نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

ناتی داگ هنوز هیچ ایده ای در رابطه با بسته الحاقی داستانی بازی Uncharted 4 ندارد

پس از معرفی بسته الحاقی داستانی برای بازی مورد انتظار Uncharted 4: A Thief's End، مدیر ارتباطات استودیو ناتی داگ در صحبت‌های جدید خود اعلام کرده تیم آن‌ها هنوز هیچ ایده کاملی مبنی بر تولید این بسته و محتویات آن ندارد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
آرن مِیِر، مدیر ارتباطات ناتی داگ گفته اگرچه ناتی داگ تولید بسته الحاقی داستانی را برای بازی Uncharted 4: A Thief's End تایید کرده، اما تیم آن‌ها هنوز تولید این محتوا را آغاز نکرده است:
ما در گذشته هم اعلام کردیم که Uncharted 4: A Thief's End آخرین نسخه از این مجموعه است که توسط ما تولید می‌شود.
ماه گذشته زمانی که بسته الحاقی رونمایی شد و عکس‌العمل مثبت مخاطبان را تماشا کردیم، با نِیل (مدیر نوآوری و نویسنده بازی آنچارتد ۴) در این رابطه صحبت کردم. برخی‌ها فکر می‌کنند ما برای بخش داستانی بازی اصلی کوتاهی می‌کنیم و برخی از محتویات آن را در قالب بسته الحاقی به کاربران می‌فروشیم. با این حال نیل به من گفت هنوز نمی‌داند با این بسته قصد دارد چه داستانی را تعریف کند و داستان بازی را به کجا ببرد. این روزها به‌شدت بر روی بازی اصلی مشغولیم و من هم به نیل گفتم زمانی که هنوز ایده کاملی در رابطه با تولید محتویات بسته الحاقی نداریم، انجام این کار ریسک زیادی را می‌طلبد. ما به مخاطبان تعهد دادیم محتوایی را برای آن‌ها تولید کنیم و این محتوا هم باید کیفیتی بسیار بالا و داستانی درگیرکننده داشته باشد. ما در گذشته هم اعلام کردیم که Uncharted 4: A Thief's End آخرین نسخه از این مجموعه است که توسط ما تولید می‌شود. هنوز کارهایی زیادی است که پیش از تولید بسته الحاقی باید انجام دهیم. با این حال به شما اطمینان خاطر می‌دهم که هنوز نمی‌دانیم چه محتویاتی را برای این بسته تولید خواهیم کرد.
مِیِر در ادامه صحبت‌های خود گفت:
نیل هنوز شروع به فکر کردن در رابطه با داستان این بسته الحاقی نکرده است. در حال حاضر همچنین منابع کافی برای تولید این بسته را هم نداریم، چراکه تمام اعضای استودیو درحال کار روی بازی اصلی هستند. تنها چیزی که می‌دانیم این است که در نقطه‌ای قرار است برای بازی Uncharted 4: A Thief's End بسته الحاقی داستانی تولید کنیم.
بازی Uncharted 4: A Thief's End قرار است داستان نِیتِن دِرِیک، شخصیت محبوب این مجموعه را به اتمام برساند. با این حال این بدین معنی نیست که بازی آنچارتد ۴ آخرین قسمت از این مجموعه پرطرفدار است. uncharted 4_2 مِیِر در مصاحبه خود همچنین از تصمیم ناتی داگ مبنی بر اتمام ماجراجویی‌های دریک در بازی آنچارتد ۴ گفته است:
شاید زمانی که از بیرون این مطلب را گوش دهید بترسید، اما باید بدانید که ما برای هیچ بازی برنامه طولانی‌مدت و تبدیل‌کردن آن به یک مجموعه نداریم. ناتی داگ با تَک تَک بازی‌ها با یک درجه اهمیت رفتار می‌کند و هر بار با ایده‌ای تازه به سمت تولید یک محصول می‌رود.
در همان روزهای ابتدایی تولید بازی Uncharted 4: A Thief's End متوجه شدیم این نسخه بهترین زمان برای خداحافظی با این مجموعه است.
زمانی که در مرحله پیش از تولید یک بازی قرار داریم، با صحبت‌کردن با یکدیگر تصمیم می‌گیریم قصد داریم چه نوع بازی‌ای را تولید کنیم. آیا همچنان به ادامه ساخت یک مجموعه قدیمی ادامه خواهیم داد یا خیر؟ اگر چیزهایی که در رابطه با آن‌ها صحبت می‌کنیم احساس تازگی ندهد و ایده خوبی را هم برای روایت داستان نداشته باشیم، احساس این‌که می‌توانیم کارهای جدید انجام دهیم و نوآوری‌های جدیدی را در گیم‌پلی ایجاد کنیم به ما دست نمی‌دهد. در زمان رخ‌دادن این اتفاق، مجددا در رابطه با آن بازی فکر یا به‌ طور کلی آن را رها می‌کنیم. زمانی که ایده‌ها به درستی کنار یکدیگر قرار بگیرد، از این مسئله که می‌توانیم داستان جالبی را تعریف کنیم خوشحال می‌شویم. این روزها با انتقال به کنسول پلی‌استیشن 4، استفاده از تمام تجربیات خود از سه بازی قبلی و نگاه‌کردن به داستان آن‌ها، به نظر بهترین زمان برای رها کردن این مجموعه است. در همان روزهای ابتدایی تولید بازی Uncharted 4: A Thief's End متوجه شدیم این نسخه بهترین زمان برای خداحافظی با این مجموعه است.
میر در صحبت‌های خود اعلام کرده تیم آن‌ها برای اتمام روند تولید آنچارتد ۴، هنوز کارهای زیادی باید انجام دهد. با این حال ناتی داگ نگران تاریخ انتشار بازی نیست و اطمینان دارد تا آن زمان این بازی برای عرضه بدون مشکل آماده خواهد شد:
افکار زیادی در استودیو و برای این بازی وجود دارد. به دوره‌ای از روند تولید بازی رسیدیم که سعی می‌کنیم متوجه شویم روند تولید بازی چه زمانی به اتمام خواهد رسید. اگر این کار را به ما بسپارید، ناتی داگ هیچ‌گاه آماده انتشار بازی نخواهد بود. تایین‌کردن یک زمان خاص برای ما بسیار خوب است. این روزها ما به تاریخ انتشار Uncharted 4: A Thief’s End و این‌که بازی بعدی خود را چه زمانی عرضه خواهیم کرد فکر می‌کنیم.
Uncharted 4 با تایید خبر تولید بسته الحاقی داستانی برای Uncharted 4، میر از هدف ناتی داگ برای انجام این کار صحبت کرده است:
انجام این کار برای بازی The Last of Us نتیجه بسیار مثبتی داشت. احساس کردیم می‌توانیم محتویات داستانی جدید و خوبی را برای بازی تهیه کنیم. Left Behind یک محتوای اضافی بسیارخوب و قابل‌قبول نزد طرفداران بود. زمانی که در رابطه با آنچارتد ۴ صحبت می‌کنیم، با خود می‌گوییم آیا تولید بسته الحاقی داستانی برای بازی ایده خوبی نیست؟ آیا می‌توان آن را به شکلی درست در داستان اصلی جای داد؟ فکر می‌کنم در بازی The Last of Us به خوبی از پَسِ این چالش برآمدیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک بار دیگر شانس خود را امتحان کنیم.
نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیر ارتباطات ناتی داگ در رابطه با بسته الحاقی بازی آنچارتد ۴ و خداحافظی ناتی داگ با مجموعه Uncharted چیست؟ بازی Uncharted 4: A Thief’s End که آخرین ماجراجویی‌های دریک در این مجموعه قدیمی را به بازیکنان نشان خواهد داد، در تاریخ ۲۷ اسفند به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده