نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

کپ کام از دلیل انتشار Street Fighter V تنها برای پلتفرم های PC و پلی استیشن 4 می گوید

همان‌طور که می‌دانید، بازی مبارزه‌ای Street Fighter V قرار است تنها برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شود. اما دلیل انجام این تصمیم چه بوده است؟ در ادامه با زومجی همراه باشید تا دلیل این اتفاق را از زبان تهیه‌کننده بازی جویا شوید.
یوشینوری اُنو، تهیه‌کننده بازی Street Fighter V در مصاحبه جدید خود اعلام کرده دلیل انتشار این بازی برای دو پلتفرم ذکرشده، «متحد کردن کاربران و جامعه‌ی» بازی Street Fighter V بوده است:
در قسمت‌های قبلی مجموعه بازی‌های Street Fighter، زمانی که قصد داشتیم تورنمنتی را برگزار کنیم، از خود می‌پرسیدیم این کار را باید روی کدام پلتفرم انجام دهیم؟ بهترین پلتفرم و کنترلر برای برگزاری این تورنمنت پلی‌استیشن، ایکس‌باکس یا رایانه‌های شخصی است؟ این‌ها سوالاتی بود که به‌شدت ذهن ما را مشغول می‌کرد. برای بازی Street Fighter V، تصمیم گرفتیم تمامی کاربران و جامعه‌ی بازی را متحد کنیم تا همه‌ی آن‌ها در یک مکان قرار بگیرند.
تهیه‌کننده بازی مبارزان خیابانی ۵ در ادامه صحبت‌های خود گفت حمایت‌هایی که سونی از آن‌ها کرده، باعث شده کپ‌کام با این بازی به هدف‌های خود برسد:
حمایتی که سونی در جهت ساخت بازی از نظر تکنولوژی و پیشنهادات مختلف از ما کرد بی‌نظیر بود. این حمایت‌ها به ما اجازه داد به هدف خود برسیم. خوش‌بختانه در بازی Street Fighter V تمام کاربران در یک جا قرار دارند و تمام آن‌ها می‌توانند با یکدیگر بازی کنند.
شاید این سوال در ذهن شما پیش آید که چرا کاربران کنسول ایکس‌باکس وان نمی‌توانند جزوی از این جامعه باشند؟ یکی از سیاست‌های کمپانی مایکروسافت در شبکه ایکس‌باکس لایو این است که کاربران کنسول‌ها ایکس‌باکس نمی‌توانند با بازیکنان کنسول‌های دیگر بازی آنلاین انجام دهند. از طرفی دیگر سونی با سیاست خود بازی‌کردن کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن با پلتفرم‌های دیگر را در کنسول‌های خود میسر کرده و همین مسئله، اجازه می‌دهد کاربران آن‌ها با بازیکنان پلتفرم پی‌سی در یک مکان و جامعه قرار بگیرند. بازی Street Fighter V اوایل سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. کپ‌کام که هر چند وقت یک‌بار از شخصیت‌های این بازی رونمایی می‌کند، طی هفته‌های گذشته از شخصیت عضلانی زانگیف در بازی مبارزان خیابانی ۵ رونمایی کرد. منبع:DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده