نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

سونی در حال ساخت اپلیکیشن رسمی ریموت پلی برای مک و پی سی است

ریموت پلی، یکی‌ از قابلیت‌های بسیار خوب پلی‌استیشن 4 است که متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایش با استقبال زیادی از طرف طرفداران روبرو نشده است. امروز اما تایید شد که سونی در حال کار بر روی اپلیکیشن Remote Play برای پی‌سی‌ و مک است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
یکی‌ از قابلیت‌های جالب پلی‌استیشن 4، ریموت پلی است. این قابلیت به کاربران این اجازه را می‌دهد که بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 4 خود را استریم کنند اما به دلیل محدودیت‌هایی‌ که این ویژگی‌ دارد، با استقبال زیادی از سوی طرفداران مواجه نشده است. این محدودیت‌ها باعث شده که این ویژگی‌ فقط بر روی کنسول قابل حمل پلی‌استیشن ویتا و برخی‌ گوشی‌های هوشمند سونی قابل استفاده باشد. چندی پیش یکی‌ از برنامه‌نویسان وب‌سایت اکس‌دی‌ای دولوپرز، اعلام کرد که برنامه‌ غیر رسمی‌ای ساخته که این قابلیت را بر روی کامپیوتر‌های ویندوزی فراهم می‌کند اما امروز سونی به طور رسمی اعلام کرد که آنها نیز در حال کار بر روی اپلیکیشنی برای پلتفرم‌های مک و ویندوز هستند تا کاربران بتوانند از این ویژگی‌ بر روی رایانه‌های شخصی‌ خود استفاده کنند. شوهی یوشیدا، رئیس سونی امروز با انتشار توییتی در حساب رسمی‌ توییتر خود، تایید کرد که این کمپانی در حال کار بر روی اپلیکیشن Remote Play برای ویندوز و مک است. متن کامل توییت یوشیدا به شرح زیر است:
خیلی‌ از افراد از من می‌‌پرسند که آیا ما برنامه‌ای‌ برای قرار دادن ویژگی‌ Remote Play بر روی رایانه‌های شخصی داریم یا خیر و من باید اعلام کنم که بله، ما در حال کار بر روی اپلیکیشن رسمی‌ Remote Play برای پی‌سی‌ و مک هستیم.
این اقدام سونی، جواب مستقیمی‌ به قابلیت استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان بر روی ویندوز ۱۰ است. چیزی که این اپلیکیشن را از همتای خودش متمایز می‌کند این است که این برنامه برای کامپیوتر‌های مبتنی‌ بر سیستم عامل مک نیز عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که قدم بعدی سونی پس از عرضه این اپلیکیشن چیست اما منطقا آنها باید قابلیت ریموت پلی خود را گسترش دهند و آن‌ را برای تمام گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی‌ بر اندروید و iOS عرضه کنند. نظر شما در اینباره چیست؟ منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده