نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

تماشا کنید: با Zero Latency رستاخیز زامبی‌ها را در واقعیت مجازی تجربه کنید!

رستاخیز زامبی‌ها یکی از محبوب‌ترین ژانر‌هایی است که در چند سال اخیر و در صنعت سینما و بازیسازی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. حال تلفیق این موضوع با واقعیت مجازی به خلق بازی Zero Latency منجر شده که واقعی‌ترین تجربه حال حاضر از خیزش زامبی‌ها است. با زومجی همراه باشید.
یک کمپانی بازی‌سازی استرالیایی، بازی زامبی محور و آخرالزمانی Zero Latency را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی تولید کرده که برای اولین بار در نمایشگاه بازی PAX استرالیا، دمویی از آن به نمایش در‌آمد و نتیجه تست آن برای کاربران حاضر، دست‌های لرزیده و ضربان بالای قلب بود که در نتیجه ترس ناشی از بازی حاصل شده است. تیم رووز، سازنده بازی، طی مصاحبه‌ای در مورد بازی خود اعلام کرد:
هدف از ساخت این بازی، ایجاد یک تجربه کاملا واقع‌گرایانه است که نمونه آن تا به حال ساخته نشده است. در این بازی باید از قابلیت‌های فیزیکی خودتان استفاده کنید و از این لحاظ حس حضور در یک پارک تفریحی مملو از زامبی را خواهید داشت. ولی Zero Latency در اصل یک بازی است که به جای استفاده از کنترلر، باید با بدنتان آن را انجام دهید.
ption id="attachment_77369" align="alignnone" width="950"]Zero Latency 2 برای شناسایی حرکات گیمر‌ها، از ۱۲۸ دوربین این‌چنینی استفاده می‌شود
برای تجربه Zero Latency، از هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس به همراه کنترلر‌های سلاح مانند استفاده می‌شود که به سنسور‌های حرکتی مجهز هستند و می‌توان آن را بین حالت های شات‌گان، تک‌تیر‌انداز و مسلسل سوییچ کرد. در جریان نمایشگاه PAX، یک گروه پنج نفره با استفاده از این تجهیزات به مدت زمان ۳۰ دقیقه بازی را تجربه کردند. این افراد در یک زمین بسکتبال مشغول بازی بودند که ۱۲۸ دوربین در سراسر آن تعبیه شده بود و حرکات بازیکنان از این طریق شناسایی می‌شد. پس از روشن شدن هدست‌ها، کاربران دید خود از دنیای واقعی را کاملا از دست می‌دهند و وارد دنیای مجازی می‌شوند که وسعت آن بسیار بیش‌تر از زمین بسکتبال مذکور است. نسخه نمایش داده در نمایشگاه، در یک شب بارانی انجام می‌شد که بازماندگان باید پس از مبارزه با سیل عظیم زامبی‌ها در ساختمان‌های متروکه، خود را به هلی‌کوپتر نجات می رساندند. نمایان شدن دایره سبز رنگ بر روی هدست به منزله تمام شدن مرحله و دایره زرد رنگ به معنی امکان استفاده از آیتم‌های محیطی مثل نردبان است. همچنین هنگام نزدیک شدن بازیکنان به دیوار‌ها در دنیای واقعی یک ضربدر قرمز بر روی هدست نمایان می‌شود و دایره قرمز نیز نشان از نزدیک شدن گیمر به افراد دیگر حاضر در بازی است.
ption id="attachment_77368" align="alignright" width="462"]Zero Latency 4 بازی با استفاده از کیت نوسعه‌دهنده‌گان هدست آکیولس انجام می‌شود
گیمر‌ها در بازی به شکل سرباز‌هایی با یونیفورم نظامی دیده می‌شوند که قبل از شروع بازی، چند دقیقه فرصت دارند تا به گیم‌پلی و نحوه‌ی شلیک با سلاح‌ها آشنا شوند. پس از آن گیمر‌ها در دنیای وسیع بازی رها می‌شوند که بر‌اساس اعلام اسکات واندو‌نکیلار، برنامه‌نویس بازی، «یک تجربه چند‌نفره کاملا آزاد و تعاملی است که گیمر‌ها آزادی عمل بالایی در انجام آن دارند». تجربه‌کنندگان این بازی در نمایشگاه PAX، به واقعی بودن آن اعتراف می‌کردند و طبق اعلام آن‌ها، زامبی‌ها آن‌قدر به گیمر نزدیک می‌شوند که حس می‌کنید در حال تماس با آن‌ها هستید! همچنین امکان سنگرگیری پشت خودرو‌ها و قابلیت مخفی‌شدن پشت درب‌ها و در ساختمان‌های متروک به هرچه باور‌پذیر‌تر شدن این محصول کمک کرده است. بر اساس اعلام واندونکیلار و به دلیل نزدیک شدن هرچه بیش‌تر بازی به واقعیت، هر گیمر فقط یک شانس برای زنده ماندن دارد و اولین مردن آخرین مردن نیز خواهد بود! بازی‌کنندگان Zero Latency اعلام کردند که در بخشی باید از یک پل عبور می‌کردند و در قسمتی نیز مجبور بودند تا از روی سقف یک ساختمان بر روی دیگری بپرند که در این حالت عمق محیط بازی واقعا مثال‌زدنی است. پس از پایان هر مرحله به روال بازی‌های معمول سبک تیر‌اندازی، امتیازی به گیمر تعلق می‌گیرد که البته اهمیت چندانی ندارد و تمرکز اصلی بازی بر روی شبیه‌سازی تلاش برای بقا در یک دنیای آخر‌الزمانی و مملو از زامبی است.Zero Latency یکی از بهترین تجربه‌های واقعیت مجازی در زمینه بازی‌های ویدیویی است. ولی تجربه آن، به دلیل ابعاد وسیع و دوربین‌های مورد نیازش، در محیط‌های خانگی کاملا غیر‌ممکن است. از این رو سازندگان قصد دارند تا این محصول را به عنوان یک محیط بازی دسته‌جمعی در پارک‌های تفریحی استفاده کنند که فعلا از شش نفر پشتیبانی می‌کند و این تعداد قابل افزایش نیز است. جالب است بدانید که حتی در این مراحل اولیه نیز متقضایان زیادی خواستار تجربه این بازی شده‌اند و بلیط‌های ۶۳ دلاری نسخه آزمایشی بازی، تا فوریه ۲۰۱۶ (بهمن ۹۴) رزرو شده است! همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند از زمان معرفی بازی تا امروز، در حدود ۵۰ پیشنهاد از کشور‌های مختلف برای راه‌اندازی این بازی دریافت کرده‌اند. در ادامه می‌توانید ویدیویی را از واکنش گیمر‌ها در حین تجربه این بازی تماشا کنید:

|

بازی تعاملی Zero Latency کاملا به شکل مستقل به مرحله عملی رسیده، با این حال واندونکیلار امیدوار است تا برای تکمیل این محصول، کمپانی‌های بزرگی مثل راکستار و الکترونیک آرتز ابراز تمایل کنند که در نتیجه آن، این ایده می‌تواند زمینه‌ساز تولید بازی‌های بیش‌تری در سبک‌های مختلف شود. منبع: Mashable


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده