نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰

بازی GoldenEye قرار بود در ابتدا خشونت کمتری داشته باشد

بازی GoldenEye 007، اقتباس استودیو رر از مجموعه جیمز باند که برای کنسول نینتندو ۶۴ منتشر شده بود، در ابتدا قرار بود هم خشونت کمتری داشته باشد و هم دنباله‌ای برای آن‌ ساخته شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
مارتین هولیس، طراح بازی GoldenEye 007، در مصاحبه‌ای که اخیرا در جریان نمایشگاه GameCity 2015 که در شهر ناتینگهام در کشور انگلستان برگزار شد، انجام داد، اعلام کرد که خشونت در نسخه اولیه بازی خیلی‌ بیشتر از آن‌ چیزی بود که در نسخه نهایی بازی دیدیم:
ما در آن‌ زمان به طرز بسیار زیبایی‌ خون را در بازی رندر کرده بودیم. وقتی‌ شما به دشمنی شلیک می‌کردید، به شکل بسیار زیبایی‌ خون دشمن شما بیرون می‎ریخت، اما پس از مدتی‌ به این نتیجه رسیدیم که این مساله بازی را خیلی‌ خشن می‌کند.
مساله وجود خشونت زیاد، هم برای رر (سازنده بازی) و هم برای نینتندو (ناشر بازی) که به عنوان شرکت‌هایی‌ با محتویات مناسب خانواده‌ها شناخته می‌شدند، مشکل‌ساز بود. شیگرو میاموتو از طریق فکس با استودیو رر تماس برقرار کرد و از آنها درخواست کرد که میزان خشونت را در بازی کم کنند:
یکی‌ از نکاتی‌ که میاموتو به آن‌ اشاره کرد این بود که در بازی صحنه‌های کشت و کشتار بسیاری با زاویه دوربین از نزدیک وجود دارد. به نظر وی این مساله خیلی‌ وحشتناک بود.
هولیس در ادامه افزود که آنها تصمیم گرفتند که به این درخواست میاموتو گوش ندهند. علاوه بر این میاموتو فکر می‌کرد که GoldenEye 007 به دلیل وجود کشت و کشتار زیاد، بازی بسیار غم‌انگیزی است و وی گفته بود که خیلی‌ خوب می‌شد اگر شما در انتهای بازی توانایی این را داشتید که به بیمارستان بروید و با دشمنان خودتان دست دهید! با توجه به تمام این مسائل و طبیعت خشن بازی، پس از موفقیت GoldenEye 007، نینتندو در مقطعی با استودیو رر برای ساخت دنباله‌ای بر بازی تماس گرفت اما پاسخ هولیس و رر به نینتندو به شرح زیر بود:
ما هیچ برنامه‌ای‌ برای ساخت یک بازی دیگر جیمز باند بر مبنای یک فیلم دیگر این شخصیت نداریم.
به جای ساخت یک دنباله بر بازی GoldenEye، استودیو رر تصمیم گرفت که بازی Perfect Dark را که به نوعی‌ دنباله معنوی GoldenEye به حساب می‌آمد  برای کنسول نینتندو ۶۴ بسازد. این بازی آخرین همکاری رر با نینتندو بود و پس از آن‌ استودیو رر همکاری خود با مایکروسافت را آغاز کرد. چند سال بعد بازی GoldenEye 007 برا کنسول‌های نینتندو DS ،Wii, پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 بازسازی شد و این‌بار توسط کمپانی اکتیویژن منتشر شد. همچنین چندی پیش استودیو رر بازی‌ای به نام Rare Replay به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر کرد که یکی‌ از عجیب‌ترین نکات این مجموعه، عدم حضور بازی GoldenEye در این کالکشن بود. شما می‌توانید بررسی ویدیویی و متنی بازی Rare Replay را نیز در زومجی مطالعه کنید. نظر شما درباره بازی GoldenEye چیست؟ آیا این بازی را تجربه کردید و آیا به نظر شما رر برنامه‌ای برای ساخت دنباله‌ای بر بازی دارد؟ منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده