نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

مایکروسافت موسیقی پس‌زمینه را به شکلی غافلگیر‌کننده برای ایکس‌باکس وان عرضه می‌کند

موسیقی پس‌زمینه یکی از مواردی است که مایکروسافت در آینده به کنسول ایکس‌باکس وان اضافه خواهد کرد. حال این کمپانی اعلام کرده که قصد دارد این کار را به شکلی غافلگیر‌کننده انجام دهد. با زومجی همراه باشید.
پس از انتشار موفقیت‌آمیز به‌روزرسانی «تجربه جدید ایکس‌باکس وان» که رابط کاربری جدید و پشتیبانی از بازی‌های قدیمی را برای کنسول نسل‌هشتمی مایکروسافت به ارمغان آورد، این کمپانی قصد دارد تا در به‌روزرسانی‌های بعدی قابلیت «موسیقی پس زمینه» را نیز اضافه کند که از مدت‌ها پیش طرفداران خواستار آن هستند. در همین راستا مایک ایبارا، مدیر برنامه‌ریزی بخش ایکس‌باکس، اعلام کرده که مایکروسافت قصد دارد با صرف زمان بیش‌تر، این ویژگی را به بهترین شکل ممکن ارایه دهد:
موسیقی پس‌زمینه در لیست قابلیت‌هایی که قصد داریم به کنسول اضافه کنیم دیده می‌شود. در این بین ویندوز ۱۰ هم به ما کمک می‌کند تا موارد این‌چنینی را راحت‌تر به کنسول اضافه کنیم. ولی قصد داریم با صرف کمی زمان بیش‌تر، این کار را به شکلی انجام دهیم که طرفدارانمان را غافلگیر و شگفت‌زده کند.
با عرضه به‌روزرسانی تجربه جدید ایکس‌باکس وان، ویندوز ۱۰ به عنوان هسته سیستم‌عامل این کنسول شناخته می‌شود. همین مساله نیز باعث شده تا شاهد بهبود‌های کلی در زمینه عملکرد کنسول باشیم که می‌توانید جزییات کامل آن‌ها را در بررسی اخصاصی زومجی از New Xbox One Experience بخوانید. ایبارا در ادامه صحبت‌هایش آماده‌سازی موسیقی پس‌زمینه را با سیستم گرفتن تصویر از صفحه نمایش (Screenshot) مقایسه کرده است که چندی پیش برای ایکس‌باکس وان عرضه شد:
در مورد تصاویر گرفته شده از صفحه‌نمایش، می‌توانستیم یک ویژگی کاملا معمولی با کیفیت متوسط ارایه کنیم. ولی زمان بیش‌تری برای تکامل آن صرف کردیم و در نتیجه شاهد سیستم فعلی هستیم که از فایل‌های تصویری با فرمت PNG نیز پشتیبانی می‌کند. در مورد موسیقی پس‌زمینه هم دقیقا به این شکل رفتار خواهیم کرد. ابتدا باید بررسی کنیم که برای عملکرد مناسب این ویژگی باید چه تدابیری انجام دهیم و پس از آن هم سعی خواهیم کرد یک ویژگی کامل را در اختیار کاربران قرار دهیم. ولی می‌توانم اطمینان بدهم که این مورد دیر یا زود به کنسول اضافه خواهد شد.
کاربران ایکس‌باکس وان در حال حاضر نیز می‌توانند از طریق برنامه موزیک کنسول خودشان و با استفاده از ویژگی Snap، در حین بازی موسیقی دلخواه خودشان را گوش کنند. ولی در این حالت قسمتی از صفحه توسط Snap اشغال می‌شود که راه‌حل مناسبی برای بازی‌کردن و به موسیقی گوش‌دادن همزمان به حساب نمی‌آید. به همین دلیل هم اکثر کاربران این کنسول، در نظر‌سنجی‌های مایکروسافت خواستار اضافه شدن ویژگی جایگزین برای آن شده‌اند که صفحه‌نمایش را نیز اشغال نکند. ایبار همچنین در ادامه صحبت‌هایش به سیستم جوایز جدید و چالشی ایکس‌باکس وان نیز اشاره کرد که قرار است به مرور زمان بهبود یابد و مشکلات فعلی آن رفع شوند. سیستم جوایز چالشی، امتیازی به حساب کاربر در حین موفقیت واریز نمی‌کند، بلکه شامل جوایزی مثل آواتار‌های جدید است. همچنین یکی دیگراز اخبار بسیار مهم در مورد مایکروسافت، استعفای نایب‌ رییس بخش ایکس‌باکس بود که می‌توانید جزییات آن را در زومجی بخوانید. نظرات خود را در مورد صحبت‌های ایبارا با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده