نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

دفاعیه‌ی کارمند سابق ناتی داگ از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای بازی Uncharted 4

اِریک موناسِلی، مدیر ارتباطات سابق استودیو ناتی داگ که چندی پیش این استودیو را ترک کرد، در مصاحبه جدید خود از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای (Microtransactions) بازی Uncharted 4: A Thief's End در بخش چندنفره دفاع کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
همان‌طور که در گذشته به اطلاعتان رساندیم، بازی Uncharted 4: A Thief's End در بخش چندنفره دارای سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خواهد بود. موناسِلی که این روزها در استودیو اینفینیتی وارد، یکی از سازندگان مجموعه بازی‌های Call of Duty کار می‌کند، در مصاحبه جدید خود گفته است مباحث مربوط به سیستم Microtransactions در بازی‌ها مسئله‌ی جدیدی نیست. وی برای اثبات صحبت خود، از بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion استفاده کرده است. در سال ۲۰۰۶ زمانی که شرکت بتسدا زره جدیدی را برای اسب بازیکنان به‌صورت جداگانه برای فروش قرار داده بود، مردم با عصبانیت به این اقدام واکنش نشان دادند:
اگر محتوای پولی جذاب و خوب باشد، چرا نباید برای آن مبلغی پرداخت کنیم؟
موناسِلی در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با اتهاماتی که به سازندگان برای حذف محتویات اصلی بازی و فروش آن به‌صورت جداگانه زده می‌شود صحبت کرده است. وی به‌عنوان مثال از بخش چندنفره بازی The Last Of Us استفاده کرده است:
اغلب اوقات، بازی‌سازان این کار را انجام نمی‌دهند. به‌عنوان مثال در بازی The Last Of Us، بسیاری از کاربران از ما می‌پرسیدند که چرا باید برای سلاح Burst Rifle به‌صورت جداگانه پول بدهند. در تحقیقاتی که ما انجام دادیم، متوجه شدیم بسیاری از بازیکنانی که برای اولین‌بار وارد بخش چندنفره بازی می‌شوند، نمی‌توانند در برابر اکثر بازیکنان مقابله کنند و بنابراین بیشتر اوقات شکست می‌خورند. بنابراین با این سلاح قصد داشتیم قدرت آن‌ها را در بخش چندنفره کمی افزایش بدهیم. سلاح‌های دیگری هم وجود داشت که بازیکنان حرفه‌ای می‌توانستند خریداری کنند. انجام این کار به آن‌ها و تصمیمی که می‌گرفتند بستگی داشت. اگر بدون این سلاح‌ها یکی از بازیکنان حرفه‌ای بخش چندنفره هستید، به آن‌ها احتیاجی نخواهید داشت. اما اگر دوست دارید آن‌ها را در مجموعه سلاح‌های خود داشته باشید، می‌توانید با پرداخت مبلغی آن را خریداری کنید. همان‌طور که گفتم، این مسئله بستگی به سلایق متفاوت بازیکنان دارد.
Uncharted 4 کارمند سابق ناتی داگ در ادامه صحبت‌های خود گفت در گذشته بحث‌های داغی در رابطه با بسته‌های الحاقی پولی در این استودیو شکل می‌گرفته است:
به‌نظر من، هرچه سازندگان بیشتر برروی بسته الحاقی کار کنند، کاربران باید پول بیشتری را برای خرید آن پرداخت کنند. تولید بسته الحاقی مانند ساخت یک بازی دیگر است. The Last Of Us: Left Behind یک بازی دیگر بود. به این محتوای جدید می‌توان لقب نسخه دوم بازی The Last Of Us را هم داد. مردم باید برای محصول خوب، پول بیشتری پرداخت کنند.
علاوه‌بر سیستم Microtransactions برای بخش چندنفره بازی آنچارتد ۴، ناتی داگ قرار است یک بسته الحاقی پولی را هم برای بخش داستانی این بازی مورد انتظار تولید کند. براساس صحبت‌های آرن مِیِر، تیم آن‌ها هنوز هیچ ایده‌ای در رابطه با DLC داستانی بازی آنچارتد ۴ ندارد:
این روزها به‌شدت بر روی بازی اصلی مشغولیم و من هم به نیل گفتم زمانی که هنوز ایده کاملی در رابطه با تولید محتویات بسته الحاقی نداریم، انجام این کار ریسک زیادی را می‌طلبد. ما به مخاطبان تعهد دادیم محتوایی را برای آن‌ها تولید کنیم و این محتوا هم باید کیفیتی بسیار بالا و داستانی درگیرکننده داشته باشد. ما در گذشته هم اعلام کردیم که Uncharted 4: A Thief’s End آخرین نسخه از این مجموعه است که توسط ما تولید می‌شود. هنوز کارهایی زیادی است که پیش از تولید بسته الحاقی باید انجام دهیم. با این حال به شما اطمینان خاطر می‌دهم که هنوز نمی‌دانیم چه محتویاتی را برای این بسته تولید خواهیم کرد.
Uncharted 4: A Thief's End تنها بازی‌ای نیست که دارای سیستم پرداخت درون برنامه‌ای است. از بازی‌های امروزی که از این سیستم پیروی می‌کنند می‌توان به بازی‌هایی مانند Halo 5: Guardians, Assassin's Creed Syndicate و حتی Rise Of The Tomb Raider اشاره کرد. در این روزها، کمتر بازی بزرگی را می‌توان پیدا کرد که دارای بسته الحاقی پولی نباشد. بازی Uncharted 4: A Thief’s End که آخرین ماجراجویی‌های دریک در این مجموعه قدیمی را به بازیکنان نشان خواهد داد، در تاریخ ۲۷ اسفند به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده