نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

کپ‌کام خطاب به کاربران ایکس‌باکس:‌ برای تجربه بازی Street Fighter V، پلی‌استیشن 4 بخرید!

یوشینوری اُنو، تهیه‌کننده بازی Street Fighter V، طی مصاحبه جدید خود خطاب به کاربران کنسول ایکس‌باکس وان گفته است که اگر آن‌ها علاقه دارند قسمت جدید مجموعه بازی‌های مبارزان خیابانی را تجربه کنند، یک دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 خریداری کنند! با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
همان‌طور که حتما می‌دانید، بازی مبارزه‌ای و محبوب Street Fighter V در انحصار کنسولی پلی‌استیشن 4 است. درحالی‌که کپ‌کام در گذشته اعلام کرده بود این بازی «تا ابد» در انحصار دو پلتفرم پی‌سی و پلی‌استیشن 4 باقی خواهد ماند، پیشنهاد تهیه‌کننده بازی Street Fighter V به کاربران ایکس‌باکس وان برای تجربه این بازی خرید یک دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 است. البته انحصاری‌شدن کنسولی بازی Street Fighter V دلایل زیادی داشته است. به‌عنوان مثال کپ‌کام در گذشته گفته بود یکی از دلایل انجام این کار، انتشار «بروزرسانی‌های رایگان» برای اولین‌بار در تاریخ این مجموعه قدیمی است:
برای اولین‌بار در تاریخ مجموعه بازی‌های Street Fighter، می‌توانیم تمام بروزرسانی‌هایی که برای بالانس بازی تولید می‌شوند را به‌صورت رایگان منتشر کنیم.
یکی دیگر از دلایل کپ‌کام برای انجام این کار، متحد کردن کاربران جامعه‌ی این بازی بوده است:
در قسمت‌های قبلی مجموعه بازی‌های Street Fighter، زمانی که قصد داشتیم تورنمنتی را برگزار کنیم، از خود می‌پرسیدیم این کار را باید روی کدام پلتفرم انجام دهیم؟ بهترین پلتفرم و کنترلر برای برگزاری این تورنمنت پلی‌استیشن، ایکس‌باکس یا رایانه‌های شخصی است؟ این‌ها سوالاتی بود که به‌شدت ذهن ما را مشغول می‌کرد.
Street Fighter 5 (5) علاوه براین، یکی دیگر از دلایلی که موجب نیامدن بازی مبارزان خیابانی ۵ به کنسول ایکس‌باکس وان می‌شود، سیاست‌های کمپانی سخت‌گیرانه مایکروسافت در شبکه ایکس‌باکس لایو است. سیاستی که باعث می‌شود کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس نتوانند با بازیکنان کنسول‌های دیگر بازی آنلاین انجام دهند. از طرفی دیگر سونی با سیاست خود بازی‌کردن کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن با پلتفرم‌های دیگر را در کنسول‌های خود میسر کرده و همین مسئله، اجازه می‌دهد کاربران آن‌ها با بازیکنان پلتفرم پی‌سی در یک مکان و جامعه قرار بگیرند. اُنو همچنین در رابطه با مزیت‌های همکاری با سونی هم گفته است:
اگر بازی را در کنسول پلی‌استیشن 4 خریداری کنید، می‌توانید محتویات آن را در طول عمر این بازی بروزرسانی کنید. علاوه براین، اگر زمانی از بازی فاصله بگیرید و آن را بازی نکنید، سیستم آن به شکلی طراحی شده که به هیچ‌وجه شما را مجازات نخواهد کرد.
بنابراین اگر قصد دارید پیشنهاد تهیه‌کننده این بازی مبارزه‌ای را قبول کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به خرید کنسول پلی‌استیشن 4 کنید، چرا که بازی Street Fighter V اوایل سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و بنابراین تا زمان انتشار بازی، زمان زیادی باقی نمانده است. کپ‌کام که هر چند وقت یک‌بار از شخصیت‌های این بازی رونمایی می‌کند، طی هفته‌های گذشته از شخصیت عضلانی زانگیف در بازی مبارزان خیابانی ۵ رونمایی کرد. منبع: GamingBolt


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده