نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

بازی رایگان واقعیت مجازی کرایتک منتشر شد

کرایتک، سازنده بازی‌های Crysis و Ryse: Son of Rome، دموی تکنیکی واقعیت مجازی خود را بر روی پلتفرم استیم منتشر کرد. این تک دمو-بازی رایگان که Back to Dinosaur Island نام دارد، شما را در نقش یک دایناسور قرار می‌دهد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کرایتک، سازنده بازی Crysis,، بازی‌-تک دموی واقعیت مجازی خود را که Back to Dinosaur Island نام دارد به صورت رایگان بر روی استیم منتشر کرد. این بازی که با استفاده ازکرای‌انجین، موتور اختصاصی این کمپانی ساخته شده است، برای اولین بار در جریان نمایشگاه GDC 2015 معرفی‌ شد. مدتی‌ است که بازی در نمایشگاه‌های مختلف قابل انجام است اما این اولین باری است که کرایتک بازی را برای عموم منتشر می‌کند. برای تجربه این بازی شما باید کیت توسعه دهندگان نسخه ۲ آکیولوس ریفت یا جدیدتر را داشته باشید. در Back to Dinosaur Island، شما نقش یک دایناسور نوزاد را بر عهده می‌گیرید که درون لانه خود زندگی‌ می‌کند. بازی گیم‌پلی زیادی ندارد زیرا هدف سازندگان بیشتر بر روی این بوده که به شما نشان بدهند که تکنولوژی واقعیت مجازی چگونه می‌تواند شما را به درون یک محیط مجازی ببرد. در مقطعی از بازی، یک دایناسور بسیار بزرگ به سمت شما می‌آید که بنا به گفته کرایتک شما در این زمان حسی را تجربه می‌کنید که فقط از طریق تکنولوژی واقعیت مجازی امکان پذیر است. دوید بومن، مدیر بخش محصولات کرایتک در باره این بازی‌-تک دمو گفت:

Back to Dinosaur Island به شما نشان می‌دهد که واقعیت مجازی تا چه حد می‌تواند درگیر کننده و غنی باشد. بازیکنان با تجربه این تک دمو یک دایناسور بسیار بزرگ را می‌بینند که در چند قدمی‌ آنها در حال نفس کشیدن است و به راحتی‌ می‌توانند بزرگی‌ و هیبت این دایناسور را حس کنند. تماشای این صحنه در فضای دو بعدی نیز تاثیرگذار است اما هنگامی که شما آن‌ را با استفاده از واقعیت مجازی تجربه کنید، بسیار هیجان انگیزتر می‌شود و به شما حسی را منتقل می‌کند که شما فکر می‌کنید واقعا آنجا هستید و هیچ رسانه‌ی دیگری توانایی ایجاد این حس را در کاربر ندارد.

Back to Dinosaur Island، تنها بازی واقعیت مجازی بر مبنای دایناسور کمپانی کرایتک نیست. در جریان نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس در ماه مهر، این کمپانی از بازی Robinson: The Journey رونمایی کرد. این بازی که شما را در نقش یک پسر جوانی قرار می‌دهد که بر روی یک سیاره اسرارآمیز سقوط کرده، ابتدا برای پلی‌استیشن VR منتشر خواهد شد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده