// دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

جان کارپنتر حاضر به شکایت بر علیه متال گیر سالید نشد

جان کارپنتر، کارگردان فیلم فرار از نیویورک، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت هالیوود ریپورتر داشت، اعلام کرد که وی باعث شد کانال‌پلاس، شرکتی که امتیاز تکثیر این فیلم را در اختیار دارد، از شکایت علیه هیدئو کوجیما صرف‌نظر کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.
مجموعه متال گیر سالید از شباهت‌ها و ارجاعات به فیلم فرار از نیویورک (Escape from New York) پر است. نه تنها هردو پروتاگونیست با نام اسنیک شناخته می‌شوند، بلکه از لحاظ ظاهری نیز این دو محصول شباهت‌هایی به یکدیگر دارند.  جان کارپنتر (John Carpenter) کارگردان فیلم فرار از نیویورک در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفته است که کانال‌پلاس شرکتی که حق تکثیر این فیلم را در اختیار دارد، در پی شکایت از هیدئو کوجیما بود:
کانال‌پلاس قصد داشت از بازی ویدیویی متال گیر سالید که به نوعی کپی‌برداری از فیلم فرار از نیویورک بود، طرح شکایت کند. اما من به آن‌ها گفتم که این کار را نکنند زیرا سازنده بازی‌ها را می‌شناسم و می‌دانم که انسان خوبی است، یا حداقل با من رفتار خوبی دارد.
این موضوع به دلیل صحبت های کارپنتر در‌مورد موفقیت کانال‌پلاس در روند کشمکش‌های قانونی با لوک بسون، نویسنده  فیلم Lockout مطرح شد و بسون، مجبور به پرداخت ۸۰ هزار یورو غرامت به کانال‌پلاس شد. شاید اگر کارپنتر مخالفت نمی‌کرد، کانال‌پلاس می توانست موفقیت خود را تکرار کند و همچنین اگر مانند کوجیما، لوک بسون هم رفتار بهتری با کارپنتر داشت  شاید مجبور به پرداخت چنین جریمه‌ای نمی‌شد. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده