نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۷

تماشا کنید: طعنه‌ مایکروسافت به سونی با تبلیغ ویژگی پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل

در جریان نمایشگاه E3 2013، سونی با انتشار ویدئویی درباره نحوه به اشتراک گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن 4 ویدیویی منتشر کرد که در آن‌ آشکارا مایکروسافت را مسخره می‌کرد. حال پس از ۲ سال، مایکروسافت با انتشار ویدیویی به نوعی‌ پاسخ داده است. با زومجی همراه باشید.
۲ سال پیش و در جریان نمایشگاه E3، سونی با انتشار ویدیویی آشکارا مایکروسافت و سیاست‌هایش در قبال به اشتراک گذاری بازی‌ها را مسخره کرد. البته از آن زمان مایکروسافت کاملا سیاست‌های خود را در این قبال عوض کرده است و حال با انتشار ویدیویی پس از ۲ سال پاسخی به سونی داده است. تیم ایکس‌باکس بریتانیا، دیروز و به مناسبت آمدن ویژگی‌ Backwards Compatibility به کنسول ایکس‌باکس وان، ویدیویی را در کانال رسمی یوتیوب خود منتشر کرد که نحوه اجرا کردن بازی‌های ایکس‌باکس 360 را بر روی ایکس‌باکس وان آموزش می‌دهد. با اینکه در این ویدیو هیچ نامی‌ از سونی برده نمی‌شود اما آشکارا پاسخی است به ویدیویی که دو سال قبل توسط سونی منتشر شده بود.

|

در ویدیویی که ۲ سال پیش منتشر شده بود، شوهی یوشیدا و آدام بویس، نحوه به اشتراک گذاری بازی‌ها را در کنسول پلی‌استیشن 4 به طرفداران نشان می‌دادند. نحوه این کار هم اینطور است که یوشیدا بازی را به بویس می‌دهد و تمام! ویدیو مایکروسافت نیز دقیقا از همان فرمت «مرحله اول» که در ویدیو سونی استفاده شده، بهره برده است. در زیر نیز می‌توانید این ویدیو قدیمی‌ سونی را نیز مشاهده کنید.

|

البته واضح است که این دو ویدیو کاملا جنبه‌ شوخی‌ دارند و نباید آنها را به هیچ‌وجه جدی گرفت. با این حال چیزی که مشخص است این است که مایکروسافت با انتشار بروزرسانی جدید تجربه جدید ایکس‌باکس وان و اضافه کردن ویژگی‌ Backwards Compatibility در این زمینه از رقیب خود پیشی‌ گرفته است (هرچند که پلی‌استیشن 4 نیز سرویس پلی‌استیشن ناو را دارد، اما محدودیت‌های این سرویس باعث شده که خیلی‌ها نتونند از آن‌ استفاده کنند). بنا به گفته مایکروسافت، این ویژگی‌ بیشترین درخواست را در بین کاربران داشته و مایکروسافت امیدوار است که فروش کنسول‌های ایکس‌باکس وان حال که این ویژگی‌ به آن‌ اضافه شده است، با رشد چشمگیری روبرو شود. چندی پیش بود که مایکروسافت اعلام کرد که در ماه اکتبر میلادی توانسته از لحاظ فروش، کنسول پلی‌استیشن 4 را کنار بزند. این موفقیت به احتمال زیاد به دلیل انتشار بازی بسیار مورد انتظار Halo 5: Guardians بوده است. اگر می‌خواهید ببینید که تجربه جدید ایکس‌باکس وان چه ویژگی‌های دارد، می‌توانید بررسی‌ این بروزرسانی را در زومجی بخوانید. همچنین اگر می‌خواهید بدانید دلیل اینکه Halo 5 چرا باعث فروش ایکس‌باکس وان شده است، می‌توانید بررسی‌ متنی و ویدیویی این بازی را در زومجی مشاهده کنید. بازی Halo 5 توانست از زومجی امتیاز بسیار عالی ۹ را بگیرد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده