نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۶

پاسخ سونی به احتمال استفاده داعش از پلی‌استیشن 4 در طرح‌ریزی حمله پاریس

پس از حادثه خونین تروریستی پاریس که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از افراد بی‌گناه شد، کنسول پلی‌استیشن 4 به عنوان یکی از ابزار‌های استفاده شده در پی‌ریزی این حمله  توسط داعش معرفی شد. حال سونی پاسخ این اظهارات را داده که می‌توانید توضیحات آن در زومجی بخوانید.
اتفاقات ناگواری که در پی حمله داعش به فرانسه رخ داد، باعث شد تا متخصصین امور امنیتی روش‌های ارتباطی احتمالی تروریست‌ها با یکدیگر را مورد بررسی مجدد قرار دهند. در این بین وزیر امور داخلی کشور بلژیک اعلام کرد که داعش از پلی‌استیشن 4، به دلیل دشوار بودن امکان ردیابی، برای برقراری ارتباط و برنامه‌ریزی این حمله استفاده کرده است. این مساله باعث شد تا سونی بلافاصله واکنش نشان دهد و سخنگوی این کمپانی، در مصاحبه با سایت Eurogamer توضیحات زیر را ارایه داده است:
کنسول پلی‌استیشن 4 در کنار بازی، امکان ارتباط بین دوستان و گیمر‌ها را با استفاده از روش‌های مدرن ارتباطی فراهم می‌کند. در نظر داشته باشید که احتمال سو‌استفاده از این مورد، همانند تمام ابزار ارتباطی دیگر وجود دارد. ولی ما مسئولیت سنگینی در قبال محافظت از کاربران خودمان داریم و به همین دلیل هم همواره از آن‌ها تقاضا می‌کنیم تا بلافاصله رفتار‌های توهین‌آمیز، غیر‌قانونی و مشکوک را گزارش دهند. زمانی که ما از چنین اقداماتی آگاه شویم، از تمام روش‌های ممکن برای سرکوب عاملین استفاده می‌کنیم و ممکن است در صورت جدی شدن مسئله، از مسئولین امنیتی مربوطه نیز درخواست کمک کنیم.
با گسترش ابزار‌های ارتباطی، شرکت‌های توسعه دهنده این برنامه‌ها از روش‌های مختلفی برای حفظ حریم شخصی کاربران‌شان استفاده می‌کنند که این مساله امکان دسترسی مسوولین به پیام‌های رد و بدل شده را دشوار‌تر می‌کند. این مساله تا جایی جدی شده که دولت بریتانیا استفاده از ابزار‌های ارتباطی این‌چنینی (کد گزاری شده) را غیر‌قانونی اعلام کرده که البته هنوز وارد مرحله اجرا نشده است. این که فراهم کردن دسترسی مسوولین به پیام‌های شخصی رد و بدل شده می‌تواند مانعی در برابر حملات تروریستی باشد یا خیر، یک مساله قابل بحث است. با این حال کمپانی بزرگی مثل سونی، هرگز مانعی برای مبارزه با تروریسم نخواهد بود و شاید بتوان گفت که مقام دولتی بلژیک کمی در مورد متهم قرار دادن این شرکت عجولانه رفتار کرده است. نظر شما در مورد اظهار‌نظرات وزیر امور داخلی بلژیک و دفاعیه سونی چیست؟ نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید. منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده