براساس صحبت‌های کازونوری یامائوچی، کارگردان بازی Gran Turismo Sport، تجربه این بازی با هدست واقعیت مجازی «به شدت واقعی» است. زمانی که خود را در کابین ماشین و در زمان رانندگی مشاهده می‌کنید، حسی به شما انتقال خواهد یافت که کنترلر نمی‌تواند آن را انجام دهد. کاربرانی که علاقه‌مند به بازی‌های مسابقه‌ای و ریسینگ هستند، تجربه بی‌نظیری را از این بازی‌ها با PlayStation VR کسب خواهند کرد.
Gran Turismo Sport
  • طراحی بازی برای PlayStation VR نسبت به تولید بازی‌های معمولی بسیار تفاوت دارد. با این حال سونی و استودیوهای دیگر در حال آزمایش روی این تکنولوژی هستند و براساس صحبت‌های یوشیدا، تمام بازی‌های این هدست هم لزوما نباید اول‌شخص باشند. دیدگاه اصلی برای مشاهده دنیای بازی باید برای بازیکن باشد، اما سازندگان می‌توانند شرایط دیگری را هم برای دوربین بازی تولید کنند. تا زمانی‌که بازی بر روی نرخ ۶۰ فریم اجرا شود، این روش عملی خواهد شد. علاوه براین، سازندگانی که از این روش استفاده کنند می‌توانند بازی خود را هم برای PlayStation VR و هم برای تلویزیون‌های عادی منتشر کنند.
نظر شما در رابطه با این اطلاعات جدید از بازی‌های هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن چیست؟ در جریان نمایشگاه بازی توکیو، سونی به صورت رسمی از نام سخت‌افزار جدید خود رونمایی کرد. این هدست که در گذشته با نام پروژه مورفیوس خوانده می‌شد، از این پس با نام هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن شناخته می‌شود. براساس اطلاعاتی که طی روزهای اخیر فاش شد، هدست PlayStation VR در تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۱۶ (نهم بهمن) و تنها با قیمت ۳۳۵ دلار عرضه خواهد شد. یوشیدا همچنین در گذشته هم اعلام کرده بود PlayStation VR یک سلاح قدرتمند برای بازی‌سازان است. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده