نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

پچر: Nintendo NX بدون حمایت استودیوهای Third Party محکوم به شکست است

مایکل پچر، تحلیلگر نام‌آشنای بازی‌های رایانه‌ای اخیرا گفت که کنسول Nintendo NX در صورت نداشتن حمایت استودیوهای خارجی (Third Party)  شکست سختی خواهد خورد. با زومجی همراه باشید تا نظر تازه‌ی وی را درباره‌ی NX بخوانید.
مایکل پچر، تحلیلگر معروف بازی‌های رایانه‌ای، به‌تازگی به اظهارنظر درباره‌ی Nintendo NX پرداخته است. او می‌گوید که نینتندو برای به موفقیت رساندن پلتفرم بازی جدیدش باید به جلب حمایت سازنده‌های Third Party (کمپانی‌های مستقل و بی‌طرف) توجه ویژه‌ای داشته باشد. وی می‌گوید:
اگر نینتندو برای NX هم از همان میزان حمایتی برخوردار شود که در Wii U به دست آورده بود، این [پلتفرم] پیش از عرضه‌اش محکوم به شکست خواهد بود.
پچر این‌طور ادامه می‌دهد:
این موضوع بسیار بسیار مهم‌تر از [بحث] قیمت است. اگر آن‌ها پشتیبانی [استودیوهای] ترد پارتی را به دست بیاورند و کاری کنند که همه بتوانند بازی‌های‌شان را [برای NX] پورت کنند، آن‌هم در شرایطی که هزینه‌ی تمام‌شده برای انتشار بر روی ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و NX بین یک تا دو میلیون دلار باشد، تمام بازی‌ها برای این کنسول هم عرضه خواهند شد.
پچر همچنین بر این باور است که به‌کارگیری فناوری‌های متفاوت در NX، نسبت به کنسول‌های مایکروسافت و سونی، می‌تواند به پشتیبانی استودیوهای بی‌طرف از این پلتفرم صدمه بزند. او در این‌باره می‌گوید:
اگر [NX] نیاز به زبان جدید یا شیوه‌ی برنامه‌نویسی متفاوتی داشته باشد یا اینکه به‌کارگیری کنترلر خاصی  را طلب کند محکوم به شکست است و هیچ‌کس از آن پشتیبانی نخواهد کرد. به نظر من، هرچه [NX] به پلی‌استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان شباهت بیشتری پیدا کند، عملکرد بهتری خواهد داشت. ضمن اینکه در نهایت، تنها کسانی آن را خواهند خرید که پلی‌استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان ندارند؛ یا آن‌هایی که یکی از این دو را دارند، ولی می‌خواهند بازی‌های نینتندو را بازی کنند.
هنوز دقیقاً مشخص نیست که کنسول بعدی نینتندو چه ویژگی‌هایی دارد، ولی برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این محصول همراه با یک دستگاه موبایل عرضه خواهد شد که می‌تواند در کنار کنسول یا به شکل جداگانه مورد استفاده قرار گیرد. در این میان، اظهارنظرهای مختلفی هم نسبت به این پلتفرم صورت گرفته است. یکی از آخرین این اظهارنظرها از سوی کمپانی الکترونیک آرتز انجام شده که طی آن، این کمپانی نسبت به «ارزیابی تمام فرصت‌ها» جهت همکاری با نینتندو ابراز آمادگی کرده است. این در حالی است که EA یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که پشتیبانی از کنسول Wii U را متوقف کرد. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده