نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

گوگل را با ظاهر «جنگ ستارگان» تجربه کنید

با نزدیک شدن به زمان انتشار فیلم Star Wars: The Force Awakens وقت آن رسیده که شما هم یکی از دو جناح تاریکی یا روشنایی را انتخاب کنید؛ انتخابی که می‌تواند وبگردی با طعم جنگ ستارگان را برایتان به ارمغان آورد.
وبسایت گوگل به تازگی امکانی را برای کاربرانش فراهم کرده تا بتوانند با رفتن به آدرس www.google.com/starwars ظاهر این سایت و همچنین امکانات مختلف آن را بر اساس مجموعه‌ی جنگ ستارگان و فیلم The Force Awakens شخصی‌سازی کنند. اگر شما هم از طرفداران این مجموعه هستید پیشنهاد می‌کنیم که به آدرس بالا سری بزنید و از ظاهر جدید گوگل لذت ببرید. ابتدا شما باید از بین دو جناح اصلی جنگ ستارگان (جِدای یا سیث) یکی را انتخاب کنید. سپس می‌توانید تغییراتی را که بر روی قسمت‌های مختلف گوگل اِعمال شده‌اند مشاهده کنید. برای مثال نوار زمان‌سنج پخش‌کننده‌ی ویدئو در یوتیوب به شمشیرهای نورانی معروف جنگ ستارگان تبدیل می‌شود و نقشه‌ی گوگل نیز به جای نشانگرهای همیشگی از علائمی شبیه جنگنده‌های فضایی TIE Fighters و سفینه‌ی Millennium Falcons استفاده می‌کند؛ حتی می‌توانید با ترجمه‌گر گوگل زبان مخصوص فضایی‌ها را هم ترجمه کنید! علاوه بر این، تغییرات دیگری نیز در سایر بخش‌های گوگل بوجود خواهند آمد، ضمن اینکه مسئولین این کمپانی وعده داده‌اند تا زمان انتشار فیلم در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر ۱۳۹۴) شخصی‌سازی‌های بیشتری را برای سرویس‌های مختلف گوگل عرضه کنند. همچنین کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند این تنظیمات را غیرفعال کنند؛ در هر صورت این ویژگی تا تاریخ ۱ فوریه ۲۰۱۶ (۱۲بهمن ۱۳۹۴) قابل استفاده خواهد بود. The-Force-Awakens_Google_56744 کلِی باوُر که معاون بخش مدیریت محصول در کمپانی گوگل است، طی مطلبی که در وبلاگ رسمی این شرکت منتشر شده است گفت:
این مکانی برای طرفداران است که به وسیله‌ی خود آنها ساخته شده است؛ از امروز شما می‌توانید یکی از دو جناح روشنایی یا تاریکی را انتخاب کنید و سپس شاهد تغییر ظاهر برنامه‌های گوگل مثل جی‌میل، نقشه‌ی گوگل، یوتیوب، کروم و غیره باشید. این فقط شروع ماجرا است؛ ما از حالا تا شب افتتاحیه‌ی فیلم امکانات بیشتری را ارائه می‌کنیم؛ ضمن اینکه سفینه‌ی Millennium Falcon نیز با تمام شکوه و عظمتش در راه است، پس منتظر باشید. ما همچنین چند نکته‌ی مخفی هم در این ویژگی‌ها قرار داده‌ایم.
Star Wars: The Force Awakens هفتمین فیلم از سری اصلی جنگ ستارگان است که جی‌جی آبرامز آن را کارگردانی می‌کند. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده