نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

بازی Until Dawn: Rush of Blood یک محصول کاملا جدید برای PlayStation VR است

بازی Until Dawn: Rush of Blood که در نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن معرفی شد، یک بازی کاملا جدید است که ایده‌های متفاوت خود را نسبت به بازی آنتیل دان دارد. در ادامه با زومجی و صحبت‌های تهیه‌کننده بازی در این رابطه همراه باشید.
Until Dawn: Rush of Blood یک بازی کاملا جدید است که به صورت انحصاری برای PlayStation VR منتشر خواهد شد. سایمون هَریس، تهیه‌کننده استودیو سوپِرمَسیو گیمز در این رابطه می‌گوید:
Until Dawn: Rush of Blood یک بازی کاملا مستقل است و نمی‌توان به آن لقب بسته الحاقی یا محتوای اضافی داد. تنها شباهت این بازی با آنتیل دان این است که اتفاقات هردو بازی در یک دنیا جریان دارد. این بازی شما را به دنیای دیوانه یکی از شخصیت‌های دنیای آنتیل دان می‌برد. کاربرانی که بازی اصلی را تجربه کرده باشند، با بازی‌کردن Until Dawn: Rush of Blood شاهد برخی از مناطق آشنا و خصوصیات اخلاقی شخصیت‌ها در بازی اصلی خواهند بود. وقایع Until Dawn: Rush of Blood تقریبا در همان دنیای بازی آنتیل دان اتفاق می‌افتاد. با این حال یک محصول کاملا جدید نسبت به بازی اصلی خواهد بود.
هَریس در رابطه با مدت‌زمان بازی گفت:
به عنوان مثال دمویی را تماشا می‌کنید که حدود هفت دقیقه است. این مدت‌زمان تقریبا نیمی از یک مرحله بازی را در بر می‌گیرد. باید بدانید که در بازی مراحل قابل‌قبولی وجود خواهد داشت.
وی در ادامه گفت:
تمام اتفاقات بازی روی یک رِیل رخ می‌دهد.
Until Dawn Rush of Blood (2) دموی قابل‌بازی Until Dawn: Rush of Blood در نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس، بازیکنان را روی یک چرخ‌و‌فلک نشان می‌داده که در مسیر خود باید با دو کنترلر Move به خوک‌هایی که در مسیر قرار داشتند شلیک کنند. در این دمو صداهای آزاردهنده و ترسناک مانند صدای روح و غول‌ها از گوشه و کنار محیط مخاطب را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده است. هَریس در این رابطه گفته است واقعیت مجازی بهترین وسیله برای ایجاد ترس‌های آنی (jump-scare) است:
باید تجربه را طوری برای بازیکن خلق کنیم که او را مجبور به نگاه‌کردن به سمت و چپ و راست خود کنیم.
تهیه‌کننده بازی Until Dawn: Rush of Blood در ادامه صحبت‌های خود گفت این حقیقت که در طول بازی بازیکنان روی یک رِیل قرار دارند، نباید آن‌ها را نسبت به این بازی نااُمید کند:
زمانی که به یک بازیکن حرفه‌ای پلی‌استیشن تجربه بازی روی یک رِیل را وعده می‌دهید، پاسخ آن‌ها این است که این بازی‌ها برای دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ مناسب بوده است. با این حال تولید یک بازی روی رِیل به ما اجازه تنظیم عناصر ترسناک برای ترساندن مخاطبان را دارد. اگر دمو را بازی کرده باشید، حتما مشاهده کردید که به لطف قرار گرفتن روی رِیل برخی‌اوقات شاهد صحنه‌های سریع و هیجان‌انگیز و برخی دیگر شاهد لحظات آرام و پراضطراب بودیم.
Until Dawn Rush of Blood (1) هریس در انتها گفت قسمت‌هایی که بازی آرام است یا بازیکن نمی‌تواند حرکت کند، به بازیکنان اجازه می‌دهد با واقعیت مجازی آشنا و حتی دچار حالت تهوع هم نشوند. بازی Until Dawn: Rush of Blood که در نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس معرفی شد، هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد. در طرفی دیگر هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن قرار است در نیمه اول سال ۲۰۱۶ وارد بازار شود. به احتمال بسیار زیاد بازی Until Dawn: Rush of Blood یکی از محصولات زمان عرضه این تکنولوژی خواهد بود. بازی در سبک وحشت Until Dawn هم‌اکنون به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 در دسترس است. منبع: VG247