// سه شنبه, ۱۲ آبان ۹۴ ساعت ۱۰:۲۲

اگرچه بسیاری از منتقدان حوزه بازی‌های ویدیویی، در این چند سال خیلی از محصولات اکتیویژن راضی نبودند اما این شرکت در یک حرکت هوشمند، استودیو King Digital Entertainment، سازنده بازی محبوب Candy Crush را با مبلغ ۵.۹ میلیارد دلار تصاحب می‌کند.
شرکت اکتیویژن که یکی از بزرگ‌ترین و پرسود‌ترین ناشرین حوزه بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، قصد دارد تا استودیو سازنده بازی موبایلی Candy Crush را با قیمت ۵.۹ میلیارد دلار خریداری کند. اگر بخواهیم خرید تازه اکتیویژن را با نقل‌و‌انتقال‌های نجومی دیگر مقایسه کنیم، می‌توانیم به خرید ۹۷۰ میلیون دلاری توییچ توسط آمازون اشاره کنیم. چندی پیش هم فیسبوک چند خرید بزرگ انجام که می‌توان به خرید ۲ میلیارد دلاری شرکت آکیولس و خرید ۱۹ میلیارد دلاری اپلیکیشن پیام‌رسان Whatsapp اشاره کرد. بابی کوتیک، مدیر عامل اکتیویژن و دیگر سهامٔداران این مجموعه بزرگ به بزرگی این معامله و تعداد خریدهای درون‌برنامه‌ای در این بازی فکر می‌کنند. حالا وقت آن رسیده تا به این موضوع فکر کنیم که شرکت اکتیویژن بلیزارد در همه‌جای این سرگرمی با بهترین مهره‌ها حضور دارد. آن‌ها کودکان و خانواده‌ها را با مجموعه Skylanders هدف گرفته‌اند. جامعه World of Warcraftبازها هم همچنان زنده است. مبتدی‌ترها هم Heartstone بازی می‌کنند در حالی که بازیکن‌های حرفه‌ای تر که ساعات بیشتری را به بازی کردن اختصاص می‌دهد، به انجام بازی‌هایی مانند Destiny یا Call of Duty می‌پردازند. حالا به همه این موارد بازی Candy Crush با آن همه مخاطب و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را هم اضافه کنید. البته این موارد، همه بازی‌های این کمپانی نیست، اما می‌تواند نمونه بارزی از ویترین کامل آن‌ در بیشتر شاخه‌ها باشد. نظر شما درباره خرید جدید اکتیویژن چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Engadget

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده