نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: رکوردشکنی Star Wars: Battlefront و افت فروش Fallout 4

Star Wars: Battlefront، جدیدترین بازی از دنیای جنگ ستارگان در هفته اول انتشارش علاوه بر صدرنشینی در جدول فروش هفتگی انگلستان، توانست به پرفروش‌ترین بازی‌ ساخته شده بر اساس این مجموعه تبدیل شود. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی‌ به ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) همراه باشید.
بنا بر گزارش منتشر شده توسط چارت- ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را دارد، این هفته جدیدترین ساخته کمپانی الکترونیک‌آرتز-دایس یعنی Star Wars: Battlefront توانست به پرفروش‌ترین بازی این هفته تبدیل شود و علاوه بر این توانست ۱۱۷ درصد بیشتر از پرفروش‌ترین بازی قبلی این مجموعه یعنی Star Wars: The Force Unleashed فروش کند. یکی از سورپرایزهای بزرگ این هفته افت فروش ۸۰ درصدی بازی Fallout 4 بود که این اتفاق باعث شد صدر نشین هفته گذشته با دو پله سقوط در مکان سوم و پشت سر بازی Call of Duty: Black Ops 3 قرار بگیرد. بازی Black Ops 3 علیرغم افت فروش ۵۰ درصدی به لطف افت فروش بیشتر Fallout 4 مکان دوم خود در جدول را حفظ کرد. با توجه به نزدیک شدن به کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی، بازی FIFA 16 با افزایش ۱۴ درصدی در فروش خود روبرو شد اما باز هم با این حال با یک پله سقوط به مکان چهارم جدول رسید. بازی Rise of the Tomb Raider نیز که فعلا در انحصار زمانی دو کنسول ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 است با افتی ۳۷ درصدی در فروش مواجه شد و با یک پله سقوط به مکان پنجم جدول رضایت داد. بازی Lego Dimensions نیز بدون تغییر در فروشش دو پله صعود کرد و به رتبه ششم رسید. دیگر بازی‌ای که این هفته با دو پله صعود مواجه شد، Assassin's Creed Syndicate بود که توانست با افزایش ۷ درصدی در فروشش در مکان هفتم جدول این هفته جای بگیرد. بازی Minecraft: Story Mode جدیدترین بازی اپیزودیک استودیو تل‌تیل گیمز که بر اساس دنیای محبوب ماینکرافت ساخته شده، با ۳۲ درصد افت فروش و ۳ پله سقوط به مکان هشتم رضایت داد. WWE 2K16 نیز با اینکه ۴ درصد افت فروش داشت، توانست دوباره به جدول پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته انگلستان و در درتبه نهم وارد شود. مکان دهم این جدول نیز متعلق به بازی Need For Speed بود. این بازی با ۴ پله سقوط و افت فروش ۳۹ درصدی به این مکان دست یافت. در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی‌ به ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) را مشاهده کنید:
رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Star Wars: Battlefront
هفته‌ی اول انتشار و کسب مقام اول و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین بازی ساخته شده بر اساس دنیای ستارگان

۲

۲
Call of Duty Black Ops 3
حفظ مکان دوم علیرغم افت فروش ۵۰ درصدی

۳

۱
Fallout 4
سقوط دو پله‌ای و افت فروش ۸۰ درصدی

۴

۳
FIFA 16
سقوط یک‌ پله‌ای با وجود ۱۴ درصد افزایش فروش

۵

۴
Rise of the Tomb Raider
۳۷ درصد افت فروش و سقوط یک پله‌ای

۶

۸
Lego Dimensions
دو پله صعود

۷

۹
Assassin's Creed Syndicate
۷ درصد افزایش فروش و صعود دو پله‌ای

۸

۵
Minecraft: Story Mode
۳۲ درصد افت فروش و سقوط ۳ پله‌ای

۹

۱۱
WWE 2K16
۴ درصد افت فروش و ورود دوباره به ده بازی پرفروش هفته

۱۰

۶
Need for Speed
۳۹ درصد افت فروش و سقوط ۴ پله‌ای
 

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته:

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

Star Wars Battlefront:

بالاخره و پس از ۲ سال و نیم که از زمان معرفی بازی Star Wars Battlefront گذشت، این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی منتشر شد تا بتواند عطش خیل عظیم طرفداران این مجموعه را فروکش کند. این بازی شوتر آنلاین توسط دایس که در حال حاضر وابسته به کمپانی الکترونیک‌آرتز است ساخته شده است. از مشخصه‌های اصلی این بازی می‌توان به وجود چهار سیاره معروف جنگ ستارگان، ۶ قهرمان معروف این مجموعه، ۹ حالت آنلاین، قابلیت بازی کردن به صورت Split Screen و توانایی سوار شدن و کنترل کردن وسایل نقلیه محبوب و معروف دنیای جنگ ستارگان اشاره کرد. ما نیز در زومجی این بازی را مورد بررسی قرار دادیم و به آن امتیاز بسیار خوب ۸ را دادیم. اگر هنوز بازی را تهیه نکرده‌اید و دوست دارید بیشتر با فضای آن‌ آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم بررسی ویدیویی زومجی از Star Wars Battlefront را از دست ندهید. تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی سایت Chart-Track


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده